חזיר בר (צילום: סיון אברהם)
חזיר בר (צילום: סיון אברהם)

הגרסה החיפאית של פולישוק

פורסם בתאריך: 30.7.23 12:18

השבוע נודע לנו, בהמשך למגיפת חזירי הבר המשתוללת בעיר, שראש העיר עינת קליש רותם חטפה מכה פוליטית נוספת, לאחר שמשרד הפנים כפה עליה, בניגוד לתוכניתה ולדעתה, לכלול דילול חזירים במסגרת התוכנית העירונית להשתלטות על התופעה הבלתי סימפטית.

אמנם אינני מוסמך רשמית בכל הנוגע לסילוק חזירי בר מהמרחב הציבורי, אבל כל התוכניות שהוצעו במתווה של קליש רותם, כדוגמת קיבוע פחים וכו', לא ממש עשו רושם על החזירים. מסתבר שהם יודעים לטפס לא רע אם הם מאמינים שמשהו שווה מחכה להם בפח הזבל. הימנעותה של ראש העיר מהפתרון המתבקש והיחיד במקרה זה, הגם שהוא מצער, החמירה את התופעה, גררה זמן מיותר והסתיימה בכיפוף ידה בפרהסיה.

כך או כך, תוכנית כזו או אחרת אינה האישו, לפחות מבחינתי, בעניין שלפנינו. כל ההתנהלות הזו, לרבות הדרך שבה עקפה מועצת העיר את ראש העיר בדרך לפתרון, וכמובן הדאוס אקס מכינה שהוא התערבותו של משרד הפנים בעניין פנימי בחיפה, רק מעידים עד כמה אנחנו חיים פה בעיר בפרק מתמשך של "פולישוק".

להוסיף חטא על פשע, עכשיו גם לא ניתן למצוא תשובה בנושא מעיריית חיפה לאחר שקליש הורתה לנתב כל תלונה או טענה בנושא לכיוונו של פאיז חנא, הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים. משחקי ברוגז שמתאימים לבן שלי יותר מאשר לגוף מוניציפלי מכובד, וכמובן באים על גבו ועל חשבונו של ציבור התושבים.

 

 

המצב הפוליטי הבלתי אפשרי של מועצה לעומתית, כזה שאין שום ערובה ואף יש סיכוי לא רע שיחזור גם בבחירות הבאות, הוא פשוט מייאש. אחת משלוש הערים הגדולות בישראל פשוט לא מסוגלת לנהל את עצמה, ונזקקת להנחתות ממשלתיות מלמעלה כדי לקדם את אחת מההחלטות המובנות מאליהן בנושא כל כך בוער.

כשהכל מתנהל מתוך אינטריגות, חשבונות ופוליטיקה קטנה, דבר לא יכול להתקדם כאן. השיתוק ארוך השנים שבו אנחנו נמצאים שם את העיר כולה בבור שרק הולך ונהיה עמוק יותר ויותר עם השנים. אם על תופעה כאובה כל כך כמו התפשטות חזירי הבר, כזו שהפכה את העיר לבדיחה של ממש, אנחנו צריכים לסבול בגלל, סליחה על הביטוי, משחקי קקי של המועצה והעירייה, ואין שום יחס ענייני, רציני וחתירה משותפת לפתרון הבעיה מצד כל הגורמים (שזה האינטרס האישי גם שלהם), אז באמת שכבר אין מה לומר.

אי אפשר להמשיך ולהרשות את המצב הזה בעיר, והבחירות הקרובות הן בגדר "איש בל ייעדר" עבור כל הציבור. האדישות והרפיון של התושבים בקלפי העירונית עולה ביוקר בסופו של דבר. מגיע לנו יותר, הרבה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רשימת המתמודדים לראשות העיר גרועה.
    אף אחד לא רוצה את יהב הכושל עם שיאי ארנונה ואת בורובסקי שברח מהמועצה כשהפסיד. או עציוני שהיה שנתיים סגן ראש עיר בשכר מלא בכשלון המוחלט של קליש ושתק כמו דג..
    אף אחד מהם אינו ראוי. מצביע לאביהו.

  2. יעל

    יונה יהב לא כשל. היה מעולה ועשה רבות .אדם משכמו ומעלה בעל כישורים ויכולת הרבה מעבר לכל מועמד אחר.
    טוב שיחזור לטובת העיר ותושביה.
    כשיונה נכנס לתפקיד בכהונה הראשונה העירייה התחילה לתפקד טוב. ויש לו יחסי אנוש מעולים עם העובדים ועם ההנגה המרכזית במדינה.

  3. יהב הרס את עיריית חיפה עוד הרבה קודם

    יונה יהב כשל בהכל. חיפה הלכה אחורה 20 שנה. הקריות זינקו קדימה. עשרות אלפי צעירים אוכלוסיות חזקות עברו מחיפה ונכנסו חלשות. יהב הפך את חיפה לחרפה. הארנונה טסה לשמיים והעירייה הפכה יותר ויותר לגוף חמולתי ולא מתפקד. סגר 6 בתי ספר תוך 5 שנים ומסר לחרדים.
    לא אסלח לו על החורבן שיצר כאן. בושה וחרפה שבכלל מנסה לחזור ולהרוס עוד בשביל כבוד וכיבודים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר