האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)
האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)

ברמת גולדה שוקלים התנגדות לתוכנית מורדות רמת גולדה

בוועד השכונה קובלים על כך שהוועדה המחוזית הגדילה את צפיפות הדירות בשכונת מורדות רמת גולדה מ-8.6 דירות לדונם לעשר דירות לדונם. הסיבה: שינוי צביון הבנייה ביחס לשכונתם

פורסם בתאריך: 10.12.17 13:05

ועד שכונת רמת גולדה בחיפה הביע אכזבה מהחלטתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להגדיל את צפיפות הבינוי בשכונת החדשה מורדות רמת גולדה, אשר מתוכננת על שלוחות ההר שמתחת לשכונה הקיימת.

התוכנית שיוזמת עיריית חיפה כללה בעת העברתה אל הוועדה המחוזית 993 דירות על שטח של 267 דונם ממערב לרמת גולדה – בין רמת בגין לדניה – בצפיפות של 8.6 דירות לדונם. בהחלטה מלפני כשבועיים להפקיד את התוכנית קבעה הוועדה המחוזית כי זכויות הבנייה יוגדלו ב-20 אחוז ומספר הדירות יעודכן בהתאם (לכ-1,200, לפי ההערכה), והחליטה כי צפיפות הבנייה לא תפחת מעשר דירות לדונם.

 

 

יו"ר ועד שכונת רמת גולדה שרגא ויצמן, שהביע תמיכה בתוכנית לפני הדיון בוועדה המחוזית, אמר בעקבות השינוי שהוטמע בה: "אני לא אוהב את הגדלת הצפיפות הזו. בתחילת הדרך דרשנו צפיפות של שש דירות לדונם בלבד, ואחרי שהעירייה הציעה 11 דירות לדונם התפשרנו על כתשע דירות לדונם. כעת מגדילים את הצפיפות לעשר דירות לדונם. זהו כבר בינוי שונה מאוד מצביון הבנייה בשכונה הקיימת, שבה הצפיפות היא של שש דירות לדונם בלבד. נלמד את החלטת הוועדה המחוזית לעומק ונשקול להגיש לה התנגדות בשלב ההפקדה".

על התנאי שהוסיפה הוועדה המחוזית, ולפיו בנייה של יותר מ-400 דירות תותנה בביצוע חיבור תחבורתי של השכונה החדשה מערבה, אמר ויצמן: "על פניו זהו תנאי חיובי, אבל כמו היבטי תחבורה אחרים בתוכנית גם אותו אנו מעוניינים ללמוד לעומק בשלב ההפקדה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר