הנעדרת ספיר נחום והחשוד ולאא חלאילה
ספיר נחום ז"ל והחשוד ולאא חלאילה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הצהרת תובע נגד החשוד ברצח ספיר נחום: תכנן את הרצח והכין את השטח מראש

מעצרו של החשוד ברצח, ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של נחום, הוארך מעבר ל-40 יום באישור היועץ המשפטי לממשלה. מהחקירה עולה, כי הרקע למעשה הוא דרישתה של נחום לתשלום דמי מזונות עבור שני ילדיהם המשותפים. גופתה נמצאה בבור סמוך ליישוב איבטין

פורסם בתאריך: 14.7.22 13:54

רצח ספיר נחום: המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגד ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של נחום, החשוד ברציחתה.

ראשיתה של החקירה ב-2 ביוני עם קבלת דיווח על היעדרותה של ספיר נחום. המודיעה, אחותה של ספיר, דיווחה כי בבוקרו של אותו היום יצאה ספיר מביתם בעכו עם בתה לגן ילדים בעיר, ולא חזרה. עם קבלת הדיווח פתחה משטרת עכו בביצוע פעולות חקירתיות ומבצעיות לאיתורה של נחום, שכללו איתור וצפייה בסרטוני מצלמות אבטחה, סריקות ועוד. במסגרת החקירה עצרו שוטרי תחנת עכו את חלאילה (34), בן זוגה לשעבר של נחום כחשוד במעורבות בהיעלמותה.

במהלך ימי ההיעדרות המשיכו החיפושים הנרחבים אחר נחום ברחבי עכו ובאזורים שונים בגזרת מחוז חוף לצד הפעלת יחידות מבצעיות רבות, בהובלת מפקד תחנת עכו סנ"צ ניר ג'מבר. כמו כן בוצעו פעולות במישור החקירתי. בתום הערכת מצב שערך ובשל נסיבות ההיעדרות הפקיד מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, את החקירה בידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף.

היום ה-11 לחיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

חיפושים וסריקות בשטחים נרחבים (צילום: דוברות המשטרה)

ככל שהתקדמה החקירה, כך התרחבו החיפושים באזור היישובים אבטין, בסמת טבעון והסביבה. שיטת החיפוש התבססה על חלוקת השטח לתאי שטח משניים. החיפושים נערכו על ידי מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, גששים, כלבנים, מפעילי רחפנים, פרשים, מסוקי משטרה ויחידת הג'יפים בשטח מורכב וקשה לסריקה, סלעי, מיוער ורווי שיחים קוצניים, גבעות וואדיות ובתנאי חום קשים. הרעיון המסדר היה סריקת תא שטח וזיכויו ומעבר לתא שטח אחר. בנוסף חזרו הכוחות על תאי השטח שזוכו על מנת "לאשרר" את הזיכוי של הכוח הקודם.

ב-12 ביוני, בשעות אחר הצהרים איתרו שוטרי מחוז חוף גופת בחורה באזור שנקרא ח'ירבת שור סמוך לאיבטין, כשהיא קבורה בבור שנכרה במקום. בתום הליך זיהוי שנערך במכון לרפואה משפטית זוהתה הגופה כגופתה של ספיר נחום ז"ל.

 

 

חוקרי ימ"ר חוף ניהלו חקירה מאומצת ומורכבת נגד חלאילה בגין חשד לחטיפתה ורציחתה של נחום תוך שימוש בכלים חקירתיים, טכנולוגיים ופורנזיים ונאספו ראיות מגוונות במטרה לגבש תשתית ראייתית לצורך העמדתו לדין.

מהחקירה עלה, כי הרקע למעשה הוא תביעתה של נחום לתשלום דמי מזונות עבור ילדיה המשותפים עם חלאילה, בן זוגה לשעבר. עוד עלה מהחקירה, כי טרם הרצח ביצע החשוד הכנת שטח מקדימה באזור מציאת הגופה, ובשעות הבוקר של יום הרצח ביצע פעולות לאיתורה של נחום, ואסף אותה לרכבו סמוך לגן הילדים, שם נצפתה לאחרונה. מצלמות האבטחה תיעדו את חלאילה פוגש את נחום באותו הבוקר. חשדה של המשפחה התעורר, כאשר הגננת הודיעה להם שנחום לא באה לאסוף את בתה מהגן.

היום ה-11 לחיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

היום ה-11 לחיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בעכו ולתקופה העולה על 40 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה. הבוקר, כאמור, הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בעכו הצהרת תובע לצורך הארכת מעצרו טרם הגשת כתב אישום ובנוסף בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום יוגש ביום שני הקרוב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר