שלב הכרחי בתכנון מערכות להסעת המונים. רחוב צה"ל המחודש בקרית ים (הדמיה: אדריכל יונתן פרידמן)
שלב הכרחי בתכנון מערכות להסעת המונים. רחוב צה"ל המחודש בקרית ים (הדמיה: אדריכל יונתן פרידמן)

לראשונה בקריות: תוכנית אב לניידות

בפני הוועדה המקומית קריות הוצגה תוכנית ייחודית, המתמקדת בשלושה צירי תחבורה מרכזיים בקרית ים ומציעה פתרונות תחבורה מתקדמים, שבילי הליכה ומסלולי אופניים

פורסם בתאריך: 2.3.21 16:22

עירית קרית ים הציגה בשבוע שעבר בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות תוכנית ייחודית, שתסייע בקידום התוכניות להתחדשות עירונית בעיר. התוכנית הוכנה בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

מדובר בתוכנית אב לניידות, שמתמקדת בשלושת הצירים המרכזיים בעיר: שדרות ירושלים, רחוב פנחס ספיר ורחוב צה"ל, ומציעה פתרונות תחבורה מתקדמים, שבילי הליכה, מסלולי אופניים ועידוד המסחר בעיר.

מנהל תחום תכנון וההתחדשות העירונית בעיריית קרית ים, עדן בר-נוי: "התוכנית הייחודית מאפשרת איזון בין כל המשתמשים במרחב ויוצרת סביבה נוחה ובטוחה להולכי רגל, תוך ניצול היתרון של קרית ים כעיר שטוחה עם מבנה שתי וערב. כבר היום, במסגרת התכנון להתחדשות עירונית, אנחנו מתעקשים להוסיף רחובות שיבטיחו מרחקי הליכה קצרים, יעילים ומהירים לכל מוקדי הפעילות בעיר. מדובר בתוכנית עם חזון, שיכתיב את מדיניות הפיתוח של קרית ים וייצור נגישות קלה ונוחה ברגל או באופניים לכל יעד בעיר".

 

 

 

מהנדס הוועדה, אלכס קופר: "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מברכת את קרית ים על היוזמה ליצירת התוכנית המתכתבת עם חזון הוועדה לפיתוח הקישוריות והנגישות באמצעות קידום תוכנית אב לניידות שנועדה לשלב באופן המיטבי בין צירי התחבורה לכל מערכות התכנון העירוני. בהמשך תיבחן הוועדה את האפשרות להרחבת התוכנית בשיתוף רשויות נוספות באזור".

ראש העירייה, דוד אבן צור: "קרית ים גאה להיות הראשונה באזור שמקדמת תוכנית המשלבת ראייה תכנונית עתידית, שנועדה לשפר ולפתח את הנגישות למוקדים וצירים עירוניים מרכזיים, כמו אזורי מסחר ותעסוקה ומוסדות ציבור, ובכך להשפיע בצורה ישירה על נוחות ההגעה אליהם. התוכנית היא שלב הכרחי בתכנון מערכות להסעת המונים".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר