פרופ' אדר' אירית צרף נתניהו מציגה את התוכנית לקרית חיים המערבית (צילום: ראובן כהן)
פרופ' אדר' אירית צרף נתניהו מציגה את התוכנית לקרית חיים המערבית (צילום: ראובן כהן)

תוכניות ההתחדשות העירונית הוצגו לוועדה המקומית

מליאת הוועדה קיימה דיון מקדמי על שתי התוכניות החדשות להתחדשות עירונית בחיפה - התוכנית לקרית אליעזר ולקרית אליהו והתוכנית לקרית חיים המערבית. כעת יפורסמו התוכניות לעיון הציבור, ולאחר מכן יוטמעו בהן תיקונים ושינויים ככל שיידרש, והן יוחזרו לדיון נוסף במליאת הוועדה

פורסם בתאריך: 26.11.19 20:26

שתי התוכניות החדשות להתחדשות עירונית בחיפה – התוכנית לקרית אליעזר ולקרית אליהו והתוכנית לקרית חיים המערבית – הוצגו היום (שלישי) בישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה, המורכבת מחברי מועצת העיר.

מליאת הוועדה קיימה דיון מקדמי ללא הצבעה כלשהי על שתי התוכניות, שגובשו על ידי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. כעת יפורסמו שתי התוכניות לעיון הציבור באתר ההתייעצות של עיריית חיפה, ולאחר מכן יוטמעו בהן תיקונים ושינויים ככל שיידרש, והן יוחזרו לדיון נוסף במליאת הוועדה, שבסיומו יתבקשו חבריה לאמצן.

 

 

התוכנית לקרית אליעזר ולקרית אליהו, שהוצגה על ידי ראש צוות התכנון האדריכלית דפנה נור-וולמן, מציעה חידוש של הדירות הישנות בשתי השכונות במסלולי פינוי-בינוי, עיבוי בנייה וחיזוק מבנים. הפרויקטים החדשים ישלבו בנייה מרקמית ובנייה גבוהה, שתכלול מגדלים עד לגובה של 22 קומות, תוך שימור מבנים ייחודיים קיימים.

התוכנית לקרית חיים המערבית, שהוצגה על ידי ראש צוות התכנון פרופ' אדר' אירית צרף נתניהו, מציעה במקום מתחמי מבני הרכבת המיושנים פיתוח של מתחמים חדשים, ובהם שימושים מעורבים – מגורים, מסחר, משרדים, מלונאות, עסקים קטנים, מבני ציבור ושטחים ירוקים. התוכנית מציעה שילוב של בנייה מרקמית ומגדלי מגורים מודרניים, שגובהם ינוע בין שש ל-16 קומות. בחלק מהמתחמים מציעה התוכנית דירות מגורים חדשות במסלול עיבוי בינוי.

אחת מגולות הכותרת של התוכנית היא הקמת חזית ים עירונית בשדרות הנשיא טרומן. במסגרת זו יועתק הכביש הקיים כיום בחזית השדרות וחוצץ בין השכונה לים לחלקם האחורי של מבני המגורים. השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית ים עירונית פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית. הטיילת תיצור רצף שטחים פתוחים, בהם יוכשרו שבילי הליכה, שבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים.

ראש העיר עינת קליש רותם אמרה בפתיחת הדיון במליאת הוועדה: "שתי התוכניות הן תוכניות לשכונות הנמצאות לאורך חופי הים של חיפה או קרוב אליהם. אני רואה בכל שכונות החוף שלנו פוטנציאל גדול להפוך לשכונות ריביירה. צריך להתחיל לשדרג את חיפה. כל האנרגיות של הפיתוח יירדו במורד ההר לאזורים ותיקים והיסטוריים".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תוכניות למגירה..

    תוכנית קרית חיים תמומן על ידי מי??
    העירייה תשקיע מליארד שקל בחזית ים וטיילות?
    מה עם חוות המיכלים למה לא לפנות אותה??

  2. וואו

    סוף סוף תכנון מעמיק, ארוך טווח שמתבסס על עקרונות מודרניים של בינוי ערים. כל הכבוד לקליש שמקיימת את ההבטחות!

  3. עיר סמכימה בשתיקה להמשיך להיות פח האשפה של ישראל לא תוכל להיות ריביירה לעולם

    ריביירה עם חוות מיכלים מזהמת ובתי זיקוק מרחק אוירי חצי קילומטר ועוד 200 דונם לעוד מפעלים מזהמים שאתמול אישרו מאחורי הגב של עיריית חיפה. על איזו ריביירה מדובר? יש שם מרינה? יש שם היתרים לשפיכת חומרים מסוכנים ישירות למפרץ חיפה כדי לנסות לטהר את הקישון שגם הוא עבר הטייה בתוואי ושום דבר טבעי כבר אין בו. מסביב מקיפים אותו במשטחי אספלט ענקיים למכולות ובקרוב
    גם פסולת כימית סינית תגיע לנמל הסיני והם יזרקו אותה במחסנים שלהם בחיפה.

  4. ענת הופמן בת גלים

    ראשת העירייה מבקשת להוביל מהפכה בתכנון .שאפו! אבל לפני שמובילים מהפיכה בתכנון צריך לדעת לנהל את השיגרה. שיהיו חוק וסדר בבניה בחיפה .
    במקרה שלי קליש נכשלה באכיפה הכי טריוויאלית של חוקי התכנון והבניה. קליש עצמה עיניים כששכני בשכונת בת גלים חפר מקווה מתחת לבית ( בנין לשימור) ציפצף על כל מחלקת הפיקוח וגרם נזקים לקירות ולשלד של הבניין. קליש אטמה אוזניים כשביקשתי,גיששתי התחננתי שתעשה סדר.המקווה הזה נבנה ללא היתר,ללא פיקוח,ללא ליווי הנדסי.
    השתלטות פראית על הבניין,על השכונה ועל הציפיות שהיו לי להגינות מצד ראשת העירייה. לי היא הוכיחה שהיא לא עובדת אצל אף אחד…בטח לא עובדת בשבילי.

  5. אסון הזיהום במפרץ חיפה

    תוכניות שבמקרה הטוב יקרו עוד 20 שנה ובמקרה הרע אחרי עוד הרבה מזהמים חדשים בגלל נמל המפרץ
    יתחילו לפנות את תושבי קרית חיים בגלל הזיהום הענק תקראו כמה אוניות בנמל מזהמות, לא רק המפעלים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר