המטרונית (צילום: חברת יפה נוף)
המטרונית (צילום: חברת יפה נוף)

הפרויקט: מנהרה למטרונית מחורב לכיכר ספר

עיריית חיפה בודקת את האפשרות לכרות מנהרה מצומת חורב עד לצומת כיכר ספר שבתוכה תנוע המטרונית, והפרויקט כבר זכה לשם רשמי - פרויקט מנהרת חורב. מהנדס העיר אריאל וטרמן: "הדגש שלנו הוא לא לפגוע במסחר בציר הרכס"

פורסם בתאריך: 2.8.18 07:58

עיריית חיפה מקיימת בימים אלה בדיקה של האפשרות לכריית מנהרה מצומת חורב עד לצומת כיכר ספר שבתוכה תנוע המטרונית. הבדיקה נערכת במסגרת קידום תכנונו של פרויקט מטרונית ציר הרכס, שכולל הכשרת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בלעדי לשני הכיוונים, מתחנת הכרמלית בגן האם ועד לאוניברסיטת חיפה, לאורך ארבעת הרחובות הראשיים של הציר – שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב ושדרות אבא חושי.

הפרויקט שאמור לתת מענה לאחת מבעיות היסוד של חיפה – היעדרו של נת"צ לאורך ציר הרכס – מקודם על ידי החברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף, ועל הפיכתו לקונקרטי מלמד סדר היום של ישיבת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה שהתקיימה ביום שני. במסגרת התייחסותו של האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף בעירייה ליוזמת בנייה באזור צומת כיכר ספר הוזכרה חציבת המנהרה מצומת זה עד לצומת חורב, והיא כבר זכתה לשם רשמי – פרויקט מנהרת חורב. בהתייחסות של צוות משרד מהנדס העיר צוין במפורש שיוקמו נתיבי נסיעה תת קרקעיים באזור זה: "מנהרת חורב עוברת מתחת לצומת כיכר ספר".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" מסר מהנדס העיר אריאל וטרמן כי חלקו הנוסף של ציר הרכס – מצומת כיכר ספר עד לתחנת הכרמלית – נמצא בבדיקה תכנונית שבסיומה יוחלט באיזה אופן תנוע המטרונית בתוואי זה, כאשר הקווים המנחים של הבדיקה הם חתירה להימנעות מפגיעה במוקדי המסחר שלאורך התוואי, לחצייה נוחה שלו ולרמת שירות מיטבית של תחבורה ציבורית לאורכו.

וטרמן: "כל הציר נמצא בבדיקה, ובשלב זה היא מלמדת שבקטע שמצומת חורב ועד לכיכר ספר נידרש להפרדה מפלסית באמצעות מנהרה, כמו המטרו וכמו הכרמלית. מעל למנהרה יישאר המצב הקיים, והרכבים הפרטיים ימשיכו לנסוע במפלס הקיים. לגבי שאר הציר, הבדיקות נמשכות. אנחנו עובדים ממש בפינצטה כי אנחנו לא מעוניינים שהמטרונית תיצור קושי בחצייה של הרחוב, ולכן נבחנים רעיונות מורכבים. הדגש שלנו הוא לא לפגוע במסחר בציר הרכס, ולכן ההעדפה היא לעשות הפרדה מפלסית במקומות שבהם זה אפשרי".

על היתרונות של פרויקט המטרונית בציר הרכס אמר וטרמן: "הפרויקט הזה סוגר מעגל של תחבורה ציבורית שמרכיביה הם המטרונית בחלק המישורי של העיר, הרכבל לטכניון ולאוניברסיטה, המטרונית בציר הרכס והכרמלית. כולם ביחד ייתנו שירות תחבורתי מלא. משרד התחבורה נותן עדיפות עליונה לתחבורה הציבורית בערים הגדולות, זו הרוח הגבית החזקה שעומדת מאחורינו, ואנו שמחים מאוד על כך. אנחנו ומשרד התחבורה נחושים לתת מענה לצורך בנת"צ לאורך ציר הרכס. לנוכח תנופת הפיתוח בעיר אנחנו חייבים לחזק את התחבורה ציבורית. בערים הגדולות אין עתיד בלי תחבורה ציבורית ברמת שירות גבוהה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. את רכבל קריות-אוניברסיטה היה צריך לבנות לאורך ציר מוריה

    עסקנים סוג ב' מנהלים את העיר במקום מהנדסים.
    רוצי עינת!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ועכשיו רק נשאר לקבוע שמה שינוע לאורך כל הציר זו רכבת קלה. אם לא מתאפשר, אז לפחות אוטובוסים מפרקים משוכללים, לא המטרוניות פח שיש היום. האוטובוסים של אגד חייבים גם להשתמש במנהרה

  3. צפוני

    יותר חשוב לחפור מנהרה מרחוב הנביאים (מתחת לואדי ניסנס) לקריית אליעזר(שדרות המגנים) ולאריך את קו המטרונית מהדר לבת גלים. יותר חשוב להנגיש את הכרמלית לנוסעים ע"י הוספת מעליות בתחנות הכרמלית. צריך להוסיף קו אופקי לכרמלית בין כרמל צרפתי (מתחת לגנים הבהאים) לבית חולים בני ציון (תחנת גולומב) לנווה שאנן מעל נחל הגיבורים.

  4. משתגע

    אני משתגע מחסרי השכל שעובדים בעירייה. הדבר הכי מתבקש בציר סטלה מאריס עד האוניברסיטה זה מונורייל (בגלל שהשטח צר והמונורייל יוצר קומה נוספת. אז נגיד שמונורייל זה דבר יקר (על הרכבלית הולכים לשפוך מאות מיליונים בשביל שתי תחנות). למה לא להעביר את רעיון הרכבל כך שישתרע מסטלה מאריס ועד האוניברסיטה?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה מסחר יש כבר במוריה שתי חנויות וחצי תעבירו את המטרונית בנתיב אחד מנהרות תחצבו ממרכז הכרמל לנוה שאנן והטכניון ומשם לנשר

  6. בר

    כמה חוסר מקצועיות וחוסר שיקול הדעת בפרוייקטים שעולים מיליארדים….אישה קלות הם מוציאים את הכסף שלנו…

  7. ניל

    כמה עוד יצוצו בדיוק לפני הבחירות?
    מה שלא עשיתם 3 קדנציות יצא מן המגרה בדיוק עכשו.פטתי

  8. טיילת בת גלים גם דורשת מהפך

    מה עם להאריך את הכרמלית? למה בשנות החמישים היה מעוף ותעוזה לחפור והיום נפלנו 15 שנה כבר עם הבוק הזה

  9. אנונימי

    לדעתי צריכים להרחיב את הכרמל ולהנגיש אותה לכל שכונה בחיפה. כמו כן מדברים הרבה על תכניות כבישים בשכונות המערביות לכביש החוף אז גם כאן כדאי לשקול מנהרות לכיוון זה.

  10. חיפאי

    מעניין שבהדר לא ממש עניין אותם הרס המסחר. חסמו את התנועה והחניה ברחובות הרצל והחלוץ והכחידו כל אפשרות לפתוח שם עסק שהוא לא חנות סטוק\מעבדת סלולר\מעדנייה רוסית.

  11. אברהם

    נראה שהמנהור חייב להיות ממרכז חורב עד מרכז הכרמל, ולא עד ככר הספר בלבד.

  12. חיאפי

    מה יהיה? דברים שנראים כל כך פשוטים עושים אותם כל כך מסורבלים, רואים שהם אף פעם לא היו במכולת מורמים מעם. כוחם עסקנים פחח

  13. אלי

    נראה מוזר מנהרת מטרונית לשתי תחנות ואז מה למעלה מדרחוב? ומה ביציאה ימתין לו הפקק של מוריה…
    הפיתרון או לכל הציר או להגביל תנועה בשעות מסויימות והפניה לדרכים עקיפות כמו ליותם דרך ראש מאיה וחזרה לפיקא
    עדיף הגבלת תנועה כדי להקטין עומס על הציר מאשר תעלה שתעלה הון ולא תהווה פיתרון לעומסים .

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא מנהרה לכרמלית יא חבורה של אימפוטנטים

  15. God

    למה לא להאריך את הכרמלית עד חורב? עם תחנות באורנים, כרמליה, כיכר ספר ומרכז חורב זה יהי פתרון לשנים קדימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר