בנימין נתניהו, עינת קליש רותם ומירב מיכאלי (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; Haim Zach, לע"מ)
בנימין נתניהו, עינת קליש רותם ומירב מיכאלי (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; Haim Zach, לע"מ)

מותר לבקש סליחה

פורסם בתאריך: 6.10.22 08:44

מקובל לחשוב שאין להתייחס ברצינות להבטחות של פוליטיקאים, מכיוון שהן ממילא מפוזרות על ימין ועל שמאל ללא כל כוונת ביצוע וללא תוכנית מימוש. כשראש הממשלה לשעבר, המתכנן כבר את שובו, מבטיח למשל חינוך חינם בגילים 3-0 מיד לאחר שתיכון ממשלתו, או את חיסולו של מכון התקנים הישראלי כדי להקטין רגולציה, או את הורדת מחירי הנדל"ן בעשרות אחוזים, מותר ואף צריך לשאול: אדוני, היכן היו אותן הבטחות ב-15 שנות שלטונך? מדוע אז לא עשית דבר מכל אלה? ואם לא עשית אז, גם כשהיו לך ממשלות רחבות ויציבות, מדוע שנאמין לך שתעשה אותן היום?

וכשראש העיר מתחייבת למשל שאם רק יתנו לה להמשיך במה שהחלה, היא תשקם את כל שכונות החוף ותסלק את כל החזירים הסוררים ותפתח כהלכה את חזית הים ותפעל ללא לאות לשיקוע הרכבת, כפי שהבטיחה מיום שהחלה במרוץ לראשות העיר, ובאופן כללי תהפוך את חיפה לאימפריה, מותר בהחלט לעצור ולשאול: גברתי, אם בארבע שנותייך בתפקיד הרם דבר לא השתנה בסוגיות אלה, והמעט שכן נעשה נעשה בניגוד להסכמתך ומעל לראשך, מדוע עלינו להאמין שדווקא בשנה החמישית והאחרונה לכהונתך יחול שינוי כלשהו שיוביל אותנו להעניק לך כהונה שנייה?

ואם שרת התחבורה למשל מתגאה בכך שקו הרכבת חיפה-תל-אביב, שכבר כמה שנים מושבת בשעות הלילה ובימי שישי, ישוב לפעול החל מחודש ינואר הקרוב במתכונת מצומצמת גם בלילות ובימי שישי, אפשר בהחלט לשאול מדוע רק במתכונת מצומצמת, מדוע בינואר ומדוע לא ניתנו עד היום תשובות הולמות למצוקה האדירה של תושבי חיפה והצפון? האם יש בהוספה מצומצמת זו משום תועלת כלל? מדוע לא ניתנו שירותי אוטובוס בין חיפה לתל אביב בשעות הלילה, או לפחות מוניות שירות?

 

 

בהלכות יום הכיפורים מקובל להדגיש כי על עבירות שבין אדם למקום יום הכיפורים מכפר, ואילו על עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שיפייס את חברו. כלומר, אם אנו מבקשים את סליחה מחברינו או מקרובינו על חטאים שעשינו להם, עלינו להתנצל ישירות בפניהם ולבקש מחילה. תפילה לבדה, גם לגדול המאמינים, לא תועיל.

כפי שיום הכיפורים אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו, כך גם אין הרשתות החברתיות יכולות לכפר במיני פוסטים, ציוצים ופרסומי תעמולה מטעם נבחר הציבור על כל העוולות והחטאים והפשעים ואוזלת היד שעושה אותם נבחר ציבור לתושביו או לבוחריו ושעליהם אין הוא נוהג לפרסם פוסטים ברשתות החברתיות. נדרשת התנצלות ישירה ומפורשת כדי לקבל את מחילת הציבור.

בימים נוראים אלה, חודש ימים לבחירות לכנסת ושנה לבחירות לרשויות המקומיות, מוטב שנבין כי את הבטחות הפוליטיקאים חייבים לקחת בערבון מוגבל ולהסתכל על פעולות ומעשים בלבד. על כל ההבטחות שלא מומשו ועל מעשים שלא נעשו – לא מאוחר עוד לבקש מאיתנו: "סליחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר