גידול קנאביס רפואי (צילום: יח"צ)
גידול קנאביס רפואי (צילום: יח"צ)

כמה הצעות בחינם

פורסם בתאריך: 22.2.20 20:54

בלי ששמתם לב, בין בחירות מועד ב’ לבחירות מועד ג’, בין הפסטיבלים של החזרת נעמה יששכר והחגיגות על המטוסים שעוברים סוף סוף מעל סודן, הולך ומסתיים לו חודש פברואר 2020 ואיתו מגיע גם הדדליין של הגשת התקציב.

אין לזלזל בחשיבותו של התקציב העירוני. מדובר בספר תקציב שיש לו השפעה ישירה על כל פינה אפשרית של החיים בחיפה. כל אלמנט שניתן לחשוב עליו נמצא בו – פינוי אשפה, חוגים מסובסדים, צהרונים, ריבוד כבישים שבורים ורצוצים, חידוש מדרכות, הוספת תאורה וגם תרבות.

בשנה שעברה קיבלה ראש העיר תקציב שהוא למעשה ירושה של העירייה הקודמת. לכן לא היה ניתן באמת לבוא בטענות נגדה על הקצאות תקציביות כאלה ואחרות או על פרויקטים ספציפיים שהיא מעוניינת בהם ואינם יוצאים אל הפועל.

אך אויה, השנה היא כבר 2020, יונה יהב כבר אינו ראש העיר אבל בהחלט נהנה להסתובב בה ולשמוע את החיפאים בוכים על ההחלפה הלא מוצלחת, והתקציב הוא כולו תקציב “קלישאי”, או במילים אחרות – תקציב שמביא את הקצ לחיפה.

אם בשנה הקודמת ראינו איך נעלמים התקציבים לאירועי תרבות ולפסטיבלים וצצים באורח פלא בכיסם של מארגני אירועים כמו מופע ללא נשים בקהל, טקס סיום הש”ס ועוד כל מיני דברים שמיועדים לכאורה לתומכי ראש העיר שהיגרו לאחרונה מבני ברק, השנה אנחנו צפויים למכה קשה עוד יותר.

חוסר היכולת של הנהגת העיר לייצר תקציב נורמטיבי, שכולל עלייה ברמת ההכנסות מארנונה, הולך להביא עלינו קיצוץ של 170 מיליון שקל. את הקיצוץ, אומרת עינת קליש רותם, יובילו “הפינוקים”. על איזה פינוקים מדובר? ריבוד כבישים? חינוך? ניקיון? לא ברור. מה שכן ברור, זה שראש העיר מקימה מינהלות למכביר שמהוות עירייה מקבילה ללא סמכויות אמיתיות אבל עם שכר גבוה לעובדים.

אז לטובת הקוראת קליש רותם, הנה כמה הצעות שיכולות למנוע את הקיצוץ, חינם אין כסף ממני, בלי צורך שאוציא חשבונית כואבת למשלמי המסים כמו היועצים המיותרים של העירייה.

גביית ארנונה מחייבים: עיריית חיפה נמצאת במצב של שפל גבייה. המספרים הם נמוכים להפליא, וכמעט כל חיפאי שני לא משלם ארנונה (המספרים הם אחרי ההנחות המוקנות על פי חוק). עושה רושם שרק הילדים הטובים משלמים (תנסו להסתבך עם מילגם). אז מיהם האנשים שקיבלו דה פקטו פטור מארנונה? לא ברור. אבל כדאי שתרימי את השטיח, יש מתחתיו הרבה כסף.

לגליזציה של חריגות בנייה או הריסתן: התחלת כבר במהלך, אבל רק במקום שיש בו אנשים עם כסף גדול ובתים שאף אחד לא באמת רואה מהרחוב. מה דעתך לעשות סדר בשכונת הדר, שבה אלפי מהגרים מבני ברק סוגרים מרפסות באופן בלתי חוקי ומכערים בטירוף מבני באוהאוס? רק הקנסות יוכלו לסגור בכיף את הגירעון.

עידוד עסקים בחיפה: אלפי משרדים ריקים עומדים בשיממונם ברחבי הדר והעיר התחתית. חלק נכבד מהם שייכים לעירייה עצמה. הנה הצעה – בטכניון נמצא מכון המחקר המוביל בעולם לחקר הקנאביס בראשותו של פרופ’ דדי מאירי. מה דעתך להפסיק להתעלם מהפניות אליך ולקדם את התעשייה הזו, שמקלה על חולי סרטן, על סובלים מפוסט טראומה ועוד, ועל הדרך לאכלס את המשרדים הנטושים בחברות שמשלמות גם ארנונה עסקית גבוהה וגם שכר גבוה לעובדים? אני מאמין שגם החללים המסחריים הריקים בקומת הרחוב ייצאו נשכרים ממהלך כזה, והמסעדות שייפתחו בהם גם ישלמו ארנונה עסקית. ואז אולי אפילו יקרה מצב שהעירייה לא תהיה גרעונית אלא רווחית. תנסי, מה אכפת לך.

הכותב הוא פעיל פוליטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר