הפקקים הארוכים המשתרכים בכניסות וביציאות של קרית אתא הפכו בשנים האחרונות לסיוט מתמשך עבור תושבי העיר, במיוחד בשעות הבוקר ואחר הצהריים. לאחרונה הגישה סיעת האופוזיציה במועצת עיר, בראשותה של הילה רובין שלם, הצעה לסדר בנושא עומסי התנועה, אולם לדברי רובין שלם, ההצעה כלל לא נידונה במועצת העיר וראש העירייה יעקב פרץ בחר להסירה מסדר היום.
בהצעה לסדר תחת הכותרת "בניית תוכנית אסטרטגית לתחבורה והקמת פורום תחבורה עירוני", כותבים חברי סיעתה של רובין שלם: "בשנים האחרונות, תושבי קרית אתא חווים עלייה משמעותית בעומסי התנועה בכניסות וביציאות מהעיר, במיוחד בשעות השיא של הבוקר ואחר הצהריים. הגידול המהיר (לטעמנו, מדי) בפרויקטי הבנייה למגורים והגידול הרב במספר כלי הרכב בעיר, הובילו למצב שבו נהגים מוצאים עצמם ממתינים דקות ארוכות ברמזורים, שתזמונם לרוב גם אינו מיטבי ומחמיר את הבעיה. פרויקט 'סובב אתא', הכולל סלילת כביש טבעתי עם מסלול ייעודי למטרונית, נועד לשפר את הנגישות בין שכונות העיר ולחבר את קרית אתא למרכז חיפה ולערים נוספות בעתיד. עם זאת, נראה כי פתרון זה לבדו לא יספיק להתמודד עם העומס הגובר, במיוחד בצד הצפוני של העיר, ממש כפי שכביש העוקף דרך רחוב פרישמן לא פתר את הבעיה, ולכן נדרש לחשוב על פתרונות נוספים וחדשניים".
עוד נכתב בהצעה לסדר: "בערים רבות בארץ ובעולם, יושמו פתרונות מהירים להורדת עומסים בכבישים כמו הרחבת מדרכות ובניית שבילי אופניים, הצללת אזורים לעידוד הליכה, הטמעת מערכות שמתאימות את משך האור הירוק לפי עומס התנועה בזמן אמת, יצירת מקומות מוסדרים ונוחים להורדת נוסעים (כמו תלמידים) ליד מוסדות ציבור, במרחק שמפחית את הצורך בנסיעה בתוך שכונות, והקמת גשרים למעבר הולכי רגל, עידוד והגברת השימוש בתחבורה ציבורית וישנן עוד דוגמאות רבות ומגוונות. צעדים אלו לא רק משפרים את התחבורה, אלא גם תורמים לאיכות החיים, לבטיחות ולהפחתת זיהום האוויר".
בסיכום ההצעה לסדר כותבים חברי המועצה: "כדי להתמודד עם אתגרי התחבורה בקרית אתא, אנו קוראים להקמת פורום תחבורה עירוני, שיכלול מומחים בתחום, חברי מועצה, נציגי ציבור ונציגי הרשות המקומית. פורום זה ידון בפתרונות חדשניים מהארץ ומהעולם, ויגבש תוכנית אסטרטגית לשיפור התנועה בעיר. הגיע הזמן לפעול למציאת פתרונות יעילים, שיקלו על חיי התושבים וישפרו את איכות החיים בקריית אתא".
כאמור, ההצעה לסדר לא נידונה כלל במועצת העיר. רובין שלם: " העיר נחנקת מהפקקים. אבל שוב, ראש העיר וחברי הקואליציה בחרו להתעלם מהבעיות שמציקות לכולנו. הבנייה המאסיבית גורמת לצפיפות בעיר וחונקת את הכבישים, במיוחד ליד בתי הספר, בכניסות וביציאות מהעיר ובמרכז העיר. הצענו להכין תוכנית אסטרטגית לתחבורה ולהקים פורום תחבורה עירוני בשיתוף הציבור, אבל ראש העיר, כהרגלו, מעדיף להתעלם והסיר את ההצעה מסדר היום. עד מתי קרית אתא תמשיך להיות עיר עם תפיסה בינונית, המנוהלת בחוסר אחריות? לתושבי העיר מגיע יותר".
מעיריית קרית אתא לא התקבלה עד כה תגובה, והיא תפורסם כשתתקבל.
אביבה
חייב להחזיר רמזורים במקום כיכרות ושלא היו מעברי חציה צמוד לכיכר כדי לא לגרום לאסונות
דינה
חייב להוריד את הכיכרות ולהחזיר לרמזור גם פחד מאסונות שהמעברי חציה צמודים לכיכר
יוסי הרשקו
מצב קטסטרופלי בכניסה וביציאה מק.אתא ..בלתי נסבל כבר שינם ככה ..מתי יגמר הסיוט ..תודה הילה שאת מעלה את הבעיה הכואבת
חנן
ראש העיר עושה את המקסימום לרווחת התושבים … ומשפר תחבורה וכבישים בכל הערים בארץ יש פקקים בכניסות ויציאות בבוקר ובערב לכו תבדקו בנהריה עכו מוצקין וכו' ברוך ה' יש ריבוי אוכלוסיה
רז
כבר שנים של פקקים שמתעצמים עקב הגידול באוכלוסייה, הכיכר שבתוכה עובר קו המטרונית (תחב"צ), "ראשונה מסוגה" התגאו ועשו כתבה, הגורם העיקרי לפקקים, נתיב 1 שמכניס אותך בקטע של 100 מטר ל3-4 רמזורים שלא היו קיימים לפני כן, ועוד כשלונות רבים בתכנון.
חוסר התייחסות כיום יתנקם בנו כהוגן בעוד כ 5 שנים.
ירון בן שחר
משועממת שכל תפקידה מסתכם בכתיבת פוסטים
מושי
עיר שדואגת לרווחת הערייה בלבד
רועי
במרכז בקרית אתא חייב להעיף את הרמזורים ולשים כיכרות , אי אפשר לחיות עם צפירות מחרישות אוזניים ! או שיוציאו חוק למניעת רעש של ציפצופי מכוניות במרכז בקרית אתא , כמו שיש בערים נוספות בארץ