התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

הוגשה התנגדות מקיפה נגד תוכנית "דניה הירוקה"

על שולחן הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה הונחה התנגדות של 733 מתושבי השכונה ושל עמותת שומרים על דניה הטוענים שהתוכנית "תגרום לירידת ערך בתי השכונה, תבריח ממנה תושבים ותהרוס את המרקם המיוחד המאפיין אותה"

פורסם בתאריך: 26.12.19 20:47

733 מתושבי שכונת דניה ועמותת שומרים על דניה הגישו היום (חמישי) לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה התנגדות מקיפה לתוכנית "דניה הירוקה" שנועדה להרחבת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה.

בהתנגדות שהוגשה באמצעות עוה"ד ענת בירן, אפרת לרנר ודורון שי נטען כי "התוכנית צפויה לגרום לירידת ערך לבתי השכונה, להבריח ממנה תושבים ולגרום להרס המרקם המיוחד המאפיין אותה". בהקשר זה צוין בהתנגדות: "אם תאושר התוכנית ותמומש, צפויות לתושבי דניה שנים של מטרדים קשים וסבל רב ומתמשך כתוצאה מתהליך הבנייה. אשר לבתים הגובלים בתחום התוכנית, אלה מן הסתם צפויים להינזק ביתר שאת, הן בשלבי הבנייה והן לאחר השלמתה, וערכם עלול לצלול. יודגש כי בתי השכונה הם בתים יקרי ערך, שהושקעו בהם סכומי עתק, ועל כן היקף תביעות הפיצויים הצפויות להיות מוגשות ככל שתאושר התוכנית צפוי להיות גבוה במיוחד".

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם המשתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה מאפשרת הקמת 226 דירות חדשות, ש-20 אחוז מהן מוגדרות כדירות קטנות, במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים המוצעים בתוכנית הם בני חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם כל חמש הקומות מוצעות מעל למפלס הרחוב העתידי.

 

 

דגש מרכזי הושם בהתנגדות על הטענה שהבנייה המוצעת בתוכנית אינה תואמת לצביון הבנייה הקיים בדניה: "שכונת דניה בנויה ממבנים פרטיים (וילות) או מבנים דו משפחתיים. הבנייה המוצעת במסגרת התוכנית היא נטע זר בסביבתה, בהיותה בעלת מאפיינים עירוניים בולטים של בנייה רוויה, בעוד ששכונת המגורים הקיימת שבה מתגוררים המתנגדים היא בעלת צביון כפרי-עירוני מובהק. הבינוי המוצע בשטח התוכנית חורג באופן ניכר מסביבתו ויוצר תוצאה תכנונית מעוותת במחיר כבד ביותר לסביבה. הבחירה בשטח התוכנית להעמסה כה משמעותית של יחידות דיור, באופן בלתי פרופורציונלי לקיים, כאילו מדובר בעתודה האחרונה בחיפה לבנייה רוויה, כפתרון למצוקת הדיור, היא שגויה תכנונית ומתעלמת לחלוטין ממאפייני השכונה ומקרבתה לשטחים פתוחים בעלי רגישות נופית וסביבתית גבוהה".

בהתנגדות התבקשה הוועדה המחוזית לדחות את התוכנית להרחבת השכונה: "עסקינן בשטח בעל איכויות סביבתיות ונופיות גבוהות ביותר, ועצם פיתוחו רק ממשיך את מגמת הזחילה של הפיתוח לשולי העיר הטבעיים, בעוד שהתרומה שלו לעירוניות ככלל ולעיר חיפה בפרט היא מועטה. המתנגדים יטענו כי ראוי שהתוכנית תידחה לא רק בשם היקף הבנייה המבוקש בה, אלא לעצם קידומה, ויש לערוך חשיבה מחודשת ואסטרטגית בדבר שלביות הפיתוח בחיפה, וסדר קידומן של תוכניות מפורטות בעיר, תוך מתן עדיפות לאזורי התחדשות עירונית".

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים כי התוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתבייש באנשים האלה

    את "המרקם המיוחד" של דניה אסור להרוס עם בנייני 4 קומות
    את המרקם המיוחד של שכונות אחרות בחיפה אפשר להרוס עם תמ"א 38 פרועה 7 קומות וצפיפות מחניקה…
    אל תגעו לאנשי יהב בוילות בדניה אבל את רחוב חביבה רייך הרסתם עד העצם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר