אזור התעסוקה החדש בעתלית (הדמיה: חברת תיק פרויקטים)
אזור התעסוקה החדש בעתלית (הדמיה: חברת תיק פרויקטים)

אושרה להפקדה תוכנית לאזור תעסוקה חדש מדרום לחיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תוכנית להקמת אזור תעסוקה בשטח של 84 דונם בכניסה הצפונית לעתלית. התוכנית כוללת כ-80,000 מ"ר לשטחי תעסוקה, ובהם מבנים המיועדים לתעשיות עתירות ידע, וכ-4,000 מ"ר לשטחי מסחר

פורסם בתאריך: 5.1.20 13:20

פרויקט רחב היקף בעל משמעות אזורית בתחום התעסוקה זכה לקידום בהליכי האישור על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה של מינהל התכנון. הוועדה בראשותו של איתמר בן דוד אישרה להפקדה תוכנית להקמת אזור תעסוקה בשטח של 84 דונם בכניסה הצפונית לעתלית. את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והיא נערכה על ידי האדריכל בני איזק, בניהול חברת תיק פרויקטים.

התוכנית כוללת כ-80,000 מ"ר לשטחי תעסוקה וכ-4,000 מ"ר לשטחי מסחר, ובהוראותיה צוין כי שימושי התעסוקה כוללים מבנים המיועדים לתעשיות עתירות ידע ושימושים הנלווים להן, כמו מחקר, פיתוח, ייצור ושיווק.

התוכנית מציעה עירוב שימושים של תעסוקה ומסחר לצד שימור השדרה ההיסטורית של עצי הדקל מסוג וושינגטוניה והשטח הפתוח בחלקה הצפוני.

לתוכנית פוטנציאל לפיתוח מקומות תעסוקה והיא תאפשר מענה לצורכיה של עתלית גם בתחומי הפנאי, המסחר והנופש. התוכנית מציעה שטחים ציבוריים פתוחים ושטחים פתוחים שבהם יתאפשר פיתוח נופי בהתאם לאופי המקום. ממינהל התכנון נמסר כי התוכנית מוצעת בהתאם להנחיות תוכנית המתאר המקודמת לעתלית ורואה את השטח לתעסוקה מהמחלף בצפון ועד לנחל אורן כיחידה אחת מהבחינות הנופית, התחבורתית והסביבתית, אשר מקושרת באמצעות שבילי הליכה ושבילי אופניים.

 

 

ממינהל התכנון נמסר: "התוכנית מאפשרת את שימור השטחים הפתוחים במקביל לשימור הנצפות הנדרשת לרכס הכרמל וממנו. נוסף על כך מאפשרת התוכנית בתחומה מענה לצורכי התחבורה הציבורית של היישוב בכך שהיא מציעה מסוף לתחבורה ציבורית ושטח לחניון לילה".

מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד: "התוכנית מהווה עוגן כלכלי חשוב ליישוב אשר גדל מאוד בשנים האחרונות כתוצאה מתנופת פיתוח. נוסף על כך, התוכנית מייצרת איזון בין הצרכים הכלכליים והצרכים הציבוריים לשטח פתוח, תוך שימור שדרת עצי הוושינגטוניה".

 

אזור התעסוקה החדש בעתלית (הדמיה: חברת תיק פרויקטים)

אזור התעסוקה החדש בעתלית (הדמיה: חברת תיק פרויקטים)

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רני

    לא משאירים דונם ירוק במדינה
    כמה איזורי תעשיה כבר צריך, יש את טירת הכרמל וחיפה
    כולם גם ככה במרכז הארץ

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה כבר לא אבן שואבת, כבר לא לב המטרופולין, פיל לבן.

  3. הטמטום לא נגמר לעולם בועדות התכנון.

    ככה מחלישים עוד יותר את חיפה.
    זה סיפור יקנעם, אחרי זה יגדילו את הזכויות יותר ויותר,
    ובמקום שעסקים יחזקו את טירת כרמל או חיפה שקולטות אוכלוסיה הם יחזקו את בעלי הוילות המליונרים מעתלית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר