רועי שווץ (צילום: מיכה בריקמן)
רועי שווץ (צילום: מיכה בריקמן)

חיפה על המפה

על השיאים שנשברו, המדליות, הצלחות, הגביעים וההישגים של הספורט החיפאי ברמה הארצית והמקומית

פורסם בתאריך: 30.12.22 01:56

אליפות וגביע בכדורעף, שני שיאים ישראלים באתלטיקה, ארד באליפות אירופה וקבוצה ירוקה (שכבר מזמן לא רק של העיר) שהביאה את הצלחת ואת מסי לסמי עופר. זו בהחלט הייתה שנה מעניינת בספורט החיפאי.

אם לסכם את השנה רבת ההישגים ברמה הארצית וברמה המקומית, דעתי תהיה חלוקה. מצד אחד, שמחה וגאווה גדולה על הישגים אדירים, ומצד שני, הקושי שרק מחריף מול המנגנון הביורוקרטי. מפאת כבוד לספורטאים ולכל העוסקים במלאכה, תמיד עדיף להתמקד בהישגים.

בפברואר הדהימה כרוואן חלבי את עולם האתלטיקה, כשניפצה שיא ישראלי בן 25 שנה בריצת 1,000 מטרים. חלבי, אתלטית מכבי חיפה כרמל, היא הדרוזית הראשונה שמחזיקה בשיא ישראלי. באותו החודש שבר אתלט נוסף של האגודה שיא ישראלי, שהוא עצמו קבע ב-2020. אריאל אטיאס קבע באלבמה שיא בקרב 10.

הייתה זו תחילת עונה נפלאה של האתלטים החיפאים, שזכו השנה ב-16 מדליות באליפות ישראל לבוגרים, והדובדבן שבקינוח הייתה מדליית הארד בקפיצה משולשת של חנה קזנייבה מיננקו באליפות אירופה במינכן.

ענף ההתעמלות האמנותית שם את חיפה על המפה עם הישגה המדהים של שני בקנוב (16) וחברותיה לנבחרת, שזכו במדליית זהב באליפות אירופה. חודשיים לאחר מכן הסתפקו הבנות במדליית כסף באליפות העולם, הישג שהעניק לבקנוב כרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. באקרובטיקה, מעופפי חיפה, בניצוחה של קרן גרשגורן, הציבו את חיפה על המפה הבינלאומית כאשר עדי הורוביץ ומרון וייסמן זכו במדליית ארד היסטורית במשחקי גביע העולם בארה"ב ועוד שתי מדליות לזוגות בגילאי נוער באותה התחרות.

 

 

כדי לסכם את ענף השחייה החיפאי, צריך עוד כמה עמודי עיתון על מנת למנות את כל ההישגים של שחייני נבחרת מכבי חיפה. שחייני הנבחרת, בהובלת השחיינים האולימפיים, זכו באליפות ישראל לבוגרים, נשים וגברים. שני שיאי ישראל בשליחים נופצו רק לפני ימים ספורים, והמטרה להגדיל את מספר השחיינים לאולימפיאדת פריז ריאלית מתמיד.

ענף השיט זכה להצלחות לא מעטות, והשתתפות הקבוצה החיפאית "שיט חיפה" שמתאמנת  בחוף השקט באליפויות עולם ואירופה היא דבר שבשגרה, כל זאת כשחרב הפינוי על צווארם. למרות זאת, נעמה פלטניק הגיעה להישג מרשים – מקום ראשון שהקנה לה את התואר אלופת העולם לנוער.

בענפי הכדור, קבוצת כדורעף הנשים מכבי XT חיפה חזרה לקדמת הבמה וזכתה בדאבל; בכדורסל נשים הקבוצה הירוקה ממצבת את מקומה בליגת העל במטרה ברורה להתמודד על תואר אליפות המדינה. הגברים הירוקים עדיין משחקים בליגה השנייה וחולמים על דרבי כבר בעונה הבאה.

הפועל חיפה סל מיצבה את עצמה בליגה הבכירה, והאמת, מגיע שאפו למנהליה שמצליחים לגייס כספים ולהחזיק קבוצה תחרותית ואטרקטיבית, שמצליחה להחזיר את הצבע האדום ליציעים ברוממה. הקבוצה משחקת וגם מנצחת העונה במפעל האירופי, וזה לא דבר של מה בכך.

זו הייתה שנה מוצלחת לספורטאים החיפאים. הצלחות והגביעים של הזוכים יהיו שמורים לעד בארונות הזכוכית ואנו גאים בכל טיפת זיעה שנטפה בדרך להישגים. אסור לעצור את התנופה, חייבים להמשיך להציב מטרות ולהשיג אותן.


הכותב הוא מנכ"ל אגודת מכבי חיפה 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר