מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

העליון דחה את התוכנית לייבוש הים בחוף הכרמל

בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מינהליים, ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, ובכך ביטל למעשה את ייבושו של הים ואת הקמתם של מגדלים חדשים בחוף הכרמל במתכונתם התכנונית

פורסם בתאריך: 17.8.20 08:16

השופטים נועם סולברג, מני מזוז וג'ורג' קרא מבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מינהליים, ביטלו אתמול (ראשון) את החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, וקיבלו את הערעור שהגישה פרקליטות המדינה בשם המשרד להגנת הסביבה, ועדת המשנה לעררים והוועדה המחוזית בתיק של מגדלי חוף הכרמל.

בית המשפט קיבל את טענות המשרד להגנת הסביבה והחזיר החלטת ועדת המשנה לעררים, ובכך ביטל למעשה את הקמתם של מגדלים חדשים בחוף במתכונתם התכנונית. העליון מצא שהחלטת בית המשפט המחוזי שגויה בקביעה כי מוסדות התכנון מושתקים מלבחון את התוכנית בראי חוק שמירת הסביבה החופית ומדיניות תכנונית ושירותים סביבתיים רלוונטיים, בקביעה כי אין לדחות את התסקיר על אף פגמים מהותיים שנפלו בו, ובקביעה כי היזמים רשאים לתכנן בקרקע המדינה חרף העדר זיקה קניינית או חוזית לשטח הים.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "זהו עוד הישג עבור תושבי חיפה. נקבע מעמד משמעותי לשמירה על הסביבה החופית ולהגנה על האינטרס הציבורי. לא נאפשר פגיעה בחופים ונשמור עליהם לטובת הציבור ולדורות הבאים"

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאי

    יש!!! חדשות מעולות סוף סוף. לכל מי שלא הבין למה אנחנו צריכים את בג"צ זוהי הדוגמא המושלמת. מישהו חייב לעצור את הקשר המושחת בין הון ושלטוןן במדינה. אני מציע ליצחק תשובה להסתפק במה שיש לו ולהפסיק לחשוב רק על כסף.
    שני בתי המלון שכבר נבנו הם בכייה לדורות למי שהכיר את החוף והגלים שהיו בו לפני הבנייה
    המטרה הבאה היא מנהור הרכבת בציר החוף ומניעה של התקנת עמודי חשמל לאורך תוואי המסילה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר