השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

המחוזית השאירה פתח לתוספת דירות בנאות פרס ב'

כבר שלוש פעמים הוגדל מספר הדירות שאותו ניתן לבנות בשכונת נאות פרס. קבוצה של בעלי דירות בחלק המאוכלס ביקשה לקבוע שלא תינתן אפשרות להגדלה נוספת כדי לא לפגוע באיכות האדריכלית של התוכנית החדשה, אך הוועדה המחוזית דחתה את ההתנגדות

פורסם בתאריך: 26.6.18 08:11

פרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מהשבוע שעבר שבה הוחלט לאשר את התוכנית לשלב הבנייה השני למגורים בשכונת נאות פרס בחיפה מלמד כי בהחלטתה השאירה הוועדה פתח לאפשרות להגדלה של מספר הדירות בתוכנית גם מעבר ל-5,072 הדירות שכבר כלולות בה.

לפי הפרוטוקול, קבוצה של בעלי דירות בחלק המאוכלס של השכונה שהוקם בשלב הראשון של בנייתה הגישו התנגדות לתוכנית שלב הבנייה השני וביקשו שהוועדה תקבע כי לא תותר תוספת דירות לתוכנית לאחר אישורה במסגרת של הליכי הקלות בנייה או תוכנית חדשה שבסמכותה של הוועדה המקומית של העירייה לאשר.

בפרוטוקול נכתב כי המתנגדים "מבקשים שהוראות התוכנית יבטיחו עמידה במצוינות האדריכלית המובטחת שבאה לידי ביטוי גם בצפיפות המתוכננת, וזאת על מנת שלא ייווצר מצב שלאחר אישור התוכנית יתווספו יחידות דיור באמצעות הקלות או תוכניות בסמכות מקומית שירוקנו את התפישה התכנונית האיכותית של התוכנית".

למרות שכבר בגרסתה המאושרת כוללת התוכנית צפיפות גבוהה של 14 דירות לדונם דחתה הוועדה המחוזית את ההתנגדות בנימוק שלפיו "לא ניתן למנוע מהוועדה המקומית לקדם תוכנית בסמכותה שתאפשר שינויים לתכנון המוצע. תוכנית או הקלות כאמור יידרשו לבחון שיש מענה מספק של שטחי ציבור ויפורסמו לציבור בהתאם לכל דין".

אם אכן תמומש האפשרות שעליה הצביעה הוועדה המחוזית בהחלטתה תהיה זו הפעם הרביעית שבה מוגדל מספר הדירות שמאפשרת התוכנית לבנות.

בעת תחילת הדיונים בוועדה המקומית כללה התוכנית 3,600 דירות בלבד, אך כאשר היא הועברה לוועדה המחוזית הוגדל מספר הדירות המוצע בה ל-4,429. בנובמבר 2016 אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית להפקדה ובאותה הזדמנות הגדילה את מספר הדירות הכלולות בה ל-5,000. באפריל אשתקד החליטה הוועדה המחוזית לחדש את החלטת ההפקדה תוך הטמעת כמה שינויים בתוכנית, ובהם הגדלת מספר הדירות ל-5,072.

 

 

על הרציונל של הגדלת מספר הדירות ניתן ללמוד מחלק אחר של החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית, ובו היא דחתה את התנגדותו של תושב העיר אילן בורנשטיין אשר פועל לשיפור התכנון בעתודות הקרקע למגורים בחיפה. בהתנגדותו טען בורנשטיין כי המטרה העומדת בבסיס התוכנית היא פתרון משבר הדיור, אך היא אינה מתאימה לתכלית זו מכיוון שהיא מקפלת בתוכה עלויות בנייה יקרות של חניה תת קרקעית ומשום שבנייה של רבי קומות תגרום לעלויות תחזוקה גבוהות.

בהחלטתה לדחות את ההתנגדות כתבה הוועדה המחוזית: "התוכנית אינה הפתרון היחיד למשבר הדיור, אך כל תוכנית שמתאשרת תורמת להגדלת היצע יחידות הדיור, וזאת לצורך עמידה ביעדי הממשלה לתוספת של 2.6 מיליון יחידות דיור מתוכננות עד שנת 2040. התוכנית מציעה תמהיל מגוון של יחידות דיור הן בבנייה מרקמית והן בבנייה גבוהה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר