הגן האנתרופוסופי שחף בקרית מוצקין (צילום: דוברות העירייה)
הגן האנתרופוסופי שחף בקרית מוצקין (צילום: דוברות העירייה)

לראשונה בקריות: כיתה א' של זרם החינוך האנתרופוסופי

הכיתה תיפתח בבית הספר קורצ'אק בקרית מוצקין כהמשך לגן שחף האנתרופוסופי שכבר פועל בעיר. בכל שנת לימודים תתווסף עוד כיתה אנתרופוסופית לכל שכבה

פורסם בתאריך: 10.3.21 20:30

בשנת הלימודים הבאה תיפתח בבית הספר היסודי קורצ'אק בקרית מוצקין כיתה א' של זרם החינוך האנתרופוסופי. כמו כן ייפתח בעיר עוד גן אנתרופוסופי לילדים מגיל 3 בנוסף לגן שחף שכבר פועל כיום.

החינוך אנתרופוסופי או בשמו השני "חינוך ולדורף" נוסד בתחילת המאה ה-20  על ידי רודולף שטיינר. בית הספר האנתרופוסופי הראשון הוקם כבית ספר לילדי פועלים במפעל הסיגריות "ולדורף-אסטוריה" בעיר שטוטגרט שבגרמניה, וזהו מקור שמו של זרם חינוכי. במרכז התפיסה החינוכית עומדת הגישה הרואה בילד ישות מתפתחת ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך בפני עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של הבשלה, של צמיחה פנימית ושל התפתחות הדרגתית של כישורים, איכויות והבנות.

גן שחף בקרית מוצקין הוא הגן האנתרופוסופי הראשון שהוקם בקריות. לומדים בו כיום 35 ילדים, שבשנת הלימודים הבאה יעלו לכיתה א'. לדברי מנהל מחלקת החינוך בעירייה, אייל אורן, הכיתה האנתרופוסופית בבית הספר קורצ'אק תישאר במסגרת מערכת החינוך העירונית, שיכולה להכיל גישות שונות מהגישות שהיו נהוגות עד כה. אורן: "בכל שנה תתווסף עוד כיתה אנתרופוסופית לכל שכבה, כך שבסופו של דבר יהיו שש כיתות של החינוך האנתרופוסופי בכיתות א'-ו'".

 

 

 

עד כה נרשמו כ-100 תלמידים לכיתה א' האנתרופוסופית, אולם נמסר מהעירייה, לא כל התלמידים שנרשמו יוכלו להשתבץ בכיתה החל מספטמבר הקרוב, מכיוון שמספר המקומות מוגבל.

ראש העירייה חיים צורי: "בקרית מוצקין כל תושב נחשב זו לא סיסמה זו דרך חיים. אנו תמיד משתדלים להיות קשובים ככל האפשר לצורכי התושבים. כך עשינו לאחרונה כשפתחנו בתוך זמן קצר מעון לחינוך המיוחד וכך נמשיך לעשות גם בעתיד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר