חזירי בר (צילום: אביב מלכי)
חזירי בר (צילום: אביב מלכי)

המותרת הבהמה מן האדם?

פורסם בתאריך: 29.3.24 08:40

עוד לפני שובו של יונה יהב לכיסא המוכר בלשכת ראש העיר, הוא העלה לאוויר הבטחה מעודדת – פתרון לבעיית חזירי הבר של העיר תוך 90 יום. מעטים הנושאים שיש בהם כזה קונצנזוס עירוני כמו פתרון המטרד הבלתי נסבל והבלתי סביר של חיות בר מסוכנות משוטטות במרחב העירוני באין מפריע. שנים של אוזלת יד והזנחה הביאו את התופעה למימדים בלתי סבירים, והנה מגיעה הצעה לפתור את העניין במהירות.

אך לפתע, משום מקום, קופצים להם אבירי זכויות בעלי החיים, ועוד לפני ששמעו מה בדיוק התוכנית, הם ממהרים לצאת נגדה. ההבטחה לפתרון מהיר טומנת בחובה משמעות של טבח חסר אבחנה בחזירים, לטענתם, וחוסר הרצון של לשכת יהב לשתף עמם פעולה בנושא רק מגביר את מפלס החרדה ואת גודל השוועה. עצרו הכל, הושיעו את החזירים, ולעזאזל הרצון של התושבים להסתובב ברחוב בבטחה בשעות הערב או סתם להשאיר את הזבל בפחים.

לא שאני חלילה מעוניין שיטבחו כאן בעלי חיים ללא צורך, ללא אבחנה ובאכזריות, אבל אני אפילו פחות מעוניין בדבר היחיד שהתערבויות משפטיות עתידיות עלולות לייצר – מריחת זמן חסרת תועלת. אחרי שנים רבות של היעדר כל טיפול אפקטיבי בבעיה, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה סבבים אינסופיים של ועדות, ואז התדיינויות בבתי משפט, ועתירות, ועוד עתירות לעליון, ולזה שמעליו ומלפניו ומצדדיו.
הפתרון, אם וכאשר, יישאר אותו הדבר, גיב אור טייק אלמנט כזה או אחר. ובזמן שיעבור, מי שיסבול יהיו כמובן התושבים שהצביעו ליהב, בין השאר בשל הבטחת בחירות מפורשת של פתרון בעיית החזירים.

 

 

יש כאן בעיה מתגלגלת שהיא לא פחות מאסון תברואתי, מפגע בטיחותי ופיגוע תדמיתי. היא דורשת פתרון דרסטי ומהיר. אינני אדם אטום לב כשזה מגיע לסבל של בעלי חיים, אבל בני האנוש בעירי קודמים להם. הימצאותם של חזירי הבר בקרבנו היא בלתי נסבלת, והופכת את חיי התושבים לגיהינום ואת עירנו ללעג ולקלס בארץ ובעולם. אפשר להתפלפל פילוסופית עד אינסוף על פלישתם של בני האדם למרחבי הטבע שהיו פעם נחלתם של החזירים, אבל בסופו של דבר, זהו מצב נתון שאנחנו גם שואפים, ברובנו, לשמר ובעיקר לשפר. רווחתם של תושבי העיר חשובה לי לאין ערוך מהמשך האובר פופולציה והפלישה של חזירי הבר למרחב העירוני.

מעבר לכך, המקרה הזה הוא מקרה בוחן עבור עיריית חיפה – האם שנות הקיפאון והדשדוש יתחלפו בשנים מלאות במעשים ובשינויים מתבקשים. מכשול הביורוקרטיה והמסמוס הפוטנציאלי עלולים לתקוע טריז לא רק בעניין טיפול בחזירי הבר, אלא גם באמון הציבור שדורש את הטיפול הזה בתחינה כבר שנים.

הכל מובן – אפשר לדון בשיטות שבהן מתבצע הסילוק, אבל אסור בתכלית האיסור לעצור, לעכב ולמנוע אותו. למען השם, אחרי שנים של סבל, פשוט תנו לאנשים לחיות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יואב

    אני לא חושב שיש עוררין על כך שצריך לטפל בבעיה את החזירים, אבל אצבע קלה על ההדק היא פתרון פופוליסטי שלא יביא לתוצאה הטובה ביותר.
    יש אקולוגית בעירייה, יש את רט"ג, צריך לעשות מה שהמומחים אומרים, לא מה שמר יהב או כל הדיוט אחר אומר.

  2. נועה

    לא צריך לקשור פחים,לא צריך פינות הרטבה בואדיות, רק לרצוח. כי אנחנו צמאי דם ולרצוח חזירים זה מצטלם טוב. במקום ללמוד לחיות לצידם בואו נרצח את כולם כי שהכי פופולרי. במדינתנו הרצחנית "לטפל" = להרוג. שיהיה ברור יש פה רק מין אחד מסוכן וזה האדם. יש פה רק מין פולש אחד וזה האדם – שבנה את ביתו על שטחי מחיה של חזירי הבר הרס את ביתם, ועכשיו בגבהות לב אופייני מתלונן שהם מסתובבים לו בתוך הבית…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר