חנוכת תחנת דולפין (צילום: אייל פרדיס)
חנוכת תחנת דולפין (צילום: אייל פרדיס)

תחנת שאיבה חדשה הוקמה בבת גלים

התחנה החדשה מאפשרת מעבר של כמות גדולה בהרבה של מי ביוב בקו המשרת את שכונות מערב העיר ואת טירת כרמל. מנכ"ל מי כרמל נור אלדן: "התחנה נותנת מענה לצמיחה של חיפה ויכולה לשרת עוד 20 שכונות חדשות"

פורסם בתאריך: 22.3.18 20:32

תאגיד המים העירוני מי כרמל חנך השבוע תחנת שאיבה חדשה, מהגדולות בארץ, במתחם התחנה המרכזית הישנה בבת גלים. התחנה החדשה שפועלת כבר כמה חודשים נקראת דולפין, והיא מחליפה את תחנת השאיבה הישנה הסמוכה לה. בכך אמור התאגיד לפתור את התקלות של גלישת מי ביוב לחופי הרחצה בבת גלים שאירעו כמה פעמים בעבר.

עם הקמת תחנת דולפין עלתה יכולת סניקת מי הביוב של הקו העובר במקום מ-800 מ"ק לשעה ל-2,000 מ"ק לשעה. תחנת השאיבה משרתת את שכונות מערב העיר ואת טירת כרמל, וממנה עוברים המים למכון טיהור השפכים של חיפה הממוקם סמוך לבתי הזיקוק. יצוין שבחיפה יש 15 מתקני שאיבת ביוב שבהם עוברים מדי שנה כ-17 מיליון קוב שפכים.

 

 

מנכ"ל מי כרמל נור אלדן: "התחנה נותנת מענה לצמיחתה של חיפה והיא יכולה לשרת עוד 20 שכונות חדשות, עד ל-330,000 איש. ללא בניית התחנה לא ניתן היה להקים את השכונות נאות פרס ורמת הנשיא, את האיצטדיון העירוני ואת תוספות הבנייה במת"מ".

ראש העיר יונה יהב השתתף בטקס חנוכת התחנה ואמר: "הקמת התחנה החדשה מאפשרת תנופת בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי בשכונות בת גלים, קרית אליעזר, נוה דוד וקרית שפרינצק. התשתיות בשכונות שנבנו לאורך חוף הים בשנות ה-50 אינן תואמות את היקף האוכלוסייה שגרה שם כיום, והדבר מצריך את פיתוח התשתיות".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר