הפרויקט ברחוב ווטסון 9 (הדמיה: שמרית אזולאי)
הפרויקט ברחוב ווטסון 9 (הדמיה: שמרית אזולאי)

יעקב גלבוע בנייה ויזמות: בית קונים מבית טוב

חברת יעקב גלבוע בנייה ויזמות בונה בעיצומם של ימים אלה כ-70 פרויקטים של התחדשות עירונית בחיפה ובקריות, חלקם בשלבי בנייה שונים וחלקם בתהליכי רישוי ותכנון. כל הפרויקטים של החברה, מהוותיקות והמובילות בענף הבנייה בארץ, ידועים בסטנדרט הבנייה הגבוה שלהם ובמפרט הטכני המושלם. החברה היא גם היזמית, גם המבצעת וגם המממנת של הפרויקטים שלה, ועובדה זו מעניקה ללקוחותיה שקט נפשי בדרך לדירת החלומות שלהם, גם בימים אלה של חוסר ודאות 

פורסם בתאריך: 30.5.24 01:48

כ-70 פרויקטים של התחדשות עירונית בחיפה ובקריות נמצאים בימים אלה בשלבים שונים של תכנון וביצוע בחברת יעקב גלבוע בנייה ויזמות בע"מ. בכך, מגשימים בחברה, הלכה למעשה, את חזונו של המייסד, יעקב גלבוע ז"ל, שראה במפעל חייו שליחות ציונית של בניית הארץ מהמעלה הראשונה.  

מאז הוקמה לפני 65 שנה, ובמשך עשרות שנות פעילותה, בנתה חברת יעקב גלבוע בחיפה ובקריות אלפי יחידות דיור במאות פרויקטים, הן לזוגות צעירים והן למשפרי דיור. בעשור האחרון מתמחה החברה בהתחדשות עירונית, ועד כה סיימה את בנייתם של יותר מ-100 פרויקטים של תמ"א 38 בחיפה ובקריות.

כיום עומד בראש החברה בנו של יעקב, ערן גלבוע, מהנדס, בעל תואר שני בהנדסה אזרחית מהטכניון, שממשיך בנאמנות ובמסירות את הדרך שהתווה לו אביו. ערן נולד וגדל בקרית ביאליק, אולם ב-27 השנים האחרונות הוא מתגורר בחיפה עם בת זוגו וששת ילדיהם. שתיים מבנותיו משרתות בימים אלה בצה"ל כתומכות לחימה. משרדי החברה נמצאים עד היום בקרית ביאליק.

הפרויקט ברחוב יותם 35 (הדמיה: שמרית אזולאי)

הפרויקט ברחוב יותם 35 (הדמיה: שמרית אזולאי)

חברת יעקב גלבוע נחשבת לייחודית בעולם הבנייה בישראל. "אנחנו גם היזמים, גם המבצעים וגם המממנים של הפרויקטים שלנו", מסביר ערן. "במשרדנו יש מחלקת ייזום, מחלקת מהנדסים ומחלקת פניות דיירים. המשמעות עבור הלקוח היא שהוא מקבל מאיתנו את כל מעטפת השירותים במשך כל תקופת הבדק והאחריות תחת קורת גג אחת. האזור הגאוגרפי שאנחנו ממוקדים בו, חיפה והקריות, מאפשר לנו שליטה מהירה ואיכותית בפרויקטים שלנו. אני, אישית, מבקר בכל אחד מהפרויקטים לפחות פעמיים בשבוע".

בצל המלחמה: ימים של חוסר ודאות

למלחמת חרבות ברזל המתמשכת ושסופה אינה נראה באופק, השלכה ישירה על ענף הבנייה בארץ. "ענף הבנייה נמצא כבר שמונה חודשים במצב של חוסר ודאות", אומר ערן. "למעשה, השוק היה בבעיה עוד לפני פרוץ המלחמה בגלל הריבית הגבוהה והקרע החברתי בעם בשל המהפכה המשפטית. היזמים לא מיהרו להתחיל פרויקטים, ונוצר מצב של מחסור אדיר בהתחלות בנייה אל מול ביקושים שהולכים וגוברים. המלחמה עצרה את הביקושים, אבל לאחרונה הם התעוררו מחדש, כי אנשים, ככל הנראה, התרגלו לריבית הגבוהה ולמלחמה". 

לדברי ערן, בחיפה, הבעיה חמורה שבעתיים. "במשך חמש שנים של השלטון הקודם, הוצאת היתרי בנייה בחיפה עוכבה באופן קיצוני. לאחר מכן, הגיעו הבחירות, שמועדן נדחה פעמיים, ובתקופת הבחירות הוועדה כלל לא דנה בפרויקטים חדשים במשך חודשים ארוכים. כתוצאה מכך, נוצר פקק אדיר בהמתנה להיתרים ונגרם חוסר משווע בהתחלות בנייה בחיפה, וגם בקריות. כעת, כשבעיריית חיפה יש הנהלה חדשה שהתחילה לעבוד ולהניע את הגלגלים, צפוי לנו כנראה גל גדול של היתרים".

הפרויקט ברחוב סמולנסקין 5 (הדמיה: שמרית אזולאי)

הפרויקט ברחוב סמולנסקין 5 (הדמיה: שמרית אזולאי)

בעיה נוספת שאיתה מתמודד ענף הנדל"ן בימים אלה היא עלויות הבנייה. ערן: "עלויות הבנייה התייקרו בכ-30 אחוז, גם בגלל התקיפות של החות'ים שחוסמות את נתיב הייבוא מסין וגם בגלל החרם הטורקי. לכך יש להוסיף את המחסור המשווע בכוח אדם. מדינת ישראל, שהתרגלה לכוח עבודה זול מיהודה ושומרון, לא השכילה במשך שמונה חודשים למצוא כוח עבודה חילופי. כתוצאה מכך קצב הבנייה איטי יותר ומדד תשומות הבנייה עולה. נכון לעכשיו המדינה לא נתנה את דעתה, וגם לא נראה שהיא מתכוונת לתת דעתה, על האיחורים שיהיו (וכבר יש) במסירת הדירות, ומותירה את הקבלנים להתמודד עם הדיירים". 

באשר למחירי הדיור, אומר ערן, שהמגמה היא כלפי מעלה. "מכיוון שהשוק התעורר ויש ביקושים, אבל אין היצע, כי יש מחסור בהתחלות בנייה, אז כרגע המחירים בעלייה. עם זאת אני צופה, שבתוך מספר חודשים השוק יאזן את עצמו, והמחירים יתייצבו מחדש, אם כי לערכים מעט יותר יקרים ממה שהם היום, אבל עדיין לא באופן משמעותי". 

ערן גלבוע (צילום: אלוניס)

ערן גלבוע (צילום: אלוניס)

העובדה שחברת יעקב גלבוע יוזמת, מבצעת ומממנת את הפרויקטים שלה בעצמה, פועלת לטובתה בימים אלה של אי ודאות. "אנחנו לא תלויים בצד שלישי לצורך מימון", אומר ערן, "ואנחנו לא תלויים בעובדי שטחים. עובדה זו נותנת לנו יתרון משמעותי בפרויקטים של התחדשות עירונית, וזאת מאחר שאנו לא תלויים במכירה מוקדמת על מנת להתחיל בבנייה. אנו מתחילים בבנייה מיד עם קבלת ההיתר. זו הייחודיות שלנו וזה גם הערך המוסף שאנחנו מעניקים לכל לקוח שלנו, שיכול להיות בראש שקט, בידיעה שהוא קונה דירה מחברה אמינה ואיתנה פיננסית". 

הפרויקטים בחיפה

כאמור, בחברת יעקב גלבוע נמצאים בימים אלה כ-70 פרויקטים בשלבים שונים של תכנון וביצוע בחיפה ובקריות.

ברחוב סמולנסקין 5 בחיפה בונה החברה בניין בוטיק עם 13 דירות בסך הכל. הבניין, הממוקם בקרבת מרכז חורב אך במקום צדדי ושקט, מציע דירות של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים ונוף עוצר נשימה. צפי אכלוס בתוך כשנה וחצי

ממש לאחרונה החלה החברה בבניית פרויקט יוקרתי ברחוב יותם 35, המציע דירות של שלושה וחמישה חדרים וכן פנטהאוז מרהיב של שישה חדרים וחניון של שתי קומות לרווחת הדיירים. הדירות מוצעות בשלב זה במחירי פריסייל, כך שכדאי למהר, והבנייה צפויה להימשך כשנתיים.

הפרויקט ברחוב איתנים 6 (הדמיה: יובל עשת)

הפרויקט ברחוב איתנים 6 (הדמיה: יובל עשת)

בפרויקט ברחוב ווטסון 9, הממוקם בכניסה לרמת בגין המבוקשת ובמרחק הליכה ממרכז חורב, נותרו למכירה שלוש דירות בלבד: פנטהאוז של שלושה חדרים. דירת גן של חמישה חדרים ודירה גדולה של שבעה חדרים

בפרויקט ברחוב איתנים 6 בכבירים, שנמצא בשלב של גמר שלד, מוצעות דירות חמישה חדרים הפונות לנוף המרהיב של מפרץ חיפה. האכלוס צפוי בעוד כשנה

פרויקטים נוספים ששיווקם יחל בקרוב ייבנו ברחובות טרומפלדור, נחמיה, כיכר דוד, שדרות מוריה, כלניות, הראל, איינשטיין, לינקולן ועוד

 

 

הפרויקטים בקריות

ברחוב קדיש לוז 57 ו-65 בקרית מוצקין, מעל שכונת בנה ביתך ובסמיכות לשכונת משכנות אמנים ולקריון, בונה חברת יעקב גלבוע שלושה בניינים ובהם דירות ארבעה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. בשלב זה של השיווק ועד התחלת הבנייה מוצעות הדירות במחירי פריסייל

בפרויקט ברחוב רוקח 23 בקרית מוצקין נותרו למכירה שתי דירות חמישה חדרים לאכלוס מיידי, וברחוב אשכול במוצקין נותרה למכירה דירת קרקע של ארבעה חדרים עם גינה גדולה לאכלוס בתוך חצי שנה.

בפרויקט ברחוב הפלמ"ח בקרית ביאליק, במיקום מרכזי שקרוב לכל מוקדי העניין, מוצעות למכירה דירות של ארבעה וחמישה וחדרים. בפרויקט זה יצאה החברה במבצע אטרקטיבי במיוחד, במסגרתו הלקוח משלם 7 אחוז במעמד החתימה על החוזה, ואת היתרה לקראת סוף הבנייה.

הפרויקט ברחוב ששת הימים בקרית חיים (הדמיה: משה ציון)

הפרויקט ברחוב ששת הימים בקרית חיים (הדמיה: משה ציון)

בפרויקט ברחוב ששת הימים המבוקש בקרית חיים, במרחק הליכה מתחנת הרכבת, אך במקום שקט לגמרי, מוצעות למכירה דירות ענקיות של חמישה חדרים יפהפיות הפונות לנוף המרהיב של הים. צפי סיום בנייה בתוך כחצי שנה

בקרית ים החלה לאחרונה החברה לשווק פרויקט יוקרתי ברחוב פרישמן 4, הכולל דירות חמישה חדרים גדולות ומרווחות, פנטהאוז מרשים עם מרפסת ענקית ודירת גן עם גינה מפנקת.

בשנת 2019 התקיימה תחרות הבניין היפה ביותר בישראל במסגרת התחדשות עירונית, ובמקום הראשון זכה הבניין של חברת יעקב גלבוע ברחוב גלעד 1 בכניסה הצפונית לקרית ים. בפרויקט זה נותרו למכירה דירות חמישה חדרים אחרונות בהחלט למסירה מיידית. בחודשיים הקרובים תחל החברה בפריסייל אטרקטיבי ביותר של דירות בפרויקט זהה מעבר לכביש, ברחוב גלעד 2. 

פרויקטים נוספים ששיווקם יחל בקרוב ייבנו בקרית ביאליק ברחובות דפנה, שבטי ישראל, דליה, קרן היסוד, קק"ל ושמעון. בקרית מוצקין יחל בקרוב שיווקם של פרויקטים ברחובות שביל מודיעין, ורד, ויצמן ואשכול.

כל הפרויקטים של חברת יעקב גלבוע מתהדרים בסטנדרט בנייה גבוה ללא פשרות ובמפרט טכני מושלם, הכולל, בין היתר, מערכות מיזוג, ריצוף מטר על מטר, אסלות וניאגרות תלויות, תריסים חשמליים ועוד. "אנחנו מאפשרים גמישות בתנאי התשלום בהתאם לצרכים וליכולות של כל לקוח ולקוח", אומר ערן.

לסיום, מבקש ערן לומר מילה טובה לראש עיריית חיפה יונה יהב ולמנכ"ל העירייה גדי מרגלית: "הבעיות בעיריית חיפה הן קשות מאוד, אבל ניכר שההנהלה החדשה באה לעבוד, והדברים מתחילים לזוז. אני מאמין שההנהלה הנוכחית תדע להסיר את כל המכשולים הביורוקרטיים המיותרים ותשכיל לקדם תהליכים בצורה יעילה". 


חברת יעקב גלבוע בנייה ויזמות בע"מ, שדרות ירושלים 13 קרית ביאליק | 3723*

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר