מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)
מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)

טלפון אחד ליענקל'ה

פורסם בתאריך: 22.1.23 07:58

השבוע התבשרנו על החלטתה המצערת של אינטל לבטל את בניית המגה קמפוס בחיפה. מכיוון שאינטל היא מעסיק על, המשמעויות הישירות של ההחלטה הזו היא אובדן של אלפי משרות מקומיות פוטנציאליות ופגיעה בצמיחה הכלכלית העתידית של העיר. רק לחשוב עד כמה תוספת של משרות רבות כל כך בחיפה היתה מפרה את כל העסקים שמסביב, לא רק באזור המבואות הדרומיים של העיר אלא גם במעלה ההר ובמורד הדרך.

חשוב לציין – אין כאן ביקורת על עיריית חיפה או על מקבלי ההחלטות, משום שהביטול לא נבע ממדיניות מוניציפלית כלשהי אלא משיקולים עסקיים של קיצוצי הפסדים באינטל עצמה. אלו נוגעים לתהליכים גלובליים, רחבים יותר ממה שמתחולל בזירה המקומית, עם כל הכבוד לנו.

ועדיין, נותר פה חלל שיש צורך למלא אותו – במהות, בתוכן ובכסף. אז כן, החניון שייפתח במקום מרכז ההייטק יכול לשרת את העיר בכמה וכמה מובנים, בעיקר בימי משחקים-פסטיגלים-צובחוץ-למה הכל ביחד שכאלה. עוד חניה באזור החנוק הזה זו תמיד ברכה, אבל כאמור, זה לא מתקרב למלא את החלל שנפער מביטול התוכנית. מדובר במיליארדים ובמנוע צמיחה עירוני שאבד, ומי יודע מתי, אם בכלל, תהיה הזדמנות נוספת לייצר כמותו.

 

 

אך בכל אכזבה שכזו טמונה גם הזדמנות. אחת כזו קיימת די קרוב אלינו. אם נפנה תשומת לב ומשאבים מעט מזרחה, אל עבר נסיכויות הנפט והאמירויות, נוכל למצוא, שוב, אוזן קשבת ונפש חפצה, וייתכן שגם מזור לבעייתנו זו.

אוקיי, אני מצטער שאני כל כך צפוי וסוג של וואן טריק פוני, אבל בחיי שזה מתבקש פה: את הקשר בין חיפה לאמירויות, שיכול להחיות ולרומם את העיר כולה ולהכות גלים בכל המדינה, כבר יצרה, מי אם לא, קבוצת הכדורגל של העיר, מכבי חיפה. ונראה לי שיש כאן מקרה קלאסי לגמרי של עגל ממש רעב ופרה שלחוצה על להיפטר מכמה ליטרים של חלב מהעטין.

אין מה להיתמם. מיסוד הקשרים בין אל-עין, הקבוצה של משפחת המלוכה האמירתית, למכבי נועד בסופו של דבר גם לפיתוח עסקי הדדי שחוצה את גבולות הכדורגל. יש לאמירתים יותר מסיבה אחת טובה לבסס נוכחות בעיר של אחד משערי הכניסה המרכזיים לישראל, ולנו יש יותר מסיבה אחת טובה לרצות בנוכחות הזו בעירנו. כלומר, יש אחת ממש ממש טובה שמשליכה על השאר – כסף.

הפנייה לכיוון המפרץ גם תשחרר את התלות המקומית שלנו בחברות תל אביבוצנטריות ותפתח את העיר לתשומת לב בינלאומית נוספת. עוד דבר שחשוב לציין – באמירויות משקיעים את הסכומים הגבוהים בעולם בחקר אנרגיה מתחדשת, ולייצר מרכז עסקי שסובב סביב התחום הזה בלב מת"ם זה ווין ווין, מה יש לדבר.

זה רחוק, זה אולי גם יומרני, לא המצאתי פה שום גלגל וכנראה שגם חשבו על זה לפניי, אבל וואללה, אחרי הנפילה של עסקת אינטל, אני ממליץ בחום לעינת קליש רותם להרים טלפון ליענקל'ה שחר, לעלות על מטוס ועל גלבייה ולנסות ולהביא את בשורת העתיד לחיפה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר