אוטובוס (צילום: דוברות אגד)
אוטובוס (צילום: דוברות אגד)

תושבי קרית אתא וקרית ים ישלמו פחות על תחבורה ציבורית

רפורמת צדק תחבורתי שהשיק משרד התחבורה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, 50 אחוז הנחה לתושבי הפריפריה והנחות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26, לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי

פורסם בתאריך: 14.3.24 14:57

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הציגה היום (חמישי) את רפורמת צדק תחבורתי – רפורמת מחירים בתחבורה הציבורית. הרפורמה, שתיכנס לתוקף ב-25 במרץ, כוללת הטבות משמעותיות שמהן ייהנו כ- 2.8 מיליון ישראלים, ובהם תושבי קרית אתא וקרית ים.

הרפורמה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, 50 אחוז הנחה לתושבי הפריפריה והנחות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי.

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה שעתידה לצאת לדרך בחודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67) והנחות על בסיס דירוג סוציואקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק ברמה היישובית.

תושבי הפריפריה, כאמור, ישלמו מעתה רק 50 אחוז ממחירי מנוי חופשי חודשי מכל סוג. הזכאות להנחה נקבעה לאחר הגדרת היישובים לפי דירוגם הפריפריאלי (אשכולות 5-1 במדד הפריפריה של הלמ"ס) שנקבע על פי ריחוקם ממרכז הארץ וממרכזי תעסוקה גדולים. עם זאת נקבע כי תושבי רשויות מבוססות המצויות בפריפריה אך נהנות מדירוג סוציואקונומי גבוה (10-9) לא יהיו זכאים להנחה. במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1 – המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ – ובמקום 99 שקל הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקל.

נוסף על כך ייהנו כל הצעירים מגיל 18 עד 26 (למעשה, עד ליום הולדתם ה-27) מ-33 אחוז הנחה על כל סוגי המנויים החודשיים ועל רכישת ערך צבור. במסגרת הרפורמה יזכו אנשים עם מוגבלות וזכאי הביטוח הלאומי ב-50 אחוז הנחה על מנויים חודשיים במקום הנחה של 33 אחוז עד כה.

 

 

לפי נתוני משרד החבורה, חייל משוחרר יחסוך במשך שנה 1,188 שקל (99 שקל בחודש) על מנוי חופשי חודשי אזור 1, ויוכל להגיע לחיסכון של עד 7,320 שקל אם ינצל את הטבת הנסיעה חינם בכל רחבי הארץ, כולל ברכבת, במקום לשלם בכל חודש 610 שקל עבור מנוי ארצי משולב. תושב הפריפריה יוכל לחסוך בשנה בין 594 שקל (50 אחוז הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 3,660 שקל לנסיעות חינם בכל רחבי הארץ (50 אחוז הנחה על חופשי חודשי ארצי הכולל רכבת בעלות של 305 שקל במקום 610 שקל). צעיר עד גיל 26 (כולל) יוכל לחסוך בין 392 שקל בשנה (33 אחוז הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 2,415 שקל (33 אחוז הנחה על חופשי חודשי ארצי, כולל רכבת).

רגב: "הצגתי את רפורמת צדק תחבורתי במטרה לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות. הרפורמה שלי היא צעד מהפכני של צדק חברתי ותחבורתי, שנועד לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".

לדבריה, "הרפורמה היא תוצאה של משא ומתן ממושך שניהלתי בנחישות מול האוצר על מנת לוודא כי היא תיטיב עם כל משפחה ותגיע לכל כיס, ובדיוק לאלה שזקוקים לה. לשמחתי הצלחתי לשכנע את האוצר בחשיבות המהלך, והרפורמה שאנו משיקים מרחיבה באופן משמעותי את מעגל הזכאים לנסיעה חינם או להנחה משמעותית בכל רחבי הארץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גדי

    חייל משוחרר יכול להתפרנס ולשלם ,
    פנסיונר פחות,
    ההטבה משמחת רק ימנים מזרחים מהפריפריה וחרדים,
    והיתר סתם חמורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר