תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)
תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)

האם חיפה תזכה גם ברכבל מחוף דדו לכרמל?

בכנס שעסק בתיאום לקראת הקמת הרכבל לטכניון ולאוניברסיטה הכריז ראש העיר יונה יהב כי הוא הורה לתכנן רכבל נוסף - מחופי העיר המערביים למרומי הכרמל. העירייה: "מדובר בבדיקת היתכנות ראשונית"

פורסם בתאריך: 11.7.17 07:56

בזמן שיישומו של הפרויקט להקמת הרכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה הולך ומתקרב, הודיע השבוע ראש העיר חיפה יונה יהב כי הוא הורה לחברה העירונית לתחבורה ותשתיות יפה נוף להתחיל לתכנן רכבל נוסף – מערבי – שיחל את ריחופו באזור חוף דדו ויסיים אותו ברכס הכרמל.

יהב אמר את הדברים בכנס שנערך ביוזמתם של החברה העירונית יפה נוף ומשרד התחבורה, והשתתפו בו המפקח על התחבורה במחוזות חיפה והצפון מטעם משרד התחבורה הראל דמתי וראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מאיר חן. מטרת הכנס היתה לבצע תיאום מקצועי בין כלל הגורמים הרלוונטיים לקראת תחילת העבודות להקמת פרויקט הרכבל במזרח חיפה, אך עניין גדול לא פחות עוררו דבריו של יהב באשר לרכבל המערבי, שמימושו יאפשר להמוני נוסעים לדלג על הפקקים בשלושת עורקי התנועה המובילים כיום ממישור החוף של חיפה לרכס הכרמל – כביש פרויד, רחוב דרך הים ודרך צרפת – ולהגיע תוך דקות אחדות לאזור ציר הרכס.

בהודעה של יפה נוף על הכנס נאמר כי לאחר שיהב אמר כי הרכבל המזרחי הוא תקדים ברמה הארצית שבו רכבל הופך להיות מוליך תחבורה ציבורית, דיווח ראש העיר כי הוא "הורה ליפה נוף להתחיל לתכנן רכבל נוסף – מערבי". במענה לשאלות "כלבו – חיפה והצפון" היכן אמור לעבור הרכבל המערבי ומהם יתרונותיו, נמסר מדוברות עיריית חיפה: "מדובר בבדיקת היתכנות ראשונית, ובשלב זה אין פרטים נוספים".

מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן, שהחברה שבניהולו אמונה על הקמת פרויקט הרכבל לטכניון ולאוניברסיטה, אמר בכנס: "התפקיד שלנו כצוות המתכנן והמוציא לפועל את פרויקט הרכבל הוא לצפות פני עתיד. אנו הופכים לראש החץ ונהיה לאבן שואבת. להערכתי, אם המצב יישאר כמו שהוא היום, עד שנת 2040 נגיע למצב שבו יהיה קושי לצאת מחניית הבית בעקבות הגודש הגדל בכבישים, ולכן מחובתנו להיערך כראוי. אנו צריכים להיות חלוצים בתחום וכל העת להמשיך ולחפש פתרונות חלוציים מקצועיים, וכך אנו פועלים ביפה נוף ביחד עם שותפינו המקצועיים".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פסיכי שרק בוחנים ומתכננים ובודקים, אתמול היה צריך להיות רכבל כזה…טרוף לא לבצע זאת, בדחיפות, רק הזיהום אויר והכסף והצפיפות הורגים אותנו, מדינת עולם שלישי….כל מתמ ועובדי חחי היו יורדים ברכבלים האלו…. קיצור זמן נסיעה…תחבורה ציבורים חכמה = בריאות לכולם, שלא נדבר על תאונות דרכים, ביטוחים וכ'ו הפסד כספים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר