זבל ברחובות חיפה (צילום: בועז כהן)
זבל ברחובות חיפה (צילום: בועז כהן)

כולם צודקים, וכולם טועים

פורסם בתאריך: 5.12.22 09:04

השביתה האחרונה של עובדי העירייה וההתנהלות סביבה של כל הגורמים המעורבים הם דוגמה קלאסית למשפט "כולם צודקים, וכולם טועים". זהו מעגל מייאש שראשיתו ואחריתו באטימות, בחוסר הקשבה ובחוסר אכפתיות, כשהמפסידים הגדולים הם כמובן התושבים. בפרפראזה על המשפט של יהודה עמיחי, "במקום בו אנחנו צודקים, לא יפונו הררי הזבל בחיים".

הכי קל זה להאשים אוטומטית את עינת קליש רותם, והאמת היא שזו גם לא תהיה טעות. בואו נודה בזה, היא מטרה קלה למדי. ראש עיר פופולרית כמו דוכן מרק בחוף דדו, שלא מחמיצה הזדמנות להתעמת שלא לצורך עם, פחות או יותר, כולם. חוסר האמון המובנה שלה בכולם ובכל הופגן באופן מובהק בצילום משאיות פינוי האשפה בחוף שמן. לאחר שהצדדים כבר הגיעו להבנות, לא ברור למה בחרה קליש רותם להשחית מזמנה היקר על פעילות בילוש ואכיפה סטייל "האח הגדול". דומני כי יש צרות נוספות ואף גדולות יותר בעיר שלך, גברת קליש רותם.

בכלל, איך אפשר לנהל עירייה אם אין ולו טיפת אמון בין שני הצדדים? ובכן, התשובה היא כמובן שאי אפשר, ופרטים בנושא ניתן להשיג בערימות האשפה שזה עתה נאספו (אם יש לכם מזל).

 

 

עם זאת, על אף משוגותיה, קליש רותם היא ממש לא האשמה הבלעדית בפיאסקו הזה. היא עובדת מול מועצה לעומתית בלתי אפשרית – פלונטר פוליטי שגורם למצב הארצי להיראות כמו הפרלמנט הפיני – ואת המצב הסבוך הזה מנצל היטב יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו לשיפור עמדות, למשחקי אגו ולרולטה רוסית – והכל על חשבון הציבור. הגם שדרישותיהם של העובדים מוצדקות בחלקן (כך על פי בית המשפט), ראוי ורצוי ששירותים הכרחיים לבריאות הציבור ולשלומו יימשכו, או שתימצא להם מתכונת קיומית כלשהי שתמנע מפגעים סביבתיים של ממש. בסופו של דבר, אותם העובדים, אשר מושכים ידיהם ממתן שירותים חיוניים, פוגעים ברוב המקרים גם בעצמם ובאזור שבו הם גרים.

העזובה וההזנחה שנגרמים כתוצאה מהעימות הזה, והתחושה של התושבים שאין להם באמת אוזן קשבת בשום צורה ומשום גורם, הם בבואה של מצבה הכללי של חיפה. עיר, שבחסות השיתוק הפוליטי המתמשך ועימותי הפלנגות במסדרונות העירייה, הולכת וצוברת נזקים לטווח הקצר והארוך, שוקעת בייאוש, עיר שקרובה להרים ידיים.

מה יש לומר, זבל של מצב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיים גולדמן

    היו"ר וועד עובדי העירייה, עידו, נוקם בראשת העיר על גב התושבים…. אני מסכים עם השביתה, אבל זאת לא הדרך…. אי איסוף הזבל פוגע ישירות בכל התושבים, ואולי גם (טיפ טיפה) בראשת העיר. צריך לשנות את כיוון התגובות… למשל: לא לנקות את משרדה…
    לנתק לה את הגישה למחשב,. ניתוק מערכת הטלפונים במשרדה….חסימת דרך הגישה למשרדה….חנייה במקום החנייה המוסדר של ראשת העיר ועוד רעיונות שאינם פוגעים בתושבי העיר….. אין כל טעם לפגוט בתושבים…. הם אינם האחראים למצב הם קורבנות כמו הוועד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר