החתולים שנמצאו בקרית ים (צילום: דוברות משרד החקלאות)
החתולים שנמצאו בקרית ים (צילום: דוברות משרד החקלאות)

קרית ים: נחשף בית גידול פיראטי לחתולים נדירים

מפקחי משרד החקלאות חשפו בדירה בקרית ים בית גידול פיראטי ובו 15 חתולים נדירים ששוויים מוערך ב-15,000 שקל לחתול. מחקירה ראשונית עולה כי מקורם של שניים מהחתולים הוא תאילנד, וכי המטרה היתה לטפח גזע שאינו נפוץ בישראל למטרות מסחר לא חוקי. בקרית מוצקין חולצו שלושה כלבים שסבלו מהזנחה ומרזון קיצוני

פורסם בתאריך: 29.3.23 12:10

מפקחי משרד החקלאות חשפו בית גידול פיראטי ובו 15 חתולים נדירים בקרית ים. מחקירה ראשונית עולה כי מקורם של שניים מהחתולים הוא תאילנד, וכי המטרה היתה לטפח גזע שאינו נפוץ בישראל למטרות מסחר לא חוקי. שוויו של חתול מגזע זה מוערך ב-15,000 שקל.

כאשר המפקחים הגיעו למקום הם נדהמו לגלות שהחשודה בהפעלת בית הגידול הפיראטי נעלה את עצמה באמצעות שלושה מנעולים וחסמה את הדלת באמצעות רהיטים. כאשר הצליחו להיכנס מצאו המפקחים דירה מלוכלכת ומלאה ברהיטים, וביניהם 15 חתולים רזים שסובלים מבעיות רפואיות ומלאים בפרעושים. מהחקירה ראשונית עולה כי שני החתולים הובאו מתאילנד לישראל למטרות הרבעה וטיפוח של גזע חדש למטרות מסחר. כל החתולים פונו אל מתקן מוגן של משרד החקלאות, ובעלת הדירה הועברה לחקירה.

 

 

במקרה נוסף, מפקחי משרד החקלאות בשיתוף עם שוטרי תחנת הקריות ועם השירות הווטרינרי של עיריית קרית מוצקין חילצו שלושה כלבים מעורבים שסבלו מהזנחה ומרזון קיצוני. מחקירה ראשונית עולה כי בעליהם, גבר בשנות ה-30 לחייו, לא העניק להם טיפול וטרינרי שוטף, והדבר הוביל להתדרדרות במצבם. הכלבים חולצו והועברו למתקן המוגן של משרד החקלאות להמשך קבלת טיפול רפואי, ובעליהם הועבר לחקירה.

מנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא: "עם כניסתי לתפקיד התוויתי מדיניות בלתי מתפשרת של אפס סובלנות כלפי מתעללים בבעלי חיים חסרי ישע. כל המתעלל בבעל חיים יטופל בחומרה. אני מודה לשכנים שהיו ערניים לסביבתם, דיווחו על המקרים, ובכך הצילו את בעלי החיים. אני קורא לציבור לדווח למוקד משרד החקלאות על כל אירוע או חשש העולה לצער בעלי חיים, בטלפון 6016*".

 

אחד מהכלבים שחולצו מהדירה בקריית מוצקין (צילום: משרד החקלאות)

אחד מהכלבים שחולצו מהדירה בקריית מוצקין (צילום: משרד החקלאות)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חתול בשבי המדינה

    לא ברור מה הבעיה בגידול חתולים. למה זה בדיוק פשע? מדינת משטרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר