קולנוע רון כמעונות (צילום מתוך פרוטוקול ועדת השימור של עיריית חיפה)
קולנוע רון כמעונות (צילום מתוך פרוטוקול ועדת השימור של עיריית חיפה)

התוכנית: להפוך את קולנוע רון למעונות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה תדון בבקשה של חברת סינמה רון (אשד) לחזק את המבנה של קולנוע רון מפני רעידות אדמה ולהפוך אותו למעונות, תוך הריסת החלל הפנימי של בית הקולנוע, הרצפות ורוב גרמי המדרגות, חלוקת פנימית חדשה של המבנה, הריסה של הגג ושינויים בחזיתות

פורסם בתאריך: 28.2.21 07:59

בקשה להפיכתו של קולנוע רון בשכונת הדר למעונות הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה. מתוך הבקשה, שהוגשה על ידי חברת סינמה רון (אשד) בע"מ, עולה כי המבנה יחוזק מפני רעידות אדמה וכי מוצע שינוי שימוש בחלק מהבניין מקולנוע למעונות, תוך הריסת החלל הפנימי של בית הקולנוע, הרצפות ורוב גרמי המדרגות, וחלוקת פנימית חדשה של המבנה. כמו כן מתוכננים הריסה של הגג הקל הקיים, שינויים בחזיתות ופתיחת פתחים. עוד עולה מהבקשה כי המעונות המתוכננים ישתרעו על פני חמישה מפלסים, והם יכללו קומה משותפת לדיירים, מעליות וגג שישמש את הדיירים.

לשם הוצאת התכנון אל הפועל מבקשת סינמה רון הקלות לשינוי השימוש בחלק מהבניין מקולנוע למעונות, גובה בניין מעל המותר בגין תוספת קומה אחת מעל המותר, ממוצע גובה של קומה מעל המותר, גובה קומה מעל המותר ובליטות למרווחים קדמיים בהתאם למבנה הקיים על ידי מרפסות זיזיות ואלמנטים דקורטיביים.

קולנוע רון, השוכן בכניסה הדרומית לשוק תלפיות בפינת הרחובות החלוץ-סוקולוב-לונץ, נבנה בשנת 1960 על ידי האדריכל ד"ר ניסן מסלובטי, שעיצב מודל שנחשב חדשני באותה העת ואשר שילב אולם קולנוע, שלוש קומות מגורים, קומת מסחר במפלס הרחוב וחניון תת קרקעי – והכל במבנה אחד. עבודת המוזאיקה של האמן עמנואל סלע, שמתפרשת על פני חזיתו של הבניין הפונה לרחוב החלוץ, קיימת עד היום ומושכת אליה חובבי אמנות ונוסטלגיה. בתחילת שנות ה-90 נסגר הקולנוע, ומאז הוא לא פעל.

 

קולנוע רון (צילום: עומרי זילכה, מתוך הבלוג פינת רחוב)

קולנוע רון (צילום: עומרי זילכה, מתוך הבלוג פינת רחוב)

 

 

בשנים האחרונות החלה עיריית חיפה לנסות להחיות את מתחם שוק תלפיות כחלק מחזון שביקש ליישם ראש העיר הקודם יונה יהב, והנהלת העירייה הנוכחית בראשותה של עינת קליש רותם ממשיכה לקדם את התחדשותו של המתחם. יישומה של התוכנית לשיפוצו של קולנוע רון צפוי לחזק את התפתחותו של האזור.

התוכנית נדונה בוועדה לשימור אתרים של העירייה כבר בחודש דצמבר, וגורמים בעירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי היא אושרה עם כמה תנאים, ובהם העתקתה של עבודת המוזאיקה מהחזית לרחוב החלוץ אל החזית לרחוב סוקולוב ועיצוב הפתחים לכיוון רחוב החלוץ בתיאום עם מחלקת השימור העירונית. כעת, עם העברת הנושא לסמכותה של הוועדה המקומית, תוכל התוכנית לצאת אל הפועל לאחר אישורן של הוועדה המקומית ומליאת הוועדה המקומית.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אילנה א'

    יופי. עכשיו יהיה לנו מקום לשכן בו את יבוא האזרחים החדשים לעיר.

  2. ניר

    יהב רק קישקש ולא עשה דבר חוץ מיחסי ציבור. קליש היא הראשונה שמנסה בפועל להחיות ולשקם את איזור שוק תלפיות המוזנח. כבוד.

  3. גיורא

    מעונות לחרדים, ממש קרוב לגני הילדים ולבית הספר שיפתח ברחוב יל"ג הסמוך.

  4. אייל מהדר

    יחד עם ה-4 פרויקטים החדשים של קרן הדרים בשכונה, נראה שסוף סוף הדר חוזרת לחיים ומתחילה לממש את הפונטציאל שלה.
    כל הכבוד לראש העיר עינת קליש, באה לעבוד ולא רק לפזר הצהרות. מדהים.

  5. שלמה כהן

    מה שקליש הבטיחה – קורה!
    היא תמיד אמרה שהדרך לפיתוח העיר זה באמצעות השוק החופשי והיזמים שיבנו בניינים בתכנון עירוני מודרני של עירוב שימושים ולא מתקני מגורים כמו שההוא מדניה חשב והמפקדת הפנסיונרית חשבו שצריך.
    הרוח של קליש והשינוים בעירייה, הכל משודר בלייב, כל התכניות והמצגות עולות לשיתוף ציבור באתר תובנות מסייעים להביא יזמים שבאמת באים לעבוד ולא חאפרים כמו קודם שהיו חברים של הפקידים במנהל ההנסדה שעד עכשיו לא מבינים שקליש ניצחה ושצריך להקפיד יותר על הפיקוח של הבנייה.
    קליש תמיד אמרה שהשינוי שהיא תעכשה בעיר זה על ידי התווית וודאות תכנונית ליזמים כדי שהשוק החופשי יוכל לפרוח. כי בסופו של דבר אי אפשר לעשות כל יום צאובחוץ אבל כל יום אנשים חיים במרחב הציבורי שזה הבית, הרחוב, החנות, עירוב השימושים ולא רק הבידור ההמוני שהיה.

  6. אפרת

    בקיצור יהרסו את המבנה ויבנו חדש גדול יותר. ישמרו את עבודת הפסיפס.

  7. תנו לנו היתר לפשוט את העור מעל תושבי חיפה

    ענף הפרנסה העיקרי והיחידי של חיפה הוא שיכון אביונים ופשיטת העור מעליהם( דמי הביטוח הלאומי שלהם) כדי שלא ישנו תחת כיפת השמים. התגשמות החלום הציוני במיטבו.

  8. הסחורה זה אתם

    במקום בתי עסק, במקום בתי קולנוע, ברחוב החלוץ יבנו כוורות שבהן יקצו תא לכל דייר. בקיצור הועדה המקומית לתכנון ובניה,חיפה, סוחרת בכם ובצרכי הדיור שלכם ואתם שותקים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר