נוה שאנן (צילום: מיכה בריקמן)
נוה שאנן (צילום: מיכה בריקמן)

ארבע תוכניות התחדשות לנוה שאנן ולרמת ויז'ניץ

עיריית חיפה הודיעה כי משרד הבינוי והשיכון אישר לקדם ארבע תוכניות התחדשות לשכונות נוה פז, נוה יוסף, תל עמל, רמת ויז'ניץ וחליסה. התוכניות יכללו תוכניות שלד שכונתיות ותוכניות מפורטות, שמכוחן ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה, ואופן חידושן של השכונות ישלב בנייה חדשה והתחדשות של מבנים ישנים

פורסם בתאריך: 24.1.23 13:35

משרד הבינוי והשיכון אישר לקדם ארבע תוכניות התחדשות לשכונות נוה פז, נוה יוסף, תל עמל, רמת ויז'ניץ וחליסה – כך מסרה היום (שלישי) עיריית חיפה.

תוכנית ההתחדשות למזרח הדר (ויז'ניץ) כוללת את רמת ויז'ניץ, את מעונות גאולה ורחובות נוספים, ועם מימושה תיתן התוכנית מענה לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה החרדית, לרבות מענה לצפיפות הדיור ולבינוי מותאם, תוך חידוש התשתיות, התחברות ונגישות למערכת הדרכים העירונית והקצאת שטחי ציבור לשימוש התושבים.

תוכנית התחדשות למזרח נוה שאנן כוללת את מתחמי הרכבות ברחובות מימון, שמעוני, נחמיאס, גדליהו והגליל, ותוכנית ההתחדשות למערב נוה שאנן כוללת מתחם בין הרחובות נתיב חן, הגליל ויד לבנים. שתי התוכניות נסמכות על התוכנית האסטרטגית להתחדשותה של נוה שאנן המקודמת על ידי העירייה. התכנון המוצע כולל את חלוקת השכונה לתתי מתחמים, כאשר כל מתחם יפותח בהתאם למאפייניו שיקבעו את אופי הפיתוח ואת היקפו. מהעירייה נמסר כי בחלוקה זו הושם דגש על רמת צפיפות הבינוי, על פיתוח העירוניות ועירוב השימושים, על שיפור הנגישות, על קרבה לוואדיות ולערכי טבע, ועל ערכי שימור. בהתאם לכך נבחרו על ידי משרד הבינוי והשיכון ועיריית חיפה שני תתי מתחמים מתוך התוכנית האסטרטגית להכנת תוכניות מפורטות.

אופן חידושן של השכונות ישלב בנייה חדשה על מגרשים פנויים והתחדשות של מבנים ישנים במטרה למתן את צפיפות הבנייה ולשים דגש על התשתיות הציבוריות. השכונות נבחרו על ידי ועדה בין משרדית בראשותה של האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון ורד סולומון ממן. התוכניות יקודמו על ידי המינהלת להתחדשות עירונית ואגף תכנון עיר בעירייה בשיתוף עם צוות של משרד הבינוי והשיכון במחוז חיפה שבראשו תעמוד האדריכלית ד"ר נאוה קיינר פרסוב.

התוכניות יכללו תוכניות שלד שכונתיות ותוכניות מפורטות, שמכוחן ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה, והן יקודמו על ידי חברות מתכננות הכוללות צוותי תכנון, יועצי תנועה, יועצי נוף, מתכננים חברתיים, יועצי פרוגרמות, שמאי ומנהל פרויקטים.

 

 

ממן: "בשנים האחרונות מפנה משרד הבינוי והשיכון משאבים וצוותי תכנון גם אל תוך הערים פנימה, ולא רק לשכונות חדשות. שכונותיה הוותיקות של חיפה, עם אתגרי הטופוגרפיה ועם צורכי הזמן שהתקדמו, מחייבים אותנו לקחת אחריות ולהשקיע בחשיבה תכנונית שתשפר את המרקם הוותיק ותעניק לו רענון ותוספת חדשה. אני גאה במיוחד על שיתוף הפעולה המצוין עם צוות ההנדסה של עיריית חיפה, שהצביע והמליץ על הטיפול בארבעת המתחמים הללו שמגיע להם תכנון מחדש, ומאמינה שהתוכניות הללו יביאו בשורה לתושבים מכל קצוות החברה הישראלית".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "זוהי בשורה משמעותית למשפחות צעירות ולתושבים חדשים שמבקשים לגור בעיר, וגם לתושבים הוותיקים שאיכות חייהם וסביבת מגוריהם ישתפרו ויתחדשו. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ להגדלת מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בצפון ובכל רחבי ישראל, בין השאר באמצעות הגדלת כמות השיווקים והתחלות הבנייה וקידום תהליכי התחדשות עירונית".

ראש העיר עינת קליש רותם: "לאחר ארבע שנים של מאמצים רבים שאותם השקעתי מול משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית בקידום ההבנה וההכרה ששכונות חשובות אלה חייבות לעבור תהליך התחדשות מקיף, אני שמחה סוף סוף על היציאה לדרך ומודה למשרד הבינוי והשיכון על שיתוף הפעולה המתמשך. גם לתושבי השכונות הוותיקות הללו מגיע ליהנות מאיכויות בנייה חדשות וממצוינות אדריכלית אחרי כל כך הרבה שנים של ציפייה. תוכניות ההתחדשות בשכונות אלו לא רק שיקדמו ראייה אורבנית, קהילתית ומקיימת אלא יהיו גם בעלות ערך חברתי מובהק. אני מאמינה שהעתיד והגאווה של חיפה טמונים במרכזה העירוני ובשכונותיה הוותיקות. תוכניות התחדשות אלה, ביחד עם שאר התוכניות שאותן מקדמת העירייה בימים אלה בשכונות רבות ברחבי העיר, יעצבו ללא ספק את פניה ואת אופייה הייחודי של העיר בעשורים הבאים כעיר בת קיימא עם איכות חיים גבוהה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אשרי המאמין

    בחיפה מרגע שיש החלטת התחדשות במשרד הבינוי ועד לראות בנין מחודש שלא לדבר על שכונה מחודשת מדובר לוקח בערך 40-35 שנה.

  2. מה עם תחבורה??

    איזו התחדשות בכלל? קודם כל טעות בכותרת שכונות אלו לא קשורות לנוה שאנן בכלל.
    דבר שני יש בעיות תחבורה ואין מספיק תחבורה ציבורית בשכונות. לפני התחדשות חייבים להפעיל יותר קוי אוטובוס.
    להרבה תושבים נחוצים קוי אוטובוס לנוה שאנן ולהדר.

  3. מירבלה

    התחדשות עירונית = פי 5 תושבים על אותה הקרקע עם אותם התשתיות. כל המתנגדים למינהם- זה הזמן שלכם לפעול.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר