אתר בנייה (צילום: שרית נס)
אתר בנייה (צילום: שרית נס)

הנחיה עירונית: להקים גינה ברבע מכל מגרש חדש

הוועדה המקומית תתבקש לאשר את ההנחיה של עיריית חיפה שתחייב לשמור קרקע פנויה לגינון בשיעור של 25 אחוז. הדבר צפוי להתקבל במורת רוח בקרב קבלנים ויזמים בגלל הגבלת הבנייה הגלומה בו

פורסם בתאריך: 28.6.18 08:12

חברי ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה יתבקשו לאשר בישיבתם ביום שני הנחיה חדשה של העירייה אשר מחייבת בעלי מגרשים שבהם מתבצעת בנייה חדשה לשמור קרקע פנויה לגינון ולנטיעות בלפחות רבע משטחו של כל מגרש. ההנחיה החדשה אמורה להחליף את ההנחיה הקיימת שבה נקבע כי יישמר שטח פנוי מבינוי, מריצוף ומסלילה בשטח של לפחות 15 אחוז מהמגרש לצורך נטיעת צמחייה ועצים בוגרים.

כמו ההנחיה הקיימת גם ההנחיה החדשה מתייחסת הן לבנייה חדשה למגורים, לתעשייה, למשרדים ולמסחר והן לתוספות בנייה בכל אחד משימושים אלה. ההנחיה החדשה חותרת למראה ירוק יותר של העיר, אך באופן טבעי היא לא צפויה להתקבל בהתלהבות יתרה מצד יזמים וקבלנים בגלל הגבלת הבנייה הגלומה בה.

 

 

ההנחיה נגזרת מתיקון שאושר לחוק התכנון והבנייה לפני כשלוש וחצי שנים ושבו נקבע כי ועדה מקומית רשאית לקבוע הנחיות מרחביות בנושאים שונים בכפוף לכך שאין בהן סתירה להוראות תוכנית או להוראות החוק. בהנחיה נקבע גם כי יש לתת עדיפות להקצאת השטח המיועד לגינון ולנטיעות בחזית המגרש, כך שתיווצר לאורכה רצועה ירוקה של שני מטר, ואילו לאורך שאר צדי המגרש ניתן להסתפק ברצועות של מטר אחד.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. דור

    לכאורה נשמע נחמד, בפועל יגרום ליקור נוסף של דיור בתיפה כיוון שלא ייותר מספיק מקום לחניה ויאלץ בניית חניה תת קרקעית שמייקרת מאד את הבניה.

  2. יעל

    זה גם יגדיל את כמות מי הגשמים שייספגו למי התהום במקום לזרום על גבי הריצוף עד הים

  3. דני דין

    גינה ירוקה בעיר מזוהמת אויר יכולה לתרום לאיכות החיים בעיר

  4. דני דין

    גינות בצמוד לבתי מגורים משפרות את איכות החיים שלא לדבר על מקום למשחקי ילדים בעיר מזוהמת אויר כמו חיפה זה משמעותי

  5. המועמד המוביל לבחירות

    מילת הקסם- הוועדה המקומית תתבקש ל"אשר" , אם כך אזי הסיכוי ל -0

  6. רמי חן, פורום ציבורי כרמל

    ספין בחירות. עבודה בעיניים על הציבור. מיחזור של מה שפעם היה הנחייה מובנת מאליה ושוועדות התכנון התנהלו לפיה. אכן הדרישה היתה אז ש25% מכל מגרש ישאר "ירוק", עד שבא יונה יהב והרס כל "חלקה טובה" בעיר, וצמצם אותו ל- 15% כאשר בפועל הוא שואף לאפס.

  7. אמיר כהן

    רעיון מעולה שאין ספק ישפר את איכות החיים של התושבים בעיר! ממליץ לשבת לחשוב ולתכנן בקפידה את הקמת הגינות, כיצד לנצל באופן מירבי את השטח, לשתול את הצמחייה המתאימה לאקלים בעיר ועוד.. מציע לקרוא את המאמר המצוין הבא המסביר על חשיבות התכנון המקדים – https://www.tovtoda.co.il/Article.aspx?id=490

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר