הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)
הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

ישיבת התנעה לתכנון המפורט של הרכבת הקלה לנצרת

הוועדה לתשתיות לאומיות קיימה ישיבה להתנעת התכנון המפורט של פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת. בחודשים הקרובים תתבקש ועדת משנה של הוות"ל לאשר מהלכי ביצוע ראשונים של עבודות בפרויקט, שיכללו העתקה ופינוי של כל התשתיות בתחום המסילה העתידית והנחת תשתיות חדשות

פורסם בתאריך: 9.3.20 12:23

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במינהל התכנון קיימה ישיבה להתנעת התכנון המפורט של פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת. בישיבה השתתפו נציגי משרד התחבורה, חברת החשמל, רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ורשויות מקומיות שבתחומן יעבור הקו.

ממינהל התכנון נמסר בסיום הישיבה כי כבר בחודשים הקרובים תתבקש ועדת משנה של הוות"ל לאשר מהלכי ביצוע ראשונים של עבודות בפרויקט, שיכללו העתקה ופינוי של כל התשתיות בתחום המסילה העתידית, הנחת תשתיות עירוניות ובין עירוניות חדשות, פיתוח מדרכות לאורך הקו ונטיעת עצים חדשים.

על הפרויקט, שיוזם משרד התחבורה באמצעות חברת כביש חוצה ישראל, פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כבר בפברואר 2017. מסלול נסיעתה של הרכבת הקלה יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת. אורך הקו יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה.

 

 

בקו הרכבת הקלה יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל ארבע דקות. התחזית לשעות השיא היא כ-10,000 נוסעים לשעה, ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין עירוני תהיה כ-100 קמ"ש. היקפו הכספי הכולל של פרויקט הרכבת הקלה נאמד בשישה מיליארד שקל.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל דן שנבך: "אנו צופים כי התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה יסתיים עד לסוף הרבעון השלישי בשנה הנוכחית".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מליארדי שקלים שיורדים לטמיון

    מליארדים יירדו לטמיון על רכבת מיותרת יותר איטית מהאוטובוסים שנוסעים היום ישירות לחיפה
    כי היא תעצור בהרבה תחנות.
    אם רוצים רכבת תעשו רכבת כבדה גדולה.
    זה פשוט אסון כמה כסף המדינה הזאת מבזבזת על תחבורה איטית ומיותרת לחלוטין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר