רכבת בתחנת בת גלים (צילום: shimonbar.mail.ru/depositphotos.com)
רכבת בתחנת בת גלים (צילום: shimonbar.mail.ru/depositphotos.com)

מסע בזמן

פורסם בתאריך: 2.7.23 12:15

נפתח ברשותכם בבעיית תנועה כללית: רכבת יוצאת בשעה 8:15 מתחנת נהריה לכיוון תל אביב. באיזה מקטע במהלך הדרך ייהנו הנוסעים מקליטה סלולרית מניחה את הדעת, ובכמה דקות איחור תגיע הרכבת אל יעדה?

את התשובות העגומות מאוד לשאלות העגומות מאוד האלה מקבלים מדי יום אלפי תושבי המטרופולין בזמן השימוש באמצעי התחבורה הגדול והמשמעותי ביותר בישראל. כן, יש צרות גדולות יותר מהיעדר קליטה בצירים נהריה-עכו, קריות-לב המפרץ ומרכז השמונה-בת גלים (או במילים אחרות, יש קליטה רציפה בערך ב-15 מתוך 40 דקות נסיעה). כן, היה פעם שירות Wi Fi ברכבת, אבל הוא חלף עם הרוח. הוא לא היה להיט, אבל לפחות היה משהו להיאחז בו ברגעי מצוקה. אבל למה שנדבוק במשהו שנחשב כסטנדרט בכל שירות רכבות בעולם אם אפשר לגרום לאנשים לקחת הפסקה יזומה מעבודה על הלפטופ כדי להסתכל על הנוף?

גם מאיחורים כאלו ואחרים לא נמות. אפילו התרגלנו אליהם. מנצלים את הקביעות שבהם כדי להספיק עוד כמה דקות לפני שקופצים על הרכבת הביתה, אולי לרכוש איזה סנדוויץ' ושתייה במזנון התחנה.

וזה עוד החלק היחסית נעים. בדרך חזרה הביתה נאלצים לעתים – שוב, בגלל איחורים, ביטולים, תקיעות ומרעין בישין אחרים – לחלוק את הרכבת עם מספר כפול של נוסעים מזה שאמור להיות עליה. מדי פעם גם המזגן עושה שביתה איטלקית, ואז אנחנו חולקים איש את ריח גופו של רעהו בהרמוניה של סירחון סוף היום.

 

 

האמת? אנחנו עוד יצאנו בזול. ראיתם את הרכבות ששולחים למי שנוסע לכיוון העמק, עפולה וכו'? נראה שלקחו את הקטר מהמסילה החיג'אזית ואת הקרונות מעלי אקספרס. זה גורם לי להרגיש כמעט בר מזל על כך שהבעיות שלי מסתכמות "רק" בחוויית נסיעה רעה. לפחות הקרונות חדשים יחסית.

בסוף מתרגלים להכל, ואולי זו הבעיה שלנו. בטח בהקשר של השירות המפוקפק מינוס מינוס שנותנת רכבת ישראל ללקוחותיה עבור תמורה די לא מבוטלת (18 שקל לכרטיס מנהריה לחיפה). אבל אין מה לומר – משהו רע עובר על הרכבת בשנים האחרונות בכל הנוגע לחוויית הנסיעה. להאשים שר תחבורה כזה או אחר באופן אבסולוטי יהיה גניבת דעת. בסופו של דבר, זו הזנחה שנמשכת שנים, כך שלכישלון אבות רבים. אבל בהחלט לא מוסיפה העובדה שהאחראית כעת על ענייני התחבורה מטעם המדינה – השרה מירי רגב – מזניחה באופן די בולט לעין את התחבורה הציבורית כולה. רוח המפקד של התעלמות מצרכיהם של מאות אלפים בהחלט שורה על כל החבילה המבאסת.

אין מה להתפלא שאלו הם פני הדברים. העסקנות שולטת בכל, בטח בחברות ממשלתיות כמו הרכבת, כולם רבים על שיפור תנאים ועל פינוקים במחוזיאדות, ולא נותר זמן או כוח להתעסק בדברים זניחים כמו תוספת אנטנות לאורך מסילה שמשרתת אלפים, תגבור רכבות בשעות העומס ושיפור חוויית הלקוח.

בתכלס, אנחנו לא מבקשים יותר מדי. רק שההסעה שלנו הביתה תגיע בזמן, ואולי, רק אולי, שיום אחד גם נזכה לראות פרק בנטפליקס בלי להפסיק אותו צפונה ממוצקין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר