פקח של עיריית חיפה במסעדת הוואנה במושבה הגרמנית (צילום: מתוך מצלמות האבטחה של המסעדה)
פקח של עיריית חיפה במסעדת הוואנה במושבה הגרמנית (צילום: מתוך מצלמות האבטחה של המסעדה)

מצעד האיוולת

פורסם בתאריך: 3.8.23 08:29

נושא התנהלות הציבור בערב ט' באב בכל הקשור לישיבה בבתי עינוגים, מסעדות וגו' עלה לאחרונה לכותרות. מדובר בנושא מורכב, ללא ספק, והשאלה איך לראות את יום חורבן בית המקדש – כיום היסטורי לאומי או כמאורע דתי – יכולה לבדה למלא עשרות טורי דעה שונים. לדיון הער שהתרחש בנוגע לעניין זה הוסיפו פקחי עיריית חיפה נדבך מביש במיוחד, כאשר החליטו, בניגוד לכל היגיון ובהתעלמות מהתקנות הקיימות, לרשום דוחות לבתי עסק של לא יהודים במושבה הגרמנית על פתיחה בערב ט' באב.

תהא דעתכם בנושא אשר תהא, אין אדם מיושב בדעתו שלא יתפוס את הראש במבוכה לנוכח האיוולת והטיפשות שבהתנהלות הזו, על אחת כמה וכמה כשנראה שמדובר (לכאורה כמובן) בסוג של יוזמה אישית של בעל תפקיד בכיר על גבה ונגד דעתה של ראש העיר עינת קליש רותם.

לפי עדויות של בעלי העסקים על התנהגותם ועל אמירותיהם של הפקחים, נראה כי נכתב כאן עוד פרק בהיעדר המשילות של הקואליציה הנוכחית בעיר. הפעם, יש לציין, מדובר ביוזמה רעה, מסוכנת ומערערת במיוחד של מרקם החיים בעיר.

 

 

במשך שנים רבות התגאתה חיפה ביכולתה לקיים חיים משותפים ולכבד אורחות חיים של אוכלוסיות אשר מתנגשות תדיר מחוץ לגבולותיה של עירנו. הוואקום שיוצר חוסר המשילות מזמין התערבויות חיצוניות, ובמקרה הזה מביא עמו יוזמה בלתי ברוכה בעליל של אינדיבידואלים, אשר נישאת ברוח הרעה שאופפת את שאר מקומות ארצנו. זו התנכלות מיותרת, מקוממת ומבישה מצד גורם רשמי שלוקח לעצמו סמכויות שלא כדין ובאין מפריע, והיא מבליטה את הכאוס ואת התחושה שאיש הישר בעיניו יעשה במסדרונות העירייה.

ההחלטה הזו, לתחושתי לפחות, מגיעה כתואמת לרוח הזמן המבדלת, הכוחנית והגזענית הנושבת ממרומי מושב הכנסת. זו לא התנגשות ראשונה בשנה הנוכחית אשר מערערת את יסודות הסטטוס קוו החיפאי ברוח "הסדר החדש" שאותו מבקשים להשליט הגורמים המשיחיים-חרדיים ברמה הארצית. שוב, ההוכחה עד כמה נחוצה עירייה חזקה ונחושה, אחידה ומסודרת, מוטחת בפנינו, וכל כך חבל שגם אי השפיות הקטן שלנו הולך וטובע בים של שנאה, עיוורון ואוזלת יד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רועי

    למה אני צריך להענש על משהו שקרה לפני אלפי שנים???
    בחייאת.. תתקדמו כבר יא חשוכים שכמוכם. זה מה שמפריע לכם? יש כל כך הרבה בעיות בארץ שזה שכמה עסקים נפתחו ביום הזה, זה מה שמפריע לכם??? אתם רק גורמים לציבור שלם לשנוא אתכם עוד יותר..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר