אין חכמה כבעלת ניסיון
אין חכמה כבעלת ניסיון

הסתיים שלב ההכנות

פורסם בתאריך: 28.7.18 20:40

“אין חכם כבעל ניסיון” הוא פתגם ידוע, ולאחר שצברתי ניסיון של שני היריונות אני מרגישה חכמה מתמיד ומלאת מסקנות כרימון. המסקנה הראשונה היא שאין חוכמה בהריון, יש טפשת. היא אמיתית, היא תוקפת את הטובות ביותר והיא עלולה להישאר לנצח, אם כי במינונים שונים. את הטיפול לטפשת הזאת עדיין לא מצאתי, אבל אני משיכה לחפש. אז אל תנסו להיות חוכמולוגיות ולאתגר את המוח יותר מדי בתקופה הזו, כי זה יכול להיגמר בצורה מביכה מאוד (וגם זה מניסיון). ולכל הסובבים אותנו – תבינו, תעזרו ותתקנו, אבל בעדינות ועם חיוך, כי גם עניין ההורמונים הוא לא שמועה.

ואם כבר הסובבים אותנו – אל תאחלו לנו כל הזמן לידה קלה. תגוונו עם חניה קרובה, בצל אם אפשר, כזו שאי אפשר להחנות צמוד אלינו כי במקרה כזה אין לנו דרך להיכנס בחזרה לרכב. תאחלו לנו ללדת ביום ולא בלילה אחרי יום מתיש, ותילחמו על הארכת חופשת הלידה כי מי רוצה אמא טרייה ומפוצצת בהורמונים מתרוצצת במשרד עם טיפות של חלב אם מבצבצות מהחולצה?

חברות שולחות לי רשימות הכנה ללידה וקניות אינסופיות, וכאן מגיעה המסקנה השנייה – זרקו את הרשימות האלה לפח. כל התכשירים שהחברות הגדולות דוחפות לנו הם ממש לא הכרחיים, וגם אם כן – יש אותם בבית החולים. בואו רק עם כפכפים, עם עוד בטרייה לסלולרי ועם קופסה סטרילית לשלייה.

 

כן, שלייה, ולא, לא השתגעתי. אם קים קרדשיאן אכלה את השלייה אז בטח יש דברים בגו. ובנימה רצינית – אנחנו דואגות לקנות כל מה שהתינוק זקוק לו, להכין לו חדר מדוגם ולתקתק הכל לפני הלידה, אבל שוכחות את הנפש העדינה שלנו, את הגוף שעובר טראומה ונחלש מאוד אחרי הלידה. לשלייה יש המון סגולות, כמו למשל תרומה לאיזון הנפשי, ליצירת החלב ולהחזרת הברזל לגוף. אתן לא חייבים לאכול אותה, אפשר להפוך אותה לקפסולות, רק תסגרו את הפינה הזו מבעוד מועד – מצאו מקפסל מוסמך ודאגו שמישהו ייקח את השלייה מיד לאחר הלידה.

התינוק נולד, השלייה אוחסנה אבל הבטן נשארה כמו שקית שוקו? זה הזמן למסקנה השלישית – חגורת בטן.

המסקנה הרביעית היא לא לקנות שקים של בגדי ניו בורן. עד שתצאו מבית החולים הילד ישקול כבר ארבעה ק”ג. בקיצור – בזבוז של כסף. למחפשי המתנות שביניכם, בגדים להמשך הם תמיד רצויים יותר (כמובן תוך התחשבות בגיל ובמזג האוויר. אם החלטתם להביא בגד ים לגיל שנה בינואר זה לא כל כך יעבוד. כנ”ל עם מעיל ביולי).

ונעבור למסקנה החמישית. חובה לארגן את חדר השינה שלכן כי לא תצאו ממנו במשך חודש. הכוונה היא לא לרכוש כל רהיט אפשרי כי הוא תופס המון מקום, הוא שימושי לדקה בקושי, והוא בעיקר מרוקן את הכיס. הדבר היחיד שבזכותו אוכל לישון בשקט הוא מיטחברת. זו לא טעות כתיב אלא קוד של הורים מנוסים לעריסה שמתחברת למיטה. ללביא קנינו עריסה, לול ומיטת תינוק, אבל בסופו של דבר הוא ישן בינינו כי לא היה לי כוח לקום אליו 20 פעמים בלילה להניק, לשים לו מוצץ בפה או סתם בגלל גזים. המיטחברת גם יוצרת הפרדה ביניכן לבין התינוק, גם נותנת לו ספייס וגם מאפשרת להורים גישה נוחה אליו. שימו לב שלא כל עריסה שמתחברת למיטה היא טובה. לא צריך גלגלים, כי לאן תלכו? לא צריך צלע רביעית כי זה רק מסרבל. והאמת? אל תקנו – תשכירו. זה יותר אקולוגי, יותר חסכוני וגם ככה מחכים לכם חיים שלמים של אגרנות.

והמסקנה השישית והאחרונה, אם נולד לכם בן אל תחסכו בנושא ברית המילה. תעשו שיעורי בית ותקבעו מראש עם המוהל שבו בחרתם. כמו בכל מקצוע, גם המוהלים הטובים תפוסים. בכל מקרה, ההמלצה שלי הוא לבחור במוהל שהוא רופא.
זהו, נגמרו ההכנות. עכשיו כל מה שאני רוצה זה לישון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דנה

    צלע רביעית חשובה מאוד! כי אם ההורה יורד מהמיטה, התינוק שנשאר בעריסה וכבר יודע להתהפך יכול ליפול… זה קרה לחברה שלי עם מיטחברת שאין לה צלע רביעית ובנס לא קרה אסון

  2. יסמין גרא

    יש מיתחברות גם עם צלע רביעית. הכי בטיחותית מכל בחינה זאת מיטונת, אני אמא היסטרית , עשיתי על ז מחקר שלם. חד משמנית המחצר של מיטונת לוקח גם בבטיחות וגם באסתטיקה. היה לנו תענוג, היינו עם המיטונת חצי שנה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר