שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

דרישה חדשה: הארכת מסלול שדה התעופה ל-2,400 מטר

בערר שהכינה עיריית חיפה על החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תוכנית נמל המפרץ מבקשת העירייה להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה של שדה התעופה ל-2,400 מטר תוך גריעת שטח של 50 דונם מנמל המכולות, שיוחזרו לו באזור שבו אמור לקום נמל הדלקים

פורסם בתאריך: 5.2.19 15:57

עיריית חיפה בראשותה של עינת קליש רותם החליטה להציג עמדה תובענית יותר בנושא פיתוחו של שדה התעופה בחיפה, וכעת היא דורשת באופן רשמי להאריך ל-2,400 מטר את אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה. הדרישה מוצגת בערר שהכינה העירייה על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה מלפני כחודש וחצי לאשר את התוכנית המפורטת  לנמל המפרץ שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ, תוך דחיית בקשת העירייה לקדם בחינה של הארכת המסלול ל-1,900 מטר. בישיבתה הערב (שלישי) אישרה הוועדה המקומית של העירייה ברוב גדול את הגשת הערר למועצה הארצית.

שדה התעופה בחיפה מאפשר כיום טיסות פנים ארציות לאילת ולשדה דב וטיסות בין לאומיות ליעדים קרובים באזור אגן הים התיכון כמו קפריסין, רודוס וכרתים. תוכנית תשתית לאומית (תת"ל 80) שיוזמת רשות שדות התעופה מאפשרת להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה ב-316 מטר בלבד כך שאורכו יהיה 1,616 מטר – הארכה שלא תאפשר הגדלה של טווח הטיסות מחיפה ואליה. הנחת היסוד בתחום התעופה היא שככל שהמסלול ארוך יותר אפשר להמריא ממנו ליעדים רחוקים יותר. "כל תוספת לאורך המסלול מאפשרת למטוס לקחת יותר דלק ולהגיע ליעד יותר רחוק", הסביר לאחרונה מהנדס העיר אריאל וטרמן.

בבסיס השיח הציבורי בעיר סביב שדרוג שדה התעופה ניצבת בשנים האחרונות ההערכה שלפיה הגדלת טווחי הטיסה מחיפה ואליה תהפוך את העיר למוקד הלינה המלונאי של התיירים הבאים מחו"ל, ובכך יחוזקו באופן ניכר כלכלת העיר וענף התיירות בה. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים לשעבר, ומעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ, כך שלמעשה נתיב ההארכה של השדה נחסם.

כחודש לפני היבחרה לראשות העיר הגישה קליש רותם התנגדות לתוכנית נמל המפרץ ובה דרשה להאריך את המסלול ל-1,900 מ"ר – כ-300 יותר מהמתוכנן. "תוכנית נמל המפרץ", היא כתבה, "מהווה נדבך נוסף במגמה לחיסול האפשרות להאריך את מסלול שדה התעופה שיאפשר את חיבורה של חיפה לאירופה. זאת, לעומת פתרון מאוזן שיאפשר לנמל הימי לתפקד לצד הנמל האווירי עם מסלול באורך של 1,900 מטר. נמל כזה יספק אלפי מקומות עבודה במעגל הראשון, יהפוך את חיפה לעיר גלובלית, יפתח אפשרויות כלכליות בין לאומיות רבות וימריץ את כלכלת העיר קדימה בכל התחומים – תיירות, הייטק, אקדמיה ועוד".

כחודש לאחר הבחירות גיבשה גם הוועדה המקומית בהרכבה החדש את עמדתה בקשר לתוכנית נמל המפרץ, ולחברי הוועדה הוצגו הערות מהנדס העיר שלפיהן יש להאריך את המסלול בשדה התעופה ל-1,800 מטר לצורך פיתוחו כ"שדה תעופה אזורי משמעותי ליעדים במרחק המירבי באירופה". בדיון אמר סגן ראש העיר נחשון צוק כי המסלול המוארך יאפשר טיסות למערב יוון ולבולגריה. עוד ציין צוק כי לממשלה תוצג דרישה לקידום חלופה נוספת – מסלול של 2,400 מטר "שמכסה את כל אירופה".

 

 

כעת מתברר כי יעד זה הפך לדרישה המעודכנת הרשמית של העירייה, כפי שנכתב בערר שנתמך בחוות הדעת של מומחה התעופה עו"ד אבנר ירקוני, שכיהן כמנהל מינהל התעופה האזרחית (רשות התעופה האזרחית כיום). בערר נכתב: "כמובהר בחוות דעת מומחה התעופה, קיום שדה תעופה בין לאומי אזורי אינו מתאפשר עם מסלול באורך של 1,600 מטר בלבד. על מנת למקסם את הפוטנציאל של שדה התעופה יש לשאוף לאפשר תכנון של מסלול באורך של כ-2,400 מטר, שיאפשר טיסות ליעדים בין לאומיים בציי המטוסים הרלוונטיים לפעילות מסחרית מסוג זה. התוכנית נשוא הערר מקבעת למעשה מצב שבו לא יתאפשר בעתיד תכנון באורך העולה על 1,600 מטר ולא יתאפשר מיצוי מלוא הפעילות האפשרית של השדה".

בערר טוענת העירייה כי תוך יישום "שינויים קלים בלבד" ניתן לאפשר את שני השימושים – שדה תעופה מוארך מסלול ונמל ימי. השינוי שמציעה העירייה הוא גריעת שטח של כ-50 דונם בהמשך המסלול בתחום נמל המפרץ על אף ששטח זה כבר נמסר למפעיל הנמל, ומתן שטח חלופי באותו היקף לפעילות נמלית באזור שיועד לנמל דלק בתחום הנמל, אך בשלב זה לא ניתן להפעיל בו נמל דלק – פעילות שהותנתה באישור תוכנית מפורטת אחרת.

נמל הדלק בנמל המפרץ אמור להחליף את נמל הדלק הישן בעיר התחתית. מכיוון שהצעתה היא להמיר לנמל מכולות שטחים בנמל המפרץ המיועדים לנמל דלק טוענת העירייה בערר כי "את שטחי האחסון של נמל הדלק שייגרעו בהצעה זו ניתן למקם בשטחי מסוף הכימיקלים הסמוך". הצעה זו לתגבור מסוף הכימיקלים במיכלי דלק תחייב כמובן בחינה סביבתית של השלכותיה, אך בשלב זה ניתן לומר שהיא משקפת מבחינת העירייה את המשך מדיניות ההכלה של השימושים הנמליים שכבר התעצבה בתקופת כהונתה הקצרה של קליש רותם בראשות העיר. מדיניות זו שמשקפת נכונות לפשרות – הכלה של ההתעצמות הנמלית אל מול צמיחה אורבנית מיוחלת – לא זכתה עד כה לרוח גבית ממוסדות התכנון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.

כזכור, בפרוטוקול החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תוכנית נמל המפרץ נחשף כי רשות שדות התעופה מתנגדת לפיתוח שדה תעופה משמעותי יותר בחיפה, מעבר ל-1,616 המטרים המקודמים בתת"ל 80. בתגובה לכך ציינה העירייה בערר כי תוכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה בישראל (תמ"א 15), שאושרה כבר בשנת 2000, קבעה כי אורך המסלול של שדה התעופה בחיפה יהיה 2,400 מטר. "תת"ל 80 נמצאת בשלבי תכנון מוקדמים, וככל שהיא תימצא סותרת את הכוונה לתכנן את השדה בחיפה כשדה לטיסות בין לאומיות או שלא תאפשר מיקסום של אפשרויות התעופה בו, בכוונת העירייה להתנגד לכל יוזמה תכנונית שכזו", נכתב בערר.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

34 תגובות
  1. מכהליש

    אמור מעתה ביבשה קיבלנו 1900 מכות ועל הים קיבלנו 2400 מכות. ומעל הכל מכה אחת שהפכה לראש עיר הזוייה שתקבור את כולנו. מכליש!

  2. קליש לגננות: "שדה תעופה"... קליש לעובדים: "שדה תעופה".... קליש למטה הבחירות: "שדה תעופה"...

    תושבי חיפה בחרו קליש, כדי לטוס דרך *שדה התעופה* בחיפה ישירות לחו"ל .

    כך יוכלו לברוח מהצרות שראש העירייה מייצרת.

  3. קרייתי

    קרייתים תתכוננו !!!!!
    תכינו אטמי אוזניים… בקרוב מעגלי ההקפות של מטוסי הסילון מעל הבתים שלכם בקריות !!!

  4. גבי

    אסור להרשות הגדלת שדה התעופה כי זה יבוא על חשבון תושבי הקריות שיסבלו חוץ מהזיהום הקיים גם מרעש בלתי נסבל של המראות ונחיתות מטוסי סילון גדולים.

  5. אבנר בן נר

    לפי השתיקה של ראשי הערים: קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית אתא אז או :
    1. שלא איכפת להם שמטוסים יחוגו מעליהם, או
    2. שלא מבינים את המשמעות, או
    3. שלא יודעים על כוונות ראשת העיר של חיפה, או
    4. שהם משוכנעים ששדה התעופה לא יאושר.. או,
    5. שהם לא קולטים את עוצמת זיהום הרעש מעל ראשיהם. או,
    6. שהם חושבים שזה יביא תיירות גם אליהם…חחחחחח

  6. זבדיאלה

    חברייה…די עם הציניות הזו… הרי כל שאר הבעיות של חיפה נפתרו כבר.

  7. יש קמפיין של האופוזיציה נגד שדה התעופה בחיפה

    וכל מי שמתווכח נגד השדה מדבר שטויות, כבר ניסיתי להבין מהן הטענות הענייניות נגד חיפה וגיליתי שלל הסברים שההגיוני מהם הוא שמי שמתנגד לשדה לא הצביע לקליש.
    מדובר בנושא שהוא מעל לפוליטיקה עירונית, ולא משנה באיזה איש עסקים תמכתם לפני הבחירות, צריך את תמיכתכם בהרחבת השדה.

  8. חחח... קליש עושה מהפכות... הבעיה שחלקן לא הכי מועילות !!!

    הסינים בנמל המפרץ כבר חודשיים בלחץ מההשתוללות בעיריה.
    האם יהיו עיכובים בפתיחת נמל המפרץ ???
    הפתיחה הרי מתוכננת לתחילת 2020

  9. יעקב

    ברור שלא צריך באמת שדה תעופה בחיפה. זה פרויקט הדגל של קליש שלא מעניין 90 אחוז מתושבי חיפה. בעבור טיסה אחת בממוצע שטס אזרח סביר לחול לא צריך שדה גדול ומטוסים ורעש מעל הראש יומם ולילה. יתכן שקליש שיוצאת תכופות לחול מנסה לשפר את אכות חייה. שעה וקצת מרכבת דרום בחיפה ואנחנו בנתבג. תדאגי לנושאים כמו חנייה נוחות בהדר בעיר התחתית שיפור ושיקום שכונות מצוקה – הם העלו אותך. ופחות עיסוקי חוג הסילון ודיוטי. אחחח, איפה אתה יונה יהב השפוי ?

  10. יעקב

    הדבר הגרוע ביותר זה להאריך את מסלול שדה התעופה בחיפה ולהפוך אותו לשדה בין לאומי מבחינה ביטחונית
    לא צריך את חיזבאלה לגרום לאלפי הרוגים בקריות על ידי נפילה מכוונת של מטוס על אזור הקריות או על המיפעלים הפטרוכימיים ובנוסך לזיהום הקיים תוספת של עוד זיהום אויר וגם רעשי המטוסים שיוסיפו להורדת איכות החיים

  11. חיפאי גאה

    אם היא תצליח את תשדרג את חיפה בצורה קיצונית.
    וואוו כל הצפון מחזיק לה אצבעות.
    אלופה!!!

  12. איזה חצופים! יצא המרצע מן השק

    בהתחלה דיברו רק על שדה "קטן" למזרח אירופה, ועכשיו רוצים להרים כאן עוד נתב"ג, עם כל הרעש על הראש שלנו! לא רוצים כאן שדה בכלל! מי הטיפש שינחית מטוסי נוסעים בתוך כל התעשייה הכבדה הזו?! זה הכל הזייה של החיים בסרט האלה, עוד מאז שהיו באופוזיציה! בשביל תיירות לא צריך שדה בלב המטרופולין, רמת דוד יהיה מעולה, 15 דקות ברכבת מהירה ישירה לחיפה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מגיבים כאן בפוסט, כמה מאיזה מושב של 100 משפחות בעמק יזרעאל.
    מצפים שהשדה ברמת דוד יבוטל.
    לא יעזור להם.

    אל תתרגשו מהערר.
    אין סיכוי לשדה עם מסלול כזה במפרץ חיפה.

  14. שמולו

    תגובות בתשלום של וקנין!!! הוא מיעוט ואין לו תמיכה מאף אחד חוץ מקרוביו אשר עובדים בעיריה…..

    נרסק את הועד המושחת! נוריד את הארנונה!

    קדימה קליש!!!!

  15. הדבר הכי מהותי שיש

    כל הכבוד חיפה חייבת להיות עיר עם קישור אווירי לאירופה
    זה הדבר הכי קריטי לעסקים חברות משלוחים תחבורה ותיירות. בגלל המרחק מנתבג חיפה והגליל איבדו מאות חברות שבחרו להתמקם במרכז ומאבדים מאות אלפי תיירים וצליינים בשנה.

  16. ראשי הערים בקריות כבר הצהירו שייתנגדו בתוקף לשדה בינלאומי שכזה !!!!!! אבל להיכן הם נעלמו....

    גם דוקורסקי יושב בועדה המקומית שהגישה…למה השתתק פתאום???

    כשהמטוסים ייעשו את ההקפות בהמראה ולקראת נחיתה מעל הקריות… ממש מטורף !!!!
    לא מקנא בתושבי הקריות !!!
    המטוסים יגיעו כמעט עד עכו בצפון וגם מעל חיפה !

  17. תושבי הקריות-- התלוננתם על הזיהום ועל הסרטן... קבלו עכשיו את רעשי ההמראה והנחיתה !! וקבלו אותם בגדול (נתב"ג 2) !!!

    ותשאלו את תושבי לוד וסביבת נתב"ג מאיזה מרחק שומעים רעש של מטוס סילון עמוס נוסעים ודלק בזמן המראה ?!?!?!
    חוץ מנושא ההקפות בהמתנה לנחיתה, או הקפות כשהרוח לא מאפשרת המראה לכיוון הים…

    ולא הזכרתי את הסיכון הגבוה במטוסי ענק ליד חוות הדלקים וליד מסוף כימיקלים של הנמל !!!

  18. קחו בחשבון את תגובות תושבי העמק ליד רמת דוד !!! הם כמובן מאוד ישמחו על הקמת השדה הבינלאומי כאן בחיפה במקום ליד הבית שלהם !!!

    והם יודעים מה זה רעש המראה של מטוסי סילון של בסיס חיל האויר ברמת דוד…
    רק שהרחבת השדה תגביר את הכל פי כמה וכמה

  19. תושב העיר

    שדה תעופה גדול יותר בחיפה זו בכייה לדורות בגלל החסרונות הרבים והם:
    1. רעש כל 20 דקות (במקרה הטוב) שנובע מהרצת מנועים, בדיקות, המראות ונחיתות.
    2. זיהום אויר מהמנועים שיגיע מהמטוסים מעלינו ולא רק יגיע מהרכבים בכבישים והתעשייה המקומית.
    3. עומס בכבישים בגלל תנועת רכבים אל שדה התעופה וממנו של תושבים מקרית שמונה עד חדרה ודרומה שיגיעו לטוס מחיפה.
    4. תנועה של תיירים כפי שהיה עם מלחי אוניות הצי השישי שעגנו בחיפה ומיד המשיכו למקום אחר, חיפה לא הרוויחה כלום.
    5. לפחות פעם בשנה נחיתת חרום שמאלצת את הטייס אל פי הנוהל לרוקן מהמטוס אלפי טונות של דלק לים לפני הנחיתה.

    כל זה לעומת יתרון אחד והוא שגם אם אתה טס 3 או 4 פעמים בשנה לחול במקום להגיע בנוחות לנתבג ברכבת תסבול כל שעה כל יום כל חודש כל השנה מרעש, זיהום ומטרד שיוריד את ערך הדירות, איכות החיים וחופש התנועה בכבישים באיזור השדה.

    לכן זה הזמן להתנגד להגדלת מסלול שדה התעופה.

  20. איך קפצנו פתאום מ- 1800 ל- 2400 ???? מישהו כאן קיבל תיאבון גדול מידי... כבר לא גישה לעוד כמה מדינות באירופה !!!!!!!!

    ממש חוצפה גדולה ועזות מצח של העירייה להעביר כזה דבר !
    הם כנראה הבינו שיש סיכוי טוב להעביר את התיקון.

    ושוב לא סופרים בכלל את תושבי קרית חיים (שכונה בחיפה) ושאר תושבי הקריות !!!!!

  21. אלי דוקורסקי(ק.ביאליק), חיים צורי(ק.מוצקין), יעקב פרץ(ק.אתא), דוד אבן צור(ק.ים) - הלו... איפה אתם ???? למה השתתקתם ???? לאן נעלמתם ????

    כל ראשי הערים בקריות כבר התבטאו בעבר נגד הרחבת השדה והפיכתו לשדה איזורי.
    אז מה קרה להם בינתיים ?
    מדוע הם שותקים ?
    למה הם לא מרימים דגל ויוצאים נגד התוכנית הזו ?

    ולחלקם יש השפעה כבדה מאוד ומשמעותית במשרד התחבורה !!!

  22. צחיק

    כחבר מטה המאבק נגד נתבג 2 בעמק יזרעאל, אני תומך בשדרוג שדה חיפה לשדה מוגבל בלבד ליעדים קרובים למטוסים לא גדולים ובהחלט מבין את התנגדות תושבי אזור חיפה מחשש לרעש,זיהום אויר, פקקי תנועה…ועוד!
    את נתבג 2 חייבים להכשיר בנבטים- שם הוא כבר קיים ומאושר..ולא יפריע אלא להיפך. עדיף לתושבי המדינה לנסוע קצת יותר כדי לטוס ולהינות מאיכות חיים בשאר הזמן.כמו כן, עקב גידול האוכלוסין והטסים..יש בתכנון הקמת שדה ימי ויפה שנה אחת קודם.

  23. חיפה לא צריכה שום שדה תעופה, הכל בראש של קליש

    מאבדים משרות? איזה שטויות. חברות לא מתמקמות לפי הקרבה לשדה תעופה אלא לאקוסיסטם של הענף, למשל הייטק במרכז. כמה כבר טסים? פעמיים ביום ישר מהמשרד? טיעון חלש מאוד
    צליינים? תיירים? אלה ממילא לא באים בינתיים לחיפה, ויבואו כשיהיה למה לבוא, גם אם תהיה רק רכבת מהירה וישירה מהמרכז (בשביל זה מרחיבים לארבע מסילות, ואז מדובר על 30 דקות ברכבת. בשביל 30 דקות לא מקימים שדה בינ"ל)

  24. אביב

    רעיון מעולה
    המראה מעל הים תפריע רק לדגים.
    כל הכבוד עינת ידעתי למה הצבעתי לך את תובלי את עירנו לעבר עתיד טוב יותר

  25. אביב - למה לקשקש סתם כשלא מבינים ??? אין המראות רק מעל הים !!! ושלא ימכרו לכם סיפורים כאלו !!!! ההמראות תלויות בכיווני הרוחות בחיפה !!!

    וחוץ ממגבלות כיווני הרוחות רעש מנועי הסילון כבר בשלב התחלת הריצה על המסלול עד לשלב ההיתנתקות מהמסלול והטיפוס לגובה – הוא עצום ובלתי נתפס !!!
    למה להגיב סתם כשלא מבינים כלום בנושא ???

  26. "אביב" מקשקש סתם כי הוא חסיד שוטה בכת "חיים בסרט בחיפה" תחת הגורו יודעת הכל תמיד צודקת כל החכמה רק לה

    או עוד נימביסט מעמק יזרעאל שרוצה 700 אלף שיסבלו מהשדה במקום רק 700 תושבים ועוד כמה חיות משק

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד.
    אין שום ספק שרק נמל תעופה בגודל סביר (וזה נשמע כמו התכנון) יפריח את התיירות בחיפה ויביא לפה תעשיות לא מזהמות. אין בזה שום ספק, אין שום עיר תיירותית או הייטקית גדולה בעולם שלא משורתת ע"י נמל תעופה. התכנון של קליש הוא נכון מאוד.

    מה שפתיע הוא עד כמה מקצועית העירייה פועלת בנושא. כל הכבוד. זה באמת שינוי מרענן יחסית לדכדוך של יהב. מקווה מאוד שהיא תצליח. אני אוהב את חיפה בכל ליבי וכואב שהיא הופכת לעיר השכוחה. רק שתדעו, Lonely Planet סימנו את חיפה כאחת מעשרת הערים הכי underrated לתיירות בעולם. נקודה למחשבה.

  28. למה לא רוצים שדה תעופה מורחב בחיפה....

    כי יבואו יותר מדי תיירים.
    ותיירים יכבידו על מערכת הביוב העירונית שלא ערוכה.
    וזה יגרום לזיהום הים.

    וברצינות, אין למתנגדי השדה טענות מבוססות, יש להם אינטרסים, והם לא הצביעו לעינת קליש.

  29. מוק

    שדה תעופה בינלאומי זה אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות לעיר הזו. עם חיבור לרכבת ולמטרונית זה יהיה נ ה ד ר !!
    אגב טיסות מעל לים – אני טס הרבה לסקנדינביה – כדי לנחות בקופנהגן המטוס תמיד תמיד חג מעל המים ונוחת. ממש לא מעל לעיר.
    אני סומך על קליש – כי היא מומחית בתחומה שזה תכנון ערים. ומה יכול להיות טוב יותר ממומחיות כזו בראשות עיר?

  30. ממש טירוף !?!? מסכנים תושבי הקריות !!! ותושבי קרית חיים שהצביעו בהמוניהם - קליש בקלפי !!!!

    לא מבין את ההתנהלות והחיפזון בשליפות ובהחלטות ?!?!?
    מדוע קליש לא מקיימת פגישות וסיכומים עם ראשי הערים בקריות ???
    היא השליט הבלעדי במטרופולין חיפה ???

  31. מה יהיה הסוף עם כל ההברקות האלו של ראש העיר החדשה ????????

    איפה כל האופוזיציה של המועצה ???
    שומעים רק את הירוקים !!!

    ואיפה נעלמו ראשי הערים בקריות ???

  32. מתנגד נחרץ

    אין מקום לנמל בחיפה כי היא לא צריכה נמל.
    אין מקום לנמל בעמק יזרעאל כי זה מפריע.
    אין מקום לשום פיתוח בצפון.
    כל ההשקעות צריכות להיות רק במרכז
    וכל השאר שיקפצו לי.
    הידעתם שכל פרוייקט שנמצא בקנה בפריפריה
    מיד מתנגדים לו כל העיתונים שעורכיהם ולקוחותיהם
    גרים במרכז ומבחינתם רק המרכז קיים ותו לא.
    מקווה שהבנתם…

  33. אזרח ישראלי.

    לידיעת המתנגדים.אם יקימו נמל תעופה בין לאומי בעמק יזרעאל הרעשים מהמטוסים שימריאו או שינחתו בעמק יזרעאל יהיו בדיוק מעל לראשיהם של תושבי חיפה.נמל תעופה בין לאומי בחיפה יגרום לכך שהרעש מהנחיתות ומההמראות יהיה מעל לים במקום מעל לחיפה.כל הכבוד לקליש.הלוואי שהיא תצליח.נמל תעופה בין לאומי בחיפה תייצר הרבה מקומות עבודה לתושבי חיפה וגם לכל תושבי הצפון יהודים, מוסלמים ונוצרים.לידיעתכם כל דור חדש של מנועי סילון שקט יותר מקודמו בגלל חוקים בין לאומיים להפחתת מפגעי רעש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר