אירוע מסירת השטח לחברה סינית שנגחאי SIPG (צילום: ניר הופמן)
אירוע מסירת השטח לחברה סינית שנגחאי SIPG (צילום: ניר הופמן)

שנגחאי SIPG קיבלה לידיה שטחים בנמל המפרץ

מנהלי החברה הסינית שנגחאי SIPG, אשר מפעילה את הנמל הגדול בעולם ומחזיקה בקבוצת הכדורגל הנושאת את שמה, ביקרו בחיפה וחתמו על הסכם לקבלת 185 דונם בנמל המפרץ

פורסם בתאריך: 15.6.18 11:08

עסקה היסטורית: מנהלי חברת שנגחאי SIPG, שתפעיל את נמל המפרץ, הגיעו לחיפה והשתתפו בטקס חגיגי שבו נחתם ההסכם להעברת הקרקעות של הנמל החדש מחברת נמלי ישראל (חנ”י) לחברה הסינית. בטקס שהתקיים במלון דן כרמל השתתפו ראש העיר יונה יהב, מנכ”ל העירייה גדי מרגלית, נציגי קבלן הבנייה מחברת אשטרום שפיר ודמויות מפתח מקהילת העסקים בחיפה. בטקס השתתף גם יינג יונג, ראש העיר שנגחאי שבה מתגוררים 21 מיליון איש, והיא עיר תאומה לחיפה.

שנגחאי SIPG – חברה בבעלות ממשלת סין – מחזיקה בנמל שנגחאי שהוא הנמל הגדול בעולם, והיא נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הפעלת מסופי מכולות. ההיקף הכולל של שינוע המכולות (TEU) במסופי החברה בשנת 2014 הסתכם ב־35 מיליון TEU. לשם השוואה, נמלי ישראל שינעו ביחד באותה השנה כ־2.5 מיליון TEU.

הקהל הישראלי נחשף לשמה של החברה משנגחאי לפני כשנה, כשזו ביקשה לרכוש את הכדורגלן הישראלי ערן זהבי מגואנגג’ואו R&F תמורת יותר מ־25 מיליון דולר, אך העסקה לא יצאה אל הפועל. שנגחאי SIPG ביצעה לפני שנתיים את העסקה היקרה ביותר כד כה בליגת הכדורגל הסינית כאשר רכשה לפני שנה וחצי מצ’לסי האנגלית את הקשר הברזילאי אוסקר דוס סנטוס אמבואבה ז’וניור תמורת 60 מיליון ליש”ט והיא משלמת לו שכר עתק של 24 מיליון יורו לעונה.

 

 

ובחזרה לנמל המפרץ: במסגרת ההסכם, נמסר השבוע לידיה של החברה הסינית שטח של כ־185 דונם מתוך 800 הדונמים של הנמל. השטח מיועד להקמת תשתיות תפעוליות לקראת הצבת מנופי ענק ומערכות אוטומטיות שיפעילו את הנמל. ייחודו של הנמל תהיה בכך שהוא יאפשר לקלוט את האוניות הגדולות ביותר בעולם ולהפעיל מערכות מתקדמות שיפחיתו את זמני השהות של האוניות בו. בכך צפוי להסתיים העידן שבו עובדי נמלי חיפה ואשדוד שיבשו את הפעילות בהם ושיתקו את המשק כאשר דרישותיהם לא נענו.

מנכ”ל חנ”י שלמה ברימן אמר באירוע: “אנו מציינים יום חשוב שבו מפעיל בין לאומי מקבל אחריות על שטח נמלי, ומתקדמים עוד צעד לעבר שוק נמלי מתקדם ותחרותי”.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר