פייסבוק (צילום: STEPHEN LAM, REUTERS)
פייסבוק (צילום: STEPHEN LAM, REUTERS)

אנשי המרשתת, אנשי הדממה

פורסם בתאריך: 14.2.20 12:06

יש להודות כי מעט משונה להקדיש טור אישי לחבורת טוקבקיסטים קטנה ועלובה שמכלה את זמנה בהתקפות ברשת. אלא שהשבוע התברר לי עד כמה עמוקה ומסוכנת התופעה המוכרת לרבים בשם ״הקומנדו״. מדובר בצוות של פעילי סייבר שהתגבש ככל הנראה בתקופת מערכת הבחירות. לפי השמועות, יחידת העילית החלה את דרכה בקבוצת ווטסאפ ששמה ״חיים בחיפה – קומנדו רשת״, שבין מנהליה היה גם מי שהפך מאז למ״מ ראש העיר – איש המסתורין נחשון צוק. כלל לא ברור אם הפעילות המתקיימת כיום מונחית על ידי הדרגים הגבוהים או שהללו איבדו שליטה על ההתלהבות שאחזה בחברי הקבוצה ושאולי גם הדביקה כבר כמה אחרים. איך שלא יהיה, חבורת בריוני רשת יוצאת באורח מתואם למשימות סיכול של ביקורת כלפי מושא הערצתם – ד״ר עינת קליש רותם – או, כפי שהסתבר לי השבוע, כלפי כל דבר שעשוי להיקשר לשמה.

כל העניין נחשף בפני כאשר פרסמתי פוסט בפייסבוק לאחר שהזדעזעתי לקרוא מעל דפי עיתון זה, שעיריית חיפה הזמינה את הזמר דודו אהרון לשתי הופעות בבמות יום העצמאות העירוניות השנה במחיר כולל של 280,000 שקל, וזאת בניגוד להמלצתה של הוועדה הציבורית לגיבוש כללי אתיקה לתקצוב אמנים באירועים המוניים של משרד הפנים, אשר המליצה שלא לשלם לאמן יותר מ־70,000 שקל למופע. בפוסט גם טרחתי לציין שעיריית חיפה לא מצאה רבע מהסכום המדובר כדי לקיים את פסטיבל ״סיפור חיפאי״, שנגנז למרבה הצער.

מעט אחרי שכתבתי את הפוסט, אחד מחיילי הקומנדו החל לטעון כי אני מפיץ ידיעות כוזבות ואף איים כי אשא בתוצאות של ההשלכות של מעשי הפליליים, לא פחות. לאחר כמה ימים גיליתי לגמרי במקרה כי אותו לוחם ללא חת הסיר את ההערה ואת השרשור שכלל ציטוטים מחוק העונשין. אותו מגיב, שמאז נודע לי שעוסק בפעילות הבריונית הזו לעתים קרובות, הודה כי הפרטים שפרסמתי אכן מדויקים אבל השמיץ אותי על כך שלא טרחתי לציין את מה שככל הנראה מהווה קו ההגנה הרשמי לביזיון השכר המנופח של דודו אהרון – שהשכר הכולל של האמנים נמוך מזה שהיה בשנים קודמות. זו טענה די קלושה משום שגם אם היא נכונה, היא עדיין לא מצדיקה את מה שהצבעתי עליו.

 

 

לא ידעתי שחוסר ההגינות של מי שאיים עלי יהווה רק ההתחלה של הסיפור. משחשפתי את התנהלותו הבריונית באותן התכתבויות החל האיש לדווח על התבטאויותי לרשויות פייסבוק כדי שיצנזרו אותי באופן אירוני בעילה של בריונות. הסתבר לי גם שאיני היחיד שעבר את החוויה הזו.

נחשפתי לעוד מיני מגיבים, כמו זה שמכנה אותי ״ארי ממורמרי״ בכל מקום שבו אני משמיע ביקורת אך מבלי להתייחס לתוכנם של הדברים, וכאלה המאשימים אותי בהשתייכות לחבורת מושחתים שינקו מעטיני משטרו של יונה יהב ושעתה מחפשים נקמה משום שירדו מנכסיהם. לכל אלה יש מאפיין משותף: הם מתחייבים בגלוי להגן בכל מחיר על המנהיגה שלהם מפני המזימה הזדונית שקמה לדעתם נגדה.

אין להפריד בין תופעת הרשת האלימה הזו לבין מדיניות ההתעלמות מכלי התקשורת של ראש העיר. חברי הקומנדו כבר הסבירו לי כי התקשורת הממוסדת סיימה את תפקידה ההיסטורי וכי כלי התקשורת בחיפה רק מגויסים לנגח את קליש רותם ואסור להאמין להם. זאת כמובן למעט המקרים של הכתבות שמוצאות חן בעיניהם והם משתפים אותן בשמחה. לטענת הלוחמים ביחידה, בשורת חופש הביטוי ברשתות החברתיות היא היא החלופה הראויה לאותה תקשורת מסואבת ומרושעת. כיצד אם כן ניתן להסביר את הניסיונות הללו לסתום פיות? אולי יטענו כעת כי מדובר בדמוקרטיה מתגוננת?

אם ״הרשות הרביעית״ כפי שכינה אותה ההיסטוריון תומס מקולי, מתרחבת עכשיו גם לבמות שבהן כל אחד יכול לבטא את דעותיו, הרי שאלו צריכות לשרת את הבקרה על השלטון ולא את ביצור מעמדו. על קליש רותם להתנער מפעילות הרשת התוקפנית הזו לאלתר ולהתחיל להגיב לביקורת, כדי שלא נאשימה חלילה שהיא מתחבאת מאחורי בריונים.

הכותב הוא פעיל פוליטי

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יונה

    מקומם של חבורת המופרעים האלימים מאחורי סורג ובריח ביחד עם העבריינית המורשעת

  2. ענת הופמן בת גלים

    ארי יקר.חיפה זקוקה לך.
    אני משוכנעת שעכשיו ,יותר מאי פעם,הקול שלך חשוב והכרחי.
    אל תתן לבריונות לנצח.
    יש לך הרבה תומכים ותומכות שלא יודעים עדיין איך להביע בפניך את ההזדהות שלהם .
    חזק ואמץ אח יקר!

    החוויה שלי היא שראש העירייה שלנו מתייקת את כל הפניות ממני בפח הזבל.
    זו איננה חוויה ייחודית רק לי.
    זו החוויה של חיפאיות רבות שמבקשות שירות מקצועי,זמין אמין ואיכפתי מצד מי שאנו משלמים להם משכורת כדי לטפל בעירנו.

    ביחד נביא שנוי.
    אל יאוש!

  3. אחד שיודע

    ככה זה, כשאין הרבה תוכן מאחורי ראש העירייה, חייבים לתקוף באלימות כל קול ביקורתי.

  4. להקיא

    אלה הפנים האמיתיות של ראש העיר. מאחורי ההבטחות שהיא הבטיחה בקמפיין הבחירות לא עומד כלום – לא מחשבה, לא חזון ובעיקר לא יכולת ביצוע. הבטחות ריקות מתוכן של עבריינית מורשעת, שכל מילת ביקורת כלפיה הופכת תוך זמן קצר לנקמנות אישית (ע"ע אומללי רמת הנשיא שכל חטאם הוא מגורים בשכונה שיזם יונה יהב). ואת הבריונים המופרעים והאלימים – לכלא!!!

  5. גלית, כרמל

    חבורת כלבלבי יהב נובחים בכל הכוח כלפי מי שמתעב את אדונם יהב…פאתטי. כמה טוב שתושבי חיפה זרקו אותו…

  6. דור כהן

    יהב היה גרוע אבל היא גרועה ביותר ,שניהם הרסו והורסים את חיפה ,חיפה היא עיר של בתים ותו לא ,אין כמעט כלום לא עשו כלום ,מתי ידאגו להעיף את כל המפעלים המזהמים ? מה צריך לקרות בכדי שזה יקרה ? שיהיה אסון וימותו אלפים או עשרות אלפים

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שמדבר על חבד כארגון מסיונרי פשוט לא מבין כלום.מסיון שייך לנוצרים שמעבירים יהודים מעל דתם.פה אנחנו יהודים בבחיר חופשית .אז שלא יחפשו את חבד בתאילנד כאשר צריך לחפש.
    חוץ מזה הלהטבים עורכים מצעדי גאוה פרובוקטיבים .
    וחולדאי הוא לא דוגמא .וכל השטויות על גברים מעל נשים זה קשקוש של לשון הרע .
    נפש יהודי הומ יה כתו בהמנון

  8. כתבה מדויקת

    בוא אני מסכמת לך את הכל בשורה אחת:
    השמאל בעד חופש הביטוי רק כשזה משרת את מטרותיו, ואם קבוצות אחרות דורשות לבקר את מעשיו הוא קורא להן פשיסטיות
    וסותם להן את הפה בטענה של הפצת דעות קדומות, לאומנות, פשיזם, פייק ניוז או תעמולה שקרית.
    וכמו שהבנת מה שמצחיק שמי שמדברים לנו על סובלנות ועל קבלת האחר ועל שוויון הם סותמי הפיות הכי גדולים, חסרי סבלנות,
    מתעלמים מהאחר ואצלם יש שוויון רק אם אתם חושבים כמוהם אחרת אתם "פרימיטיביים" "פריפריה בבונים" וכד'.
    וזה משליך גם למי שזכו בבחירות המקומיות כאן. יש עריצות והתנשאות וצריך להציף אותה.
    מצד שני באמת יש פה תקשורת שרק מחפשת בסיבוב וגם מייצרת הרבה תעמולה חד צדדית. זאת גם עובדה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר