שטח התוכנית המתוכננת בגבעת זמר (צילום: רמי שלוש)
שטח התוכנית המתוכננת בגבעת זמר (צילום: רמי שלוש)

תוכנית חדשה לשכונה בגבעת זמר בחיפה

הוועדה המקומית אישרה להפקדה תוכנית המאפשרת הגדלה משמעותית של עשרות דירות בשכונה העתידית, וזאת באמצעות בנייה של דירות קטנות יותר על פני אותו שטח

פורסם בתאריך: 3.6.17 15:57

שכונת גבעת זמר אמנם עדיין לא נבנתה, אך בכל הקשור למהלכים תכנוניים בה הפעילות היא ענפה. ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה אישרה להפקדה בישיבתה ביום שני תוכנית חדשה שתחול על שטח הגבעה – 215 דונם – ותאפשר להקים בה מספר רב יותר באופן משמעותי של דירות מזו שנקבעה בתוכנית המאושרת. על פי ההערכה, תתאפשר תוספת של עשרות דירות לשכונה ביחס למספר הדירות שאיפשרה התוכנית הקודמת.

התוכנית המאושרת מאפשרת הקמת 849 דירות בגבעה, ובהוראותיה נקבע כי כל שינוי במספר דירות זה ייחשב ל"סטייה ניכרת מתוכנית", ולא ניתן יהיה לאשרו גם בהליכי ההקלה הנפוצים (שינוי מסוים, מצומצם בהיקפו, ביחס להוראות התוכנית, בשלב אישור היתר הבנייה). התוכנית קובעת לכל אחד מ-96 המגרשים הכלולים בה את המספר המקסימלי של דירות שניתן לבנות עליו, כאשר ב-83 מגרשים הותרה בנייה של פחות מעשר דירות (ברוב המגרשים הותרה בנייה של בין שבע דירות לתשע דירות).

בתוכנית החדשה, שהיוזמת שלה היא עיריית חיפה, מוצע לבטל את הסעיף הקשיח של מספר הדירות. למעשה, ביטול הסעיף יקנה לבעלי המגרשים שתי אפשרויות: הקמת יותר דירות במגרש, קטנות יותר בשטחן ביחס לתכנון הקודם, או הקמת פחות דירות, גדולות יותר. אלא שלדברי מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן, ההערכה היא שבעלי המגרשים יעדיפו להקים יותר דירות, וזאת מכיוון שהתוכנית החדשה תאפשר תוספת זכויות לשטחים נלווים כגון ממ"ד ולובי לכל דירה נוספת, וזאת בנוסף על הזכויות המוקנות מכוח התוכנית הקודמת לכלל שטח המגרש, שניתן יהיה לחלקן למספר חדש של דירות, בתנאי שתוספת הדירות לא תעלה על 20 אחוז ביחס לתוכנית הקודמת.

גם בדברי הרקע להחלטת הוועדה הושם דגש על הפרשנות שלפיה תוביל התוכנית החדשה להקמת יותר דירות בגבעה, כאשר המשמעות של תוספת הדירות היא הגדלת ההיצע של הדירות הקטנות בשכונה: "מאז אושרה התוכנית הקודמת השתנה היחס של מוסדות התכנון לעניין מספר יחידות הדיור וקיימת נטייה לעודד תוספת יחידות דיור ובין היתר דירות קטנות. על מנת לאפשר ניצול יעיל יותר של הקרקע, ולאור המדיניות הארצית לציפוף מרכזי הערים ועידוד בניית דירות ובהן דירות קטנות, מוגשת בזאת התוכנית החדשה".

בשיחה עם "כלבו-חיפה והצפון" הוסיף וטרמן: "המטרה היא בהחלט מספר רב יותר של דירות קטנות. אין יותר את הקטע של רק דירות גדולות – דבר שפעם אהבו בכל מיני ערים. היצע של דירות קטנות הוא מענה גם לבני זוג מבוגרים וגם לבני זוג בתחילת דרכם. כמובן שלוועדה המקומית יישאר שיקול דעת באישור תוספת הדירות במגרשי התוכנית, והדבר יותנה בקריטריונים כמו בינוי שאינו חריג ומתן מענה לצורכי החניה".

יש לציין כי התוכנית החדשה היא התוכנית הרביעית שמקודמת בגבעת זמר ביוזמת העירייה ב-17 השנים האחרונות. התוכנית שמאפשרת הקמת 849 דירות אושרה בשנת 2011 והגדילה את זכויות הבנייה בגבעה ל-85 אחוזי בנייה, לעומת תוכנית שאושרה בשנת 2001 והקצתה 60 אחוזי בנייה בלבד (התוכנית משנת 2001 לא נקבה במספר יחידות הדיור בתחומה, אך ההערכה היא שביחס אליה התוכנית מ-2011 הוסיפה כ-250 דירות).

במרץ אשתקד אושרה התוכנית השלישית, שהעשירה את המפרט של הדירות המתוכננות בשכונה והוסיפה לכל אחת מהן מרתף ומרפסת גדולים. התוכנית הרביעית אושרה השבוע להפקדה במקביל לקידום ההליכים להוצאת היתרי הבנייה הראשונים בשכונה.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דר מיכאל פיינר

    מעניין למי שייכות האדמות של רמת זמר שבעליהן מסוגל לשנות תכניות שאי אפשר לשנותן לכאורה

  2. דר מיכאל פיינר

    מעניין למי שייכות אדמות רמת זמר שבעליהן מסוגל לשנות תכניות שלכאורה לא ניתן לשנותן..
    זוכרים את השר עופר זל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר