פרויקט "הבית במדרגות עגלון" (הדמיה: משרד אורן אדריכלים)
פרויקט "הבית במדרגות עגלון" (הדמיה: משרד אורן אדריכלים)

פרויקט חדש קודם לבנייה בוואדי סאליב

ייחודו של פרויקט "הבית ברחוב עגלון", שאושר לבנייה על ידי הוועדה המקומית של עיריית חיפה, הוא בהיותו מבנה אבן עתיק, מראשוני המבנים שהוקמו בוואדי סאליב, אשר ישומר במסגרת הפרויקט

פורסם בתאריך: 13.1.20 13:35

מיזם נוסף בשכונת ואדי סאליב קודם לשלב הבנייה לאחר שפרויקט "הבית במדרגות עגלון" אושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה. הפרויקט שיוזמת חברת גולדן ארט יוקם ברחוב מדרגות עגלון 11 ויכלול תוספת בנייה למגורים ומשרדים במבנה אבן עתיק, מראשוני המבנים שהוקמו בוואדי סאליב, אשר ישומר במסגרת הפרויקט החדש.

מדובר במבנה דו קומתי בן שני מפלסים שבנוי בסגנון אופייני לבנייה הערבית בסוף המאה ה-19 ואשר מהווה חלק מהמרקם ההיסטורי של השכונה. הקומה הראשונה נבנתה בתקופה העות'מנית והיא קומת קמרונות הבנויה אבן, והקומה השנייה נבנתה בתקופת הבריטים והיא בנויה מפלדה ומבטון עם חיפוי אבן. נוסף על כך, למבנה קיימות שתי תוספות מאוחרות יותר שכוללות מבואה צפונית ומבואה מזרחית.

במסגרת הפרויקט החדש שתוכנן על ידי משרד אורן אדריכלים יחוזק המבנה ויתווספו לו שתיים וחצי קומות עם שש דירות ומעלית. בסך הכל יכלול המבנה עשר דירות בשטחים שנעים בין 45 ל-115 מ"ר. הפרויקט כולל גם קומת משרדים בשטח של 288 מ"ר. העבודות בפרויקט יכללו שיקום ושחזור של פתחי המבנה, מסגרות האבן והמרפסות.

 

 

"הבית ברחוב עגלון" הוא הפרויקט השני של חברת גולדן ארט בוואדי סאליב, והוא מתווסף לפרויקט "הרובע" שהבניין הראשון בו להשכרה ארוכת טווח נמצא בשלב האכלוס.

מנכ"ל גולדן ארט שמעון ג'יני: "המבנים העתיקים בשכונה מהווים חלק בלתי נפרד מהקסם שלה. הפעילות שלנו לפיתוח השכונה נעשית הן באמצעות ייזום פרויקטים חדשים דוגמת 'הרובע', והן באמצעות שימור של חלק מהמבנים הקיימים, ש'הבית במדרגות עגלון' הוא הראשון שבהם".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ענת הופמן בת גלים

    מבנים עתיקים הם באמת סוד הקסם של שכונה ושל עיר.
    אני גרה בבית שבנו הטמפלרים בבת גלים לפני 140 שנה.בית שבכל עיר נורמלית היו משמרים ומטפחים.אבל עיריית חיפה בהנהגת עינת קליש היא עירייה לא נורמלית. העירייה הפקירה את הבית שלנו.איפשרה בעצימת עין,רשלנות ומחדל לפתוח בו מלונית לחרדים,לחפור מתחתיו מקווה לחרדיות ולבנות על הגג בריכת אגירה למי גשמים בשביל המקווה.רוב הבניה הזו נעשה ללא רשיון ללא פיקוח וללא רשות. כשכתבתי על ההפקרות הזו לעינת קליש לא זכיתי לתשובה,אפילו לא תשובה שהמכתב התקבל.
    החוויה שלי היא שעינת קליש מתייקת מכתבים מתושבים בפח הזבל.

  2. כל הכבוד! פעם אף חיפאי לא היה מוכן לשמוע על וואדי סאליב

    אמנם גם היום יהודי שפוי לא יבנה שם את ביתו ויקים משפחה אבל לפחות מנסים להחיות את המקום השומם הזה.
    מין הסתם רוב הרוכשים שם יהיו משקיעים וצעירים רווקים שלומדים בחיפה(ולא מכירים את חיפה)ישכרו שם דירות לצורך הלימודים ויעזבו בסיום הלימודים.
    אבל גם טוב.יותר טוב משממה

  3. מצב עקום ופגום של זיהום

    אף אחד לא רוצה לגור בקירבה כזו לכל מוקדי הזיהום במפרץ חיפה
    זאת הבעיה מספר 1 של כל מזרח חיפה נוה פז, נוה גנים, נוה יוסף, ואדי סליב, מורדות נוה שאנן
    אין לנו אמון במשרד להגנת הסביבה, המפעלים מזהמים עושים מה בראש שלהם
    במצב כזה החיים במורדות המזרחיים רק בלית ברירה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר