העבודות במרכז הכרמל (צילום: רמי שלוש)
העבודות במרכז הכרמל (צילום: רמי שלוש)

תקציב שיפוץ מרכז הכרמל הוגדל בשלושה מיליון שקל

בעיריית חיפה מציינים כי תוספת התקציב נועדה לעבודות תאורה, גינון וריבוד ושלא תהיה להן השפעה על משך הזמן שהוגדר לפרויקט. אבל בעלי עסקים באזור חוששים שמדובר בפתח להתארכות משך העבודות ולפגיעה נוספת בבתי העסק

פורסם בתאריך: 6.7.17 08:03

רק לפני כחודשיים וחצי החלו העבודות שמבצעת עיריית חיפה לשיפוץ מרכז הכרמל ושאמורות להימשך שנה וחצי, והנה השבוע אישרה מועצת העיר תוספת תקציב לפרויקט לצורך ביצוע עבודות נוספות במסגרתו. בעלי עסקים במרכז הכרמל הביעו השבוע דאגה מכך שעבודות נוספות בפרויקט, שלא נכללו בתכנונו הראשוני, יגרמו לשינוי בלוחות הזמנים שלו, כך שתקופת ביצועו תימשך מעבר לשנה וחצי שהוקצו בתכנון הבסיסי.

עם זאת, במענה לשאלות “כלבו” הבטיחה דוברות העירייה כי “לתוספת העבודות לא תהיה כל השפעה על לוחות הזמנים של הפרויקט”, שהעבודות למימושו אמורות להסתיים באוקטובר 2018.

בהחלטת מועצת העיר נקבע כי העירייה תעביר שלושה מיליון שקל נוספים לפרויקט. הקצבה זו מתווספת לתקציב המאושר הקודם של הפרויקט – 17 מיליון שקל – וביחד עמה כבר מסתכם תקציב הפרויקט ב-20 מיליון שקל. בדברי ההסבר לתוספת התקציב נכתב כי היא נחוצה “בגין עבודות נוספות”, ובתגובת דוברות העירייה הוסבר כי “תוספת התקציב נועדה לאפשר תוספת עבודות תאורה, גינון וריבוד שלא היו כלולות בתקציב המקורי”.

אלא שתגובת העירייה לא הניחה את דעתם של כל בעלי העסקים במרכז הכרמל. אחד מהם, אנדרי סואידן, שהיה ממובילי מאבק בעלי העסקים במרכז הכרמל להצגת תכנון מפורט של הפרויקט על ידי העירייה לפני תחילת ביצועו, אמר השבוע: “עוד לא התחלנו וכבר מגדילים תקציבים? על מה? כל מרכז הכרמל נראה כמו אתר בנייה אחד גדול, ובעיית הנגישות לעסקים כתוצאה מהעבודות גורמת לפגיעה בפעילות העסקית. אנשים מדירים את רגליהם ממרכז הכרמל כי הסביבה לא נגישה ואי אפשר לעבור בה. אנחנו לא מתנגדים לשדרוג, אבל בנסיבות אלה אנו חוששים מהתארכות העבודות מעבר למועד שהובטח, ולכן החלטת המועצה על ביצוע עבודות נוספות שלא תוכננו מראש מדאיגה אותנו. אנו מעוניינים ביישום מהיר ביותר של הפרויקט על מנת שהפגיעה בעסקים תוגבל בזמן”.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר