כביש 6 (צילום: עופר וקנין)
כביש 6 (צילום: עופר וקנין)

המקטע הצפוני של כביש 6: רק עשרה ק"מ בתשלום

מתוך מסלול נסיעה שאורכו 22 ק"מ, הנסיעה לאורך תוואי של עשרה ק"מ העובר במנהרות תהיה תמורת תשלום, ובשאר 12 הקילומטרים הנסיעה תהיה בחינם

פורסם בתאריך: 18.5.17 13:30

במכלול מיזמי התשתיות עצומי המימדים המבוצעים בשנים האחרונות בצפון נרשם השבוע ציון דרך כאשר שר התחבורה ישראל כץ חנך את פריצת מנהרת יקנעם במסגרת הפרויקט להארכת כביש 6 צפונה. מנהרת יקנעם מהווה חלק משמעותי מהמקטע הצפוני העתידי של כביש 6, שנמצא בימים אלה בשלבי ביצוע מתקדמים ואשר ינוע בין יקנעם למחלף סומך.

נקודת הכניסה והיציאה הצפונית ביותר של כביש 6 כיום היא מחלף עין תות מדרום ליקנעם. אורכו של המקטע הצפוני של כביש 6 – מיקנעם עד למחלף סומך – מסתכם ב־22 ק"מ והוא כולל עשרה ק"מ של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ. מקטע זה עובר ליד יקנעם, קיבוץ שער העמקים, קרית טבעון, רכסים, קרית אתא ושפרעם, ועלות הקמתו היא 2.5 מיליארד שקל.

במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" למשרד התחבורה אם המקטע הצפוני יהיה כביש אגרה, מסר דובר המשרד אבנר עובדיה: "בקטע הדרך החדש הנמצא בביצוע עד מחלף סומך הנסיעה תהיה בתשלום רק עבור הנסיעה במנהרות".

על השאלה אם המקטע הצפוני של כביש 6 מבטל כבישים קיימים שהנסיעה בהם כיום היא בחינם, למשל חלק מכביש 70 (כביש ואדי מילק הממשיך עד לצומת העמקים), ואם כתוצאה מכך יחויבו הנהגים בתשלום עבור נסיעות השיב עובדיה: "קטע הדרך של כביש 6 הנמצא כיום בביצוע אינו מבטל כבישים קיימים אלא מרחיב ומוסיף נתיבים. בקטע כביש 70 שיהיה חלק מכביש 6 הנסיעה תהיה ללא תשלום".

מתשובותיו של דובר משרד התחבורה עולה כי מתוך מסלול נסיעה שאורכו 22 ק"מ, הנסיעה לאורך תוואי של עשרה ק"מ העובר במנהרות תהיה תמורת תשלום, ובשאר 12 הקילומטרים הנסיעה תהיה בחינם. עם זאת, משרד התחבורה נמנע מלפרט היכן לאורך המקטע יהיו עשרת הקילומטרים של מנהרות שהנסיעה בהן תהיה בתשלום והיכן ולאורך כמה קילומטרים יהיה כביש 70 חלק מכביש 6 והנסיעה בו תהיה ללא תשלום.

במענה לשאלה אם מחלף סומך הוא היעד הצפוני ביותר של כביש 6 נמסר ממשרד התחבורה כי בשלב זה מוארך הכביש עד למחלף זה בלבד, אך בעתיד הוא צפוי להגיע הרבה יותר צפונה: "הכביש בקטע הצפוני יותר מתוכנן לעבור ממחלף סומך (ליד קרית אתא ושפרעם) לכיוון ג'דיידה מכר, עכו מזרח ובהמשך צפונה בסמיכות לבית העמק, לכברי ולשלומי עד גבול לבנון. מבחינה סטטוטורית, קטע זה נמצא בשלב תכנון מוקדם". לשאלה אם הנסיעה במקטע זה תהיה בתשלום עדיין אין תשובה. "כרגע אין הגדרה של המקטע הצפוני יותר ככביש אגרה, ונושא זה יוכרע בהמשך כאשר יוחלט על ביצוע של הכביש במקטע זה", נמסר ממשרד התחבורה.

לנוכח ההתרשמות מהסתעפות הדרכים לכיוונים נוספים, בשל עבודות התשתית המאסיביות באזור יקנעם ומחלף תל קשיש, הבהיר משרד התחבורה כי "לא מתוכנן פיצול של כביש 6 במקטעו הצפוני. בקטע הדרך הנמצא כיום בעבודה באזור מחלף תל קשיש מבוצע חיבור לכביש 77 המוביל לכיוון צפון מזרח, דרך מחלף המוביל ומחלף גולני".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר