תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

חברת דניה הירוקה הגישה התנגדות לפרויקט "דניה הירוקה"

בעקבות שינויים שהטמיעה הוועדה המחוזית בתוכנית "דניה הירוקה" הגישה חברת דניה הירוקה התנגדות עצמית שבה נטען כי התוכנית במתכונתה הנוכחית אינה כוללת מספיק שטחי בנייה למגורים. החברה מבקשת להבטיח שרוב הדירות בתוכנית יהיו גדולות במיוחד ששטחן לא יפחת מ-180 מ"ר

פורסם בתאריך: 22.1.20 13:01

בהתנגדות עצמית שהגישה חברת דניה הירוקה לתוכנית "דניה הירוקה" שהיא עצמה יוזמת להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה, טוענת החברה כי התוכנית במתכונתה הנוכחית אינה כוללת מספיק שטחי בנייה למגורים ומבקשת להבטיח שרוב הדירות בה יהיו דירות גדולות במיוחד ששטחן לא יפחת מ-180 מ"ר (שטח עיקרי, ללא שטחי שירות).

בהתנגדות נטען כי "התוכנית הופקדה עם שטחי בנייה לא מספיקים" בעקבות שינוי שביצעה בה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בחודש פברואר אשתקד במסגרת החלטתה להפקיד את התוכנית.

התוכנית אשר חלה על שטח של 107 דונם מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה הוגשה לוועדה המחוזית כשכלולות בה 256 דירות, מחציתן להשכרה. בהחלטתה מלפני כשנה להפקיד את התוכנית הטמיעה בה הוועדה שינויים באשר למספר מגרשי מגורים וקבעה גם כי הדירות להשכרה יבוטלו ובמקומן יוקמו דירות רגילות. עוד קבעה הוועדה כי לפחות 20 אחוז מהדירות יהיו דירות קטנות כהגדרתן בחוק.

 

 

חברת דניה הירוקה אינה מתנגדת כמובן לעצם אישור התוכנית, אך בהתנגדותה העצמית היא טוענת כי במתכונתה הנוכחית, הכוללת 226 דירות ב-58 מגרשי מגורים, לא הותאמו זכויות הבנייה ושטחי הבנייה לפרוגרמה המעודכנת שכוללת דירות רגילות במקום דירות להשכרה. כדוגמה מציגים יזמי התוכנית את מגרש מספר 39, שהתוכנית מאפשרת בשטחו בניית ארבע דירות בשטח כולל של 432 מ"ר. "בהנחה שתיבנה דירה אחת קטנה בהתאם להחלטת הוועדה בשטח של 80 מ"ר ייוותרו שטחים עיקריים לבניית שלוש דירות בשטח ממוצע של 117 מ"ר עיקרי בלבד לדירה", מחו היזמים בהתנגדותם.

עוד נכתב בהתנגדות: "ההחלטה בדבר ביטול דירות להשכרה ותכנון מחודש של דירות רגילות במקומן, משמעותה היא תוספת זכויות בנייה. כדי לשמר את אופי השכונה מבוקש להתאים את שטחי הבנייה, כך שגודל דירה רגילה לא יפחת מ-180 מ"ר עיקרי. הדבר מתבקש גם בשל הטופוגרפיה הקשה בשטח התוכנית, אשר מובילה לתכנון של מבנים מדורגים המשתלבים בסביבה. תכנון איכותי של מבנים מדורגים דורש שטח גדול יותר מאשר דירה רגילה במבנה רגיל. יודגש כי אין בתוספת זכויות בנייה כמבוקש כדי להוות שינוי מהותי בנפחי הבנייה או הפרעה לסביבה, שכן מדובר במבנים הבנויים בצלע הר אשר נפחם נבלע בשיפוע הטבעי של הקרקע הקיימת".

החברה הוסיפה בהתנגדות כי "למען הזהירות יובהר שההתנגדות מכוונת לנושא אחד מצומצם, שנועד להתאים את התכנון בצורה המיטבית ביותר לצורכי האוכלוסייה אשר עתידה להתגורר במתחם המגורים המתוכנן, ואינה מכוונת כנגד התוכנית בשלמותה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תכפילו את הכמות

    למה רק 4 קומות? כמו בהתחדשות עירונית לאשר שם 7-8 קומות על כל השטח עם 400 דירות.
    למה בזבוז כזה של קרקע?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר