לימור איפרגן. "אין שום סיבה בעולם שתכשיט מכסף יעלה אלפי שקלים" (צילום: גיל נחושתן)
לימור איפרגן. "אין שום סיבה בעולם שתכשיט מכסף יעלה אלפי שקלים" (צילום: גיל נחושתן)

"אמרתי לעצמי 'יאללה, אפתח אתר למכירת תכשיטים'"

לימור איפרגן, שעומדת מאחורי המותג My Anabelle, היא הייטקיסטית לשעבר שמאסה במקצוע ופתחה אתר מכירות של תכשיטי כסף. את מה שהיא מייצרת עונדות כוכבות כמו אדל בספילוב, נטע אלחמיסטר, מעיין אשכנזי, שי מיקה, טהוניה רובל, מירי מסיקה, שירי מימון, אנה אהרונוב ונטלי דדון. ותוכניות לעתיד? "אני רוצה מאוד להגיע לחו"ל ואני עובדת על זה"

פורסם בתאריך: 24.8.17 14:42

יש סיכויים לא רעים שכבר רכשתם (או יותר נכון – רכשתן) ממנה תכשיט או שניים. התכשיטנית לימור איפרגן – חיפאית שעומדת מאחורי המותג My Anabelle – היא בכלל הייטקיסטית לשעבר. לקראת גיל 40 היא עזבה את המקצוע כדי לפתוח אתר מכירות אינטרנטי לתכשיטי הכסף שאותם היא מייצרת בעצמה ומייבאת מחו"ל, וכעת, כעבור שלוש וחצי שנים, היא מחזיקה באימפריה.

"למדתי תכנות מחשבים בטכניון", היא מספרת, "אבל אחרי שהקמתי את האתרים של נטוויז'ן ושל פלאפון ואחרי שעבדתי בחברות אינטרנט שמוכרות מוצרים בחו"ל ובקזינו אינטרנטי גדול, הרגשתי תחושת מיצוי. כבר לא התחברתי לתחום".

מתי נפל לך האסימון שאת רוצה לעסוק בתכשיטנות?

"באיזשהו שלב החלטתי שנמאס לי להיות שכירה ורציתי לפתוח עסק משלי. תמיד אהבתי מאוד תכשיטים – זה משהו שאני מחוברת אליו ברמות של מחלה – אז אמרתי לעצמי 'יאללה, אפתח אתר למכירת תכשיטים'. נסעתי לתערוכות בעולם וחיפשתי תכשיטים שאני מתחברת אליהם, דברים מיוחדים מאוד".

למה דווקא תכשיטי כסף?

"היה לי ברור שאני רוצה להביא תכשיטי כסף ולא יהלומים בעיקר בגלל שהמחירים שלהם הם נוחים מאוד. כיום אין טעם לקנות תכשיטי זהב ויהלומים כי התחליפים נראים בול אותו הדבר, אי אפשר להבחין בהבדל. עם תכשיטי הכסף מקבלים ב-200 שקל תכשיט שהוא גם עמיד וגם אפשר להחליף אותו בקלות. בעבר תכשיטי הכסף בארץ היו יקרים מאוד ואמרתי לעצמי 'זהו, אני עושה לזה סוף, אין שום סיבה בעולם שתכשיט מכסף יעלה אלפי שקלים'. הפכתי את העולם כדי לחפש יצרנים שעושים דברים איכותיים, ומצאתי כמה כאלה. את כל התכשיטים אני מייבאת מפריז. אני נוסעת לשם פעם בחודש ומחדשת את הקולקציה".

איך בעצם התחיל העסק שלך?

"התחלתי עם אתר קטן שהדיבור עליו עבר לאט לאט מפה לאוזן. ואז עוד ועוד אנשים נחשפו אליו, והרבה סלבס ביקשו לעשות איתי שיתופי פעולה. עכשיו אני בעיצומו של שיתוף פעולה עם אדל בספלוב, שגם מעצבת חלק מהתכשיטים ואנחנו מייצרים אותם. כשפתחתי את האתר היא היתה קונה אצלי תכשיטים, וככה התחברנו. באיזשהו שלב אמרתי לה 'בואי נעשה קולקציה', והיא כמעט התעלפה מהרעיון. ההצטרפות שלה הקפיצה את My Anabelle לגבהים חדשים. כוכבות אחרות שעונדות את התכשיטים שלי הן נטע אלחמיסטר, מעיין אשכנזי, שי מיקה, דנה זרמון, דנית גרינברג, טהוניה רובל, מירי מסיקה, שירי מימון, אנה אהרונוב, נטלי דדון, ליהיא גרינר, נופר מור, טניה גרבר ועוד".

 

אדל בספלוב. איפרגן: ההצטרפות שלה הקפיצה את My Anabelle לגבהים חדשים" (צילום: לימור איפרגן)

אדל בספלוב. איפרגן: ההצטרפות שלה הקפיצה את My Anabelle לגבהים חדשים" (צילום: לימור איפרגן)

 

תיארת לעצמך שהאתר יגיע למעמד כזה?

"קיוויתי מאוד כי האמנתי במוצרים ובדרך שלי. היה לי חשוב שהמוצרים יהיו באיכות גבוהה כדי שאנשים יחזרו ויקנו, אבל ידעתי שזה ייקח זמן. בתוך תוכי ידעתי שזה יצליח כי כל דבר שאני עושה אני עושה עד הסוף, ותודה לאל – זה מצליח".

היה מי שכיוון אותך ועזר לך?

"לא, אני פשוט נמצאת בתחום הזה כבר יותר עשור. ואת בית הספר שלי עשיתי כשעבדתי בחברות האינטרנט הגדולות. אני מכירה את הנושא הזה מא' עד ת'. בהתחלה באמת עשיתי הכל – החל מבניית האתר והקידום שלו ועד מכירת התכשיטים עצמם. כיום כבר יש לי שירות לקוחות ואנשים שמתפעלים את חשבון האינסטגרם של העסק".

את אפילו מצלמת בעצמך את קטלוג התכשיטים שלך.

"אני אוהבת מאוד לצלם. זה אחד מהתחביבים שלי, וזה המקום לממש אותם".

למה בחרת בשם My Anabelle?

"כל התכשיטים מיוצרים בצרפת ורציתי לתת למותג ניחוח צרפתי. אם הייתי קוראת לזה תכשיטי לימור אני לא בטוחה שהייתי מגיעה למקום שאליו הגעתי. חוץ מזה, אני לא מוכרת את עצמי ואני לא בקטע של להתפרסם. אני אוהבת להיות מאחורי הקלעים, למרות שיש הרבה מעצבות תכשיטים ששמות את עצמן בפרונט".

לאן את רואה את העסק מתפתח?

"אני רוצה מאוד להגיע לחו"ל ואני עובדת על זה. היה גם רעיון לפתוח חנויות, אבל ירדתי מזה".

 

תכשיטי כסף של My Anabelle. איפרגן: "כל התכשיטים מיוצרים בצרפת ורציתי לתת למותג ניחוח צרפתי" (צילום: לימור איפרגן)

תכשיטי כסף של My Anabelle. איפרגן: "רציתי לתת למותג ניחוח צרפתי" (צילום: לימור איפרגן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תכשיטים מעפנים

    סורי אבל קניתי טסעת ואחרי שלושה ימים נפלה ממנה אבן ככה שתבינו לבד כמה זה שווה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכשיטים מהממים , שרות מושלם, אני מכורה! ממליצה בחום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר