עינת קליש רותם (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

חפש את האשה בלשכת ראש העיר

פורסם בתאריך: 11.3.23 19:14

במחאות נגד הרפורמה המשפטית הפכו הנשים לכוח מוביל וייחודי, צבוע באדום לוהט שהופך את נוכחותן למוקד משיכה. אלו הנשים של המיצג "סיפורה של שפחה" שאותו מובילה התנועות בונות אלטרנטיבה ונשים בשרשרת למען דמוקרטיה, אשר צבעו ביום האשה קו אדום לאורך כבישי הארץ, המסמן את הצורך לבלום את החקיקה הרעה המאיימת להרוס את זכויותיהן וכל מה שנבנה במשך עשרות במדינת ישראל.

השנה הפך יום האשה מעוד יום צרכני לאירוע טעון משמעויות עמוקות: המציאות השלטונית פועלת לדרדר את מצבנו ולהפוך אותנו לבנות חסות שנתונות לגחמות לבם של גברים שמרנים ואף מיזוגנים, האוחזים בהגה השלטוני, בחקיקה, במשפט ובכל מחוזות החיים. לגברים אלו מצטרפות נשים התומכות בהם. הן אינן מהוות קול נגדי או מאזן אלא גיבוי של מהלכים הרסניים אלו. אין חדש תחת השמש בתופעה זו – בכל קבוצה מדוכאת תמיד יש מי שמחפשים את החמאה הפרטית שלהם ובטוחים כי חבירה להגמוניה השלטת תתגמל אותם, לא משנה מה המחיר שקבוצת ההשתייכות שלהם תשלם על הבגידה.

בחיפה מתרחשים מהלכים אנטי נשיים דווקא תחת שלטונה של ראש העיר הראשונה שהיא אשה, שמנוהלת לדעתי על ידי גבר שהוא סגנה וממלא מקומה. ככל שעברו השנים ניכר כי היד המנענעת את הלשכה היא שלו, כשהיד השנייה היא של ממלא מקומה השני מהסיעה החרדית דגל לתושב. עבור חבירה זו אטמה עינת קליש רותם את אוזניה להוראות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר דינה זילבר, אם בנושא דגלון הגאווה בספרייה העירונית ואם בהדרת נשים ובאירועים בהפרדה במרחבים ציבוריים השייכים לעירייה.

 

 

היצמדותה של קליש רותם לסיעות החרדיות והפיכתן לבנות בריתה שמו אותה בבירור כמי שמעדיפה – לנוחיותה הפוליטית – אוכלוסייה בעלת השקפת עולם שרואה בנשים לפני הכל רחם יצרני, משרתת את צרכי החיים וכוח מפרנס של גברים שאינם עובדים אך הם אדוני הבית והקהילה.

בחיפוש אחר תמיכה ופופוליזם בחרה קליש רותם ביום העצמאות בשנה הראשונה לקורונה להזמין לחיפה את אייל גולן ולשלם לו מכספי הציבור. אין צורך לפרט על מעלליהם של גולן, אביו ושותפיו לניצול קטינות לסיפוק יצריהם בהובלתן אליו בפותמוביל. ההתנגדות הציבורית היתה רחבה, והיא סירבה להקשיב.

היא נוהגת בחוסר כבוד ביריבותיה הפוליטיות ובנשים אקטיביסטיות ובעלות אג'נדה המבקשות להעיד בפני מליאת המועצה, למרות שהיה מצופה ממנה להיות זו שמעודדת קול אקטיבי. היא מקללת נשים ומשתלחת בנבחרות ציבור במועצת העיר באופן שנועד להשפילן בפני הציבור ובשידור חי. צילומי נערות במראה חשוף שמשדר מיניות מעטרים את אירועי חיפה למיניהם, ועל עידוד ספורט נשים אין מה לדבר.

ביום האשה בחר ראש אגף דוברות להעלות צילום של ארבעה גברים מהאגף ולכתוב: "פורום יום האשה בדוברות". לספר על נשים בעמדות ניהול בכירות בעיריית חיפה אבל לא להראות אף אחת מהן. ממש Cherchez la femme (חפש את האשה). בפניית ווטסאפ של תושבת לראש העיר בתלונה על הפוסט השיבה לה הנ"ל בלינק לפוסט של עצמה, שבו היא מברכת ביום האשה תריסר סטודנטיות באוניברסיטת חיפה. אפס התייחסות לפוסט השוביניסטי.

ממנהיגה אשה מצופה לסולידריות נשית. לא העדפת נשים בכל מחיר, אלא סולידריות כדי לעודד נשים להעז, לרצות וללכת בעקבות מי שפרצה את תקרת הזכוכית. ביום האשה היה על קליש רותם להתייצב בקו החוף עם נשות חיפה ולשלב עמן ידיים, אך היא אינה אוהבת להיות בשטח. היא בזה למושג אקטיביזם, פועלת בדורסנות נגד ביקורת ואינה מספקת שום סחורה. היא אוהבת להציג עצמה כלוחמת ובודדה בצמרת. לקראת סוף הקדנציה שלה ברור שהיא בודדה את עצמה ושהיא לוחמת בעיקר נגד תושבי ותושבות חיפה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לא רלונטי

    ממש לא מחסידי קליש, אבל טוב מאוד עשתה שבחרה לא להצטרף להתארגנות של ארגוני נשים שמקדמים חוקים אנטי שיוויוניים – וזה כמובן בלי קשר למאבק הציבורי המוצדק נגד ההפיכה המשטרית.

  2. משה לוח

    בינתיים חוקים רבים הם נגד הגבר, מספיק לנו מפמניסטיות קשקשניות, רעות שלדעתן הגבר הוא כספומט מהלך.

  3. ישראל

    לא הפיכה משטרית ולא נעליים. תפסיקו לקשקש את הססמאות החלולות האלה. אין דמוקרטי בשופט שבוחר בהבא אחריו וחבורת מורמים מעם שמנכסת לעצמה את השלטון וקובעת פרשנות לחוקים לפי ראות עיניה.

  4. גילי

    ברור שהיא בקדנציה העלובה שלה מסמנת את סוף דרכה בציבור . היא היתה נוראה בעיני בשנייה הראשונה שהגיעה ובחרה בערבי ההוא כתפקיד .לא ברור איך לא הורידו אותה מהתפקיד לא אלה שמתחתיה אלא אלה שמעליה . איזה פיספוס עצום ומקומם שבגלל התנהלותה הנוראה בחיפה היא סגרה כנראה את הדרך לנשים אחרות בעתיד..

  5. לא רלוונטית

    אין להתפלא על כך שגם ביום האישה, כמו בכל יום אחר בלוח השנה, קליש לא בחרה לגלות סולידריות עם הנשים בחיפה. בפעולותיה כראשת עיר, במקום לתמוך ולקדם נשים, קליש בוחרת פעם אחר פעם לבוז להן ולהנמיך אותן. במהלך ארבע וחצי שנות כהונתה הארוכות מדי, קליש התגלתה כאישה אופורטוניסטית, פופוליסטית, שמנוהלת על ידי גברים, ושונאת נשים. בעיקר נשים חכמות, ערכיות וצודקות ממנה. קליש נוהגת בחוסר כבוד ביריבותיה הפוליטיות, מגדפת ומשתלחת בחברות מועצה באופן משפיל ומבזה. בהתנהלותה קליש עושה שירות דוב לנשים באשר הן ובפרט סוגרת את הדרך לנשים בחיפה. אחרי הדוגמא הכושלת שהיא מהווה, אין ספק שלנשים שיבואו אחריה יהיה הרבה יותר קשה. עצוב שבחיפה מתרחשים מהלכים אנטי נשיים דווקא תחת שלטונה של ראש העיר הראשונה שהיא אשה. במחיר הישרדותה הפוליטית מכרה קליש את ערכיה, אם אי פעם היו לה כאלה. ממנהיגה אשה מצופה לסולידריות נשית, אבל קליש היא אישה חלולה, חסרת ביטחון וחלשה. מאישה כמו קליש, תושבות ותושבי חיפה כבר לא מצפים לכלום. מבחינת חיפה קליש כבר לא רלוונטית. שתלך כבר.

  6. שונאת את כולם

    לא רק שקליש שונאת נשים, מאופן התנהלותה עולה שהיא שונאת גם ילדים מוגבלים, וילדים דרוזים, וגם קשישים, וגם ועדי שכונות פיקטיביים, וגם את תושבי הכרמל ואת תושבי קריית חיים, ואת חברי המועצה ואת עובדי העירייה, והכי עצוב – נראה שקליש גם שונאת את תושבי חיפה. עיר מנהלים באהבה או שמודים בכישלון והולכים הביתה. לא אצל קליש. היא שונאת את כולם ובכל זאת מצפה שכולם יבחרו בה לקדנציה שניה. חלומות בהקיץ של אישה מנותקת והזויה.

  7. אא

    לא אהבתי את ההשתלחות בחרדים. זה הכי נוח לכם ואין ככ מה לכתוב ….. מי שרקוב פה אלו הראשים שמתקופת יונה יאב עושים מהעיריה קרקס ושחיתות. אבל לבוא ולגיד להחרדים לא עובדים ושהם שולטים?! מי הפרימיטיבי שכוצב ככה כי זה ממש לא. כולם עובדים ויותר מכבדים את האישה ואת עצמם מהחילונים ….. בבקשה קצת כבוד לכל המגזרים… זה הסטה לשמה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר