השטח השעליו מתוכננת שכונת מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)
השטח שעליו מתוכננת שכונת מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)

איסור הבנייה במורדות לינקולן הוארך בשנה

עיריית חיפה יזמה את איסור הבנייה למשך התקופה שבה מגובשת התוכנית החדשה, וזאת בעקבות ניסיונם של כמה בעלי מגרשים לקבל היתרי בנייה מכוח התכנון המנדטורי

פורסם בתאריך: 12.12.17 10:04

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה האריכה בשנה נוספת את התקופה שבה תיאסר הבנייה מכוח תוכניות מאושרות בשטח התוכנית החדשה למורדות לינקולן ולתל אהרון בחיפה. בשטח התוכנית כבר קיימות שתי תוכניות מאושרות – האחת משנת 1936 והשנייה משנת 1941 – המאפשרות להקים בו מבני מגורים של שלוש קומות מעל קומת עמודים.

ביולי 2014 נכשל ניסיונה של העירייה לאשר תוכנית בנייה חדשה למורדות לינקולן ולתל אהרון לאחר שהוועדה המחוזית אישרה כחמישית בלבד מהדירות שהוצעו בה – 720 דירות מתחת לדרך פרויד, סמוך למרכז קסטרא. התוכנית שנדחתה נדונה בוועדה המחוזית החל משנת 2002, ובגרסתה המופקדת היא חלשה על שטח של כ-850 דונם, מרביתו בבעלות פרטית, ובמסגרתה הוצעה להקים 3,424 דירות – מרביתן על שלוחות ההר מתחת למרכז הרפואי כרמל ומעל דרך פרויד. בעקבות ההחלטה החלה העירייה לקדם תוכנית חדשה אחרת בשטח של כ-630 דונם אשר כוללת כ-2,000 דירות בלבד – כ-700 דירות פחות ממספר הדירות שנכלל בתוכנית הראשונה.

מכיוון שכמה בעלי מגרשים בחלקה העליון של התוכנית, ובהם אילן בורנשטיין, ביקשו לקבל היתרי בנייה מכוח התכנון המנדטורי המאושר, יזמה העירייה מהלך לאיסור הבנייה בתקופת הביניים של הכנת התוכנית החדשה. ביולי אשתקד קבעה הוועדה המחוזית כי בתקופת גיבושה של התוכנית החדשה – במשך שנה או עד הפקדת התוכנית, המוקדם מביניהם – לא ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה בתחומה.

 

 

ההחלטה שיקפה ציפייה של הוועדה המחוזית שבתוך שנה תשלים העירייה את כל המהלכים הדרושים להפקדת התוכנית, אשר אמורה להשפיע באופן ניכר על היצע הדיור בעיר. בהחלטת הוועדה מלפני כשנה וחמישה חודשים צוין: "חלפו כשנתיים ממועד דחיית התוכנית הקודמת, שבהן היתה לעירייה תקופת זמן נכבדה לקדם תכנון חלופי, ולפיכך סבורה הוועדה שעל אף שמדובר בתוכנית חדשה יש לקבוע תקופת הגבלות קצרה".

עם זאת, קבעה אז הוועדה כי אם לאחר שנה יתברר שיש צורך בהארכת ההגבלה לתקופה נוספת, לאחר שתוצג לה התקדמות בהכנת התוכנית לקראת הפקדתה, היא תדון באפשרות להארכת זמן נוספת.

לפני כחודשיים פנתה העירייה לוועדה המחוזית וביקשה להאריך את תקופת איסור הבנייה בשלוש שנים נוספות או עד הפקדת התוכנית, המוקדם מביניהם. לבקשה צורפה תוכנית עבודה עדכנית שלפיה התוכנית החדשה תובא לדיון בפני הוועדה המקומית של העירייה תוך שנה. בישיבתה בשבוע שעבר החליטה הוועדה המחוזית להאריך את תקופת איסור הבנייה בשנה נוספת (מיום פרסום המגבלה ברשומות). בהחלטתה הותירה הוועדה פתח להארכה נוספת של תקופת המגבלות: "אם לאחר שנה יתברר כי העירייה עומדת בזמנים בהתאם לתוכנית העבודה המוצגת, תובא לדיון נוסף בוועדה המחוזית בקשה להארכה נוספת של המגבלות".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הלנה מטרויה

    חוצפה . פגיעה בזכות הקניין. בכל מקום בו יש רכוש פרטי שמים את זכות הפרט למרמס. הפקידים מתפרנסים מהסחבת ורכושו של הפרט נרמס

  2. מארק

    מה פירוש איחוד וחלוקה מחדש של החלקות ואיך ניתן לדעת מה הזכויות בפועל?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי כבר תוכנית זאת תוגש הם דוחים כול שנה ובינתיים מהנדס העיר מפרסם" השקעה שם תניב תשואה יפה" אולי העירייה גוזרת כסף על האדמה

  4. דניאל

    2000 יחידותך דיור על שטח כזה קטן????? צריך לבנות בצפיפות של שכונת אחוזה ולא בצורה מזעזעת כמו בנאות פרס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר