חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

רעידת אדמה: צורי הושעה לשנה מתפקידו כראש עיריית קרית מוצקין

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום נגדם הורתה על השעייתו של חיים צורי מתפקידו כראש העירייה בשל כתב האישום שהוגש נגדו ומייחס לו עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט. צורי: "אני מתמודד בבחירות, ובעזרתכם אנצח"

פורסם בתאריך: 20.6.23 21:58

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום הורתה היום (שלישי) על השעייתו של חיים צורי מתפקידו כראש עיריית קרית מוצקין למשך שנה.

על פי ההחלטה, ב-26 במארס השנה הגישה היועצת המשפטית לממשלה בקשה לוועדה להשעות את צורי מתפקידו וכן לקבוע את התפקידים שבהם יוכל להמשיך לכהן במהלך תקופת ההשעיה. זאת לאחר שנגד צורי כתב אישום, שבו מיוחסות לו בשני אישומים נפרדים עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט.

על פי האישום הראשון, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018 פרסם תושב העיר, שהיה שרוי בחובות כלכליים, פוסטים בפייסבוק בגנותם של צורי והעירייה. עוד נטען כי בעקבות הפרסומים הועברה לתושב דרישה מטעמו של צורי להסיר את הפוסטים לאלתר בטענה כי הם מהווים לשון הרע. תחילה התעלם התושב מהדרישה, אולם בהמשך התקיימה בינו לבין צורי פגישת סולחה בלשכת ראש העיר.

עוד נטען בכתב האישום כי במסגרת הסולחה הוסכם שהתושב יסיר את הפוסטים המכפישים מהפייסבוק, וצורי בתמורה "יסייע לו לצאת מהצרות". בהמשך, כך נטען, שוחח צורי עם מנהל מחלקת החינוך בעירייה אייל אורן וביקש ממנו להעסיק את אשת התושב כסייעת בגן עירייה. עוד נטען כי במעמד זה צורי הצביע על היתרון הטמון בעובדה ששם משפחתה של האשה שונה מזה של התושב, שכן כך לא תעלה טענה כי העסקתה היא בבחינת "מינוי של צורי".

על פי כתב האישום, במאי 2017 החלה אשת התושב לעבוד כסייעת מחליפה בגן עירייה, ומאוגוסט אותה שנה ועד פברואר 2018 הועסקה כסייעת קבועה. נוסף על כך, ביוני 2017 החל גם התושב עצמו לעבוד כאב בית במספר מתנ"סים בקרית מוצקין, ובהמשך אף הורחבו, לבקשתו, שעות העבודה שלו. בתמורה לפועלו של צורי לטובת התושב ואשתו, שנעשה תוך שימוש במעמדו כראש העירייה, מחק האחרון את הפרסומים המכפישים בפייסבוק.

האישום השני מייחס לצורי עבירות של קבלת דבר במרמה, ומשך שנים ארוכות. כך נטען כי בהנחייתו נרכשה מכספי העירייה תוכנה שבה נתונים של תושבים, וזאת לצרכיו האישיים והפוליטיים ובמטרה לסייע לו במערכת הבחירות. התוכנה, כך נטען, שימשה את מטה הבחירות של סיעתו של צורי מוצקינטו, בין היתר לצורך מעקב אחר אחוזי הצבעה ביום הבחירות לרשויות המקומיות בשתי מערכות הבחירות. עוד נטען באישום זה כי בעקבות כתבה שפורסמה בנושא הורה צורי להעלים את המחשב שעליו התוכנה, ולפיכך מיוחסת לו גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

 

 

בהחלטת הוועדה להשעות את צורי מתפקידו כראש עירייה למשך שנה נכתב: "נדרשנו לעובדה כי צורי כיהן משך שנים ארוכות כראש העיר קרית מוצקין, ובאי כוחו טענו במיטב כישרונם כי יש לעמוד על תרומתו הגדולה לפיתוח העיר. כן נדרשנו לכוונתו של צורי להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה… ואולם, עננתם של המעשים המיוחסים לו, הכרוכה בשימוש במשאבי ציבור ובכספי ציבור בדרכי שוחד ומרמה, בזיקה מלאה לתפקידו ובמספר הזדמנויות, אינה יכולה לאפשר את המשך כהונתו של צורי בשלב זה. המעשים שפורטו לעיל והמתוארים בכתב האישום, הכרוכים כאמור כולם בזיקה הדוקה לניצול מעמדו, התמשכו לכאורה זמן רב והקימו נגדו אישומים לעבירות חמורות, כאלו העומדות בלב בחינתו של טוהר המידות, ולא כל שכן בהצטרף אליהן עבירת שיבוש מהלכי המשפט. בכל אלו יש כדי להורות על השעייתו של צורי למשך שנה".

באשר לתפקידים נוספים שבהם מכהן צורי – יו"ר החברה הכלכלית, חבר בוועדת החינוך, חבר בוועדת הכספים, חבר בוועדת תמרור, חבר בוועדת מל"ח וחבר במועצת אשכול המפרץ – מבקשת הוועדה מהיועצת המשפטית לממשלה למסור את עמדתה בסוגיית השעייתו גם בעניינם.

צורי מסר בתגובה: "אני מנסה למצוא את המילים הנכונות לתאר את האבסורד שאליו נקלעתי. צמד המילים 'חוסר צדק' לא יתארו את העוול העצום שנגרם לי. השעיה. האמת, לא התפלאתי. בתוך תוכי ידעתי. וכמו שאמרתי, אני לא מוותר. לא משנה מה תשמעו. לא משנה מה יספרו לכם. אני מתמודד בבחירות, ובעזרתכם אנצח. רוצה להזכיר לכם – השוחד המדובר זה מתן עבודה לסייעת בגנים. לא, חלילה, מזוודות של כסף, אלא מתן עבודה לסייעת בגנים. הצדק ייעשה כי אין אפשרות אחרת. הטוב חייב לנצח. ואתם, רק אתם, התושבים, תחליטו מי יהיה ראש העיר".

עוד נמסר מטעמו של צורי כי בכוונתו להגיש, ביחד עם השלטון המקומי, ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה וכן בקשה לצו עיכוב ביצוע ההחלטה.

עו"ד תמי אולמן שמייצגת את צורי ביחד עם עוה"ד יובל זמר ויעקב שלומוביץ: "קיבלנו בהפתעה את החלטת הוועדה, ובכוונתנו לעתור נגדה לבג"ץ כבר בימים הקרובים בהיותה בלתי סבירה ובלתי מידתית בהתחשב בכל נסיבות העניין. החלטה להשעות ראש עיר נערץ ועתיר זכויות כצורי חודשים ספורים לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות, בהתבסס על כתב אישום הנשען על עדותו של רמאי ונוכל מורשע אשר הוליך בכחש את גורמי החקירה והתביעה כפי שעשה לא פעם לשלל קורבנותיו, אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות של צדק ושל סבירות, ואנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט העליון יתערב בה ויתקן את העוול שנגרם לצורי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הקול השפוי

    הגיע השעה להעיף את הזקן הדיקטטור הזה מהעיר,לפחות בראשות עירייה אי אפשר להיות עם כתב אישום,בדל קטן של מוסר בחברה שלנו

  2. שירה

    הבעיה עם הקשישים האלה כמו צורי או יהב שהם מסרבים להיפרד מסיר הבשר. אבל חייבת לומר שצורי, בניגוד ליהב, דווקא היה ראש עיר מוצלח.

  3. חייבים ועדה קרואה

    א. יש לבטל את ההתמודדות שלו בבחירות לאור ההשעייה.
    ב. יש לבטל מיידית את הבחירות בקרית מוצקין ולמנות ועדה קרואה לשנתיים לעשות סדר, גם בחיפה דחוף בהול

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר