קרן בניסטי. "אין דבר כזה לא יכולה" (צילומים: ערן ירדני, סטיילינג: צופנת גונן)
קרן בניסטי. "אין דבר כזה לא יכולה" (צילומים: ערן ירדני, סטיילינג: צופנת גונן)

"אני הראשונה שלקחה את צבעי המאניק פאניק אל הקצה"

קרן בניסטי היא גם מאפרת וגם פעילה חברתית, אבל סימן ההיכר שלה הוא הצבעים המטורפים שבהם היא צובעת את השיער של לקוחותיה: "משימת חיי היא להפוך את העולם לצבעוני יותר"

פורסם בתאריך: 24.5.17 13:36

קרן בניסטי פשוט חולה על עיצוב. היא למדה אדריכלות ועיצוב פנים אבל פנתה לתחום שונה לגמרי של עיצוב ובחרה להתמקצע בעיצוב שיער. ולמרות שמאחוריה כבר 16 שנות התמקצעות, עכשיו היא מאיימת להיות הדבר הבא ולהשאיר מאחור את כל מתחריה.

בניסטי, חיפאית בת 36, ידועה בעיקר בצבעים המשוגעים שהיא בוחרת ללקוחותיה. אם במקרה נתקלתם ברחוב במישהי שמתהדרת בצבעים מושכי עין, סביר להניח שהיא אחרי כמה שעות בסלון של בניסטי. ואם זה לא מספיק, היא גם מאפרת מקצועית ופעילה חברתית.

בניסטי, הצבעים הבלתי שגרתיים הפכו לסימן ההיכר שלך.

"אני הראשונה שלקחה את צבעי המאניק פאניק אל הקצה. הטרנד הזה התחיל עוד כשהייתי ילדה בת 12, אבל אז היו עושים רק פס או נגיעה. בשנים האחרונות הטרנד הזה הפך לנחלת הכלל, ומכל מקום בארץ מגיעות אלי לקוחות, אפילו מבאר שבע. עכשיו אני פותחת קורסים לספרים כי אני קולטת שיש המון ביקוש ואין מספיק היצע".

מה זה מאניק פאניק?

"מאניק פאניק זו חברה שמייצרת צבעים לשיער. המוטו שלה הוא להפוך את העולם לצבעוני יותר, כי דברים צבעוניים גורמים לאנשים לחייך, וזה מה שחשוב לי. משם נולד הרעיון לשלב צבעים. הרעיון הוא לשחק עם זה לפי מה שהלקוחה רוצה, אבל גם לתת לזה טאץ' אישי. אין מישהי שתלך עם צבע שעשיתי לה ואת לא תזהי שזו עבודה שלי. אף אחד לא עושה דברים כאלה כי זה דורש המון שעות של עבודה".

איך התמקצעת בעיצוב השיער?

"למדתי בחו"ל ואני כל הזמן לומדת. למדתי ספרות בויצו, אחרי זה למדתי בקורס סוג 2 ששבו הוכשרתי ללמד ספרים, ועכשיו אני בקורס סוג 3 שבו מלמדים איך לפתוח בית ספר לספרות".

מאיפה ההשראה לצבעים שאת בוחרת?

"יש כמה ספרים בטוקיו ובלונדון שאני עוקבת אחרי העבודות שלהם, ואני נוסעת להרבה השתלמויות".

 

עבודה של קרן בניסטי (דוגמנית: הדר בר נוי)

עבודה של קרן בניסטי (דוגמנית: הדר בר נוי)

 

במקביל לעבודה גם הפחתת לא מעט משקל.

"התחלתי לרזות לפני שלוש שנים וחצי כי הבנתי שמראה שיער הולך יד ביד עם אסתטיקה ולכן אני צריכה להיראות טוב. התחלתי דיאטה, עשיתי ספורט, ועכשיו זה אורח החיים שלי. הורדתי 45 ק"ג. הלוק הוא מה שמושך גברים, ונשים רוצות כל הזמן לרזות. לא עברתי ניתוח קיצור קיבה והוכחתי שאפשר לעשות את זה בהרבה עבודה קשה. לפני חודש ארגנתי את מה שאני מכנה 'מרתון בניסטי' – ריצת מרתון עצמאית שהצטרפו אליה הרבה חברים".

מה הביא אותך לעשות את זה?

"אין דבר שאני לא יכולה לעשות. רציתי לרוץ מרתון אבל לא מצאתי תאריך מתאים. אז פתחתי יומן, קבעתי תאריך והזמנתי אנשים להצטרף אלי. הרבה מאוד אנשים הגיעו, וכולם נהנו. המוטו שפיתחתי עם השנים הוא שאין דבר כזה לא יכולה ושהשמים הם הגבול".

מה את מתכננת כדי לקדם את העסק שלך?

"ערכתי הפקה היתה ממש כמו סרט. הלבשתי דוגמניות בבגדים מטורפים ועשיתי להן תסרוקות בצבעים משוגעים. בקרוב התמונות יתפרסמו, וממש אחרי חג השבועות אני מתכוונת לפתוח קורס ראשון משלי. אני פותחת נישה ללימוד ספרים, אין דבר כזה בארץ".

איך תשלבי את העברת הקורסים עם העבודה השוטפת?

"יש לי צוות של עובדים במספרה, ובזמן שאני מלמדת המספרה עדיין פתוחה".

את פעילה בשדולת הנשים שרוצות להזיז דברים בכנסת. אחד מהנושאים שאת מתמקדת בהם הוא הצבת מכשיר החייאה בכל מקום ציבורי.

"לפני שנה וחצי , כשהבן שלי היה בכיתה א', התקשרו אלי מבית הספר ואמרו לי שהילד התמוטט. טסתי לשם, והתברר שהיה לו וירוס שפגע לשריר הלב. הוא היה מאושפז בטיפול נמרץ, והסיפור הגיע לתקשורת. הבנתי שמכשירי החייאה הם כלים שחשוב שיוצבו בכל מקום, כך שאם מישהו מתמוטט לידך תוכל להציל אותו בדרך קלה ופשוטה יחסית. בבית הספר לא היה מכשיר כזה, ובעקבות המקרה הפרטי שלנו החלו בתי הספר להכניס אותו לתחומם. בכל הזדמנות אני עושה מזה הרבה רעש ואפילו הגעתי לכנסת. בישראל כמו בישראל לא אוכפים את החוק שמחייב שכל מקום שיש בו 500 אנשים ומעלה מחויב להחזיק מכשיר החייאה, למעט בתי ספר ובסיסי צבא. זה אבסורד, כי בצבא כבר היו הרבה יותר מדי מקרים שחיילים התמוטטו. כל מכשיר עולה רק 5,000 שקל, לא סיפור כזה גדול לחייב שהוא יהיה בכל מקום. פניתי למשרד החינוך שזרק אותי למשרד הבריאות, אבל אף אחד לא עושה משהו בעניין הזה. אני מנסה להזיז עניינים כדי לעזור לכמה שיותר אנשים".

במה נסיים?

"נראה לי בזה שמשימת חיי היא להפוך את העולם לצבעוני יותר".

 

ועוד עבודה של קרן בניסטי (דוגמנית: ענבר אטיאס)

ועוד עבודה של קרן בניסטי (דוגמנית: ענבר אטיאס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר