הילה רובין-שלם, יעקב פרץ (צילומים: אילן קדוש, דוברות עיריית קרית אתא)
הילה רובין-שלם, יעקב פרץ (צילומים: אילן קדוש, דוברות עיריית קרית אתא)

קרית אתא: מדוע העירייה מסתירה מהציבור במשך שנתיים תוצאות סקר שביעות רצון?

לאחר מאבק משפטי של כשנתיים הועברו אתמול (ראשון) לידיה של יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם תוצאותיו של סקר שביעות רצון שנערך ביוני 2021 בקרב תושבי העיר. לתוצאות הסקר, שנמסרו לשלם, צורף מכתב מעורך דין, המתרה בה שלא לפרסם את תוצאותיו

פורסם בתאריך: 10.7.23 17:24

ניצחון לאופוזיציה במועצת העיר קרית אתא לאחר מאבק משפטי שארך שנתיים. ביוני 2021, הזמינה העירייה סקר שביעות רצון של התושבים באשר לפעילותה בתחומים שונים בעיר. תוצאות הסקר, שנעשה כמובן במימון כספי משלם המסים, מעולם לא הוצגו בפני התושבים. גם בקשתה של יו"ר האופוזיציה במועצת העיר והמתמודדת לראשות העיר הילה רובין שלם לקבל לידיה את תוצאות הסקר, במסגרת חוק חופש המידע, נדחתה על ידי ראש העירייה יעקב פרץ.

לפני כחצי שנה, בנובמבר 2022, קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את העתירה שהגישה רובין שלם נגד העירייה והעומד בראשה, ופסק כי על פרץ למסור לידי חברי האופוזיציה את תוצאות הסקר. העירייה, במימון משלם המסים, ערערה על החלטה זו לבית המשפט העליון. לאחרונה פסק גם בית המשפט העליון כי על העירייה ופרץ לשתף את רובין שלם וחברי סיעתה בתוצאות הסקר, ואף חייב את העירייה בתשלום הוצאות בית משפט.

אלא שגם לאחר ההחלטה של בית המשפט העליון, עיריית קרית אתא התעכבה במסירת תוצאות הסקר לידיה של רובין שלם, ולפיכך היא הגישה בקשה לביזיון בית המשפט. בית המשפט קיבל את בקשתה והורה לעירייה להעביר לשלם את תוצאות הסקר באופן מיידי.

 

המכתב מעורך הדין שהתקבל אצל הילה רובין שלם

המכתב מעורך הדין שהתקבל אצל הילה רובין שלם

 

אתמול (ראשון), אחרי כמעט שנתיים של מאבק, התקבלו אצל רובין שלם תוצאות הסקר, שאליהן צורף מכתב מעו"ד אבי גולדהמר המבהיר לה שחל עליה איסור לפרסם את תוצאות הסקר ברבים.

"בהמשך להחלטת בית המשפט מ-5 ביולי 2023", כתב עו"ד גולדהמר לעורך דינה של רובין שלם, שמעון שמואלי, "הרינו לצרף את תוצאות סקר התושבים שנערך בעיר קרית אתא במהלך חודש יוני 2021 ואת מסמכי ההתקשרות עם חברת דיאלוג. אבקש להסב את תשומת לב מרשתך (רובין שלם; מ"ג) כי פרסום תוצאות הסקר ייחשב כפרסום אסור מכוח סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) תשי"ט-1959, ולכן עליה להימנע מפרסום זה".

 

 

רובין שלם מסרה בתגובה: "העברת נתוני סקר התושבים לידינו הוא ניצחון חשוב לאחר מאבק של שנתיים למען התושבים. ראש עיר שאכפת לו מהתושבים היה כבר מזמן מפרסם מיוזמתו את תוצאות הסקר, ויתרה מכך, אף דואג לטפל בבעיות החמורות שעולות מהסקר. פרץ בחר לקחת את התושבים כבני ערובה, בזבז את כספם וגרר את הנושא למאבק משפטי ארוך ומיותר. עתה הוא מונע את פרסום המידע בתואנה של תקופת בחירות כדי שלא נוכל להפיץ את המידע, ובכך ממשיך במדיניות ההסתרה שלו".

רובין שלם הוסיפה: "עכשיו, כשנתוני הסקר לנגד עיניי, אני מבינה ממה פרץ חשש כל כך… דבר אחד אני יכולה להבטיח היום לתושבי העיר – אצלי זה ישתנה. אחרי שאנצח בבחירות הקרובות לראשות העיר, אני אדאג שהקול של התושבים יישמע. סקר שביעות רצון יהיה כלי בידינו לשיפור השירותים שהתושבים מקבלים מהעירייה, ותוצאותיו יפורסמו לעיני כל. זכות הציבור לדעת. הסקר מלמד שיש כל כך הרבה דברים שהעירייה בראשותו של פרץ צריכה לשפר בעיר, ואני מתחייבת לטפל בכל הנושאים שהוזנחו, ובראשם ניקיון העיר ושיפור פניה, התשתיות הלקויות, שירות איכותי לתושב ושיפור תחום החינוך".

עיריית קרית אתא סירבה להגיב.

 

חברי המועצה הילה רובין שלם ורואי דוד עם עו"ד שמעון שמואלי בבית המשפט העליון (צילום: פרטי)

חברי המועצה הילה רובין שלם ורואי דוד עם עו"ד שמעון שמואלי בבית המשפט העליון (צילום: פרטי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פרץ הורס את קרית אתא.

    אבי גולדהמר – אמרתם הכל. לא פלא שהוא מייצג את הדיקטטור פרץ
    מצא מין את מינו – מזעזע.
    קרית אתא צועדת אחורה בכל תחום אפשרי
    זוגות צעיאים שעברו לאלונים כבר מחפשים איך לברוח.

  2. ולא אני לא גזען

    עיר פח. שמח שאני כבר לא תושב…
    מלאה בארסים ופריחות מתובלת במשפחות שלמות של חרדים פרזיטים עם עשרות ילדים.. איכס.

  3. י

    תראו מה העירייה עשתה לחרדים הספרדים בקריית אתא. הגלתה אותם לרכסים. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר