התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

עתירת "שומרים על דניה" נגד הרחבת השכונה התקבלה בחלקה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, פסק בהחלטתו, כי בטרם אישורה של התוכנית תידרש הוועדה המחוזית לחוות דעת מקצועית בלתי תלויה, אשר תבחן לעומקם את חששות התושבים לבעיות תנועה בזמן חירום

פורסם בתאריך: 22.6.21 17:22

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, קיבל בחלקה את עתירת עמותת "שומרים על דניה" ודיירי האזור נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון לאשר תוכנית בנייה להקמת שכונה חדשה בחיפה. השופט הורה, כי בטרם אישורה של התוכנית תידרש הוועדה המחוזית לחוות דעת מקצועית בלתי תלויה, אשר תבחן לעומקם את חששות התושבים לבעיות תנועה בזמן חירום.

יו"ר עמותת "שומרים על דניה", עו"ד הלן דורפמן (צילום: יח"צ)

יו"ר עמותת "שומרים על דניה", עו"ד הלן דורפמן (צילום: יח"צ)

יו"ר עמותת "שומרים על דניה", עו"ד הלן דורפמן: "אנו מברכים על החלטת השופט אברבנאל, שקיבל את עיקרי עתירתנו והורה על ביצוע בחינה חוזרת של התוכנית על ידי הוועדה המחוזית. בית המשפט קיבל את טענותינו, כי יש לבחון את בעיית התחבורה והסכנה הממשית לחיי התושבים הטמונה בתוכנית הנ"ל, במקרה המצריך חלילה פינוי מהיר של השכונה. שכן, כפי שראינו בעבר במקרי השריפה שהתרחשו באזור, עומסי התנועה עלולים למנוע פינוי יעיל של השכונה וסיכון חיי אדם. אנו מודים לכל מי שתמך בהתנגדותנו – ראש העירייה, חברי מועצה, תושבים ואזרחים. המחשבה שעבור רווח כלכלי, ביקשו היזמים לסכן את תושבי השכונה והאזור ואף התנגדו לביצוע הבדיקות המתאימות בהקשר זה, היא שערורייתית, ואנו שמחים שבית המשפט לא נתן לכך יד. אנחנו נמשיך במאבק על השכונה ועל חיי התושבים".

 

 

התוכנית, לה מתנגדת עמותת "שומרים על דניה" משתרעת על קרקעות של 107 דונם מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה. בגרסתה המופקדת מציעה התוכנית הקמה של 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד של ארבע קומות, כל מבני המגורים שהוצעו בתוכנית הם של חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם כל חמש הקומות מוצעות מעל למפלס הרחוב העתידי. יצוין כי יזמי התוכנית סבורים שהתוכנית תשמר את אופייה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוטוטו יהיה להם נוף vip לגן החיות השכונתי

  2. יורם מארק-רייך

    הרחבת השכונה, כל עוד אין דרכי מילוט משם = גזר דין מוות על אלפי תושבים במקרה של שריפה / אסון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר