יואב רמתי (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי (צילום: בועז כהן)

הקרנות מליגת האלופות? רמתי מעדיף אירוע סליחות

חבר מועצת העיר יואב רמתי מתנה את הסכמתו להקרין את משקיה של מכבי חיפה בליגת האלופות באישור לתקצב אירועי סליחות בעלות של 300,000 שקל: "מי כמונו, תושבי חיפה, זקוקים לתפילות האלה לאור מצבה העגום של העיר? באתי לבטא סדר עדיפות - קודם כל אירוע סליחות ואחר כך הקרנת משחקים"

פורסם בתאריך: 11.9.22 07:55

ביום שישי נשלחה אל כל חברי מועצת העיר בקשה לאשר בסבב מיילים הצעה לתקציב להקרנות משחקיה של מכבי חיפה בליגת האלופות – תקציב שלא אושר לנוכח ביטול ישיבת המועצה האחרונה. חבר מועצת העיר יואב רמתי מתנגד להצעה ומתנה את אישורה בתקצוב אירועי סליחות שיתקיימו במתחמים המיועדים להקרנת המשחקים.

בתשובה ששלח למזכירת המועצה עדנה הררי אברהם כתב רמתי: "בראשית דברי אקדים ואומר שאני תומך לאפשר צפייה במשחקים לכל תושבי העיר, בדגש על כך שלא יחוללו שבת ומועדי ישראל, וככל הידוע לי תנאי זה אמור להישמר. אני מופתע שראש העיר שוכחת כי בימים אלו עם ישראל נמצא טרם עמידתו למשפט על ידי בורא עולם, וכולנו טרודים בהכנות נפשיות וגשמיות לקראת הימים הנוראים. ציפיתי שראש העיר תציע אירוע סליחות מרכזי לכל הציבור היהודי, בוודאי לאור מצבה של העיר, על מנת שה' יחוס ויחמול על כל תושבי ישראל בכלל ועל תושבי חיפה בפרט. משזה לא קרה, ומתוך רצון והבנה שבימים הנוראים אשר בפתחנו והצורך הדחוף בארגון האירוע הזה, אבקש לפנות לראש העיר להוציא סדר יום מעודכן, ובסעיף הראשון לדון בנושא אירוע סליחות מרכזי לכל תושבי העיר באודיטוריום בסכום של 300,000 שקל, אשר יוקרן גם במקומות נוספים שבהם מתוכננת הקרנת המשחקים. האירוע יאורגן ,יפורסם ויבוצע באחריות חברת אתו"ס המארגנת גם את ההקרנות".

 

 

רמתי הוסיף כי "בסעיפים האחרים בסדר היום נאשר את הבקשות שהעליתם בפנינו, שוודאי נדרשות לשמחת תושבי העיר, אך נקפיד לשמור על סדר עדיפות יהודי. אני פונה בזאת גם לכל חברי המועצה, וכמי שמבקש להביא לידי ביטוי את קולם של התושבים אשר מעוניינים להרגיש את ההווי היהודי, במיוחד בחודש הרחמים והסליחות ובמועדי ישראל אשר משום מה בקדנציה זו נשכחו על ידי ראש העיר – אנא סייעו להביא נושא זה בישיבה הקרובה כמקשה אחת עם הנושאים שהעלתה ראש העיר, אחרת הצביון היהודי בעיר ימשיך לידום כפי שנדם בשנתיים האחרונות. אני מתנגד לבקשה המוצעת עד לעדכונה מחדש, ומקווה שזה יעודכן ויאושר טרם הישיבה".

רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "נשלחה הודעה לכל חברי המועצה בבקשה להוסיף לישיבה נושאים שלא היו על סדר יום. בין הנושאים מופיעה גם הקרנת המשחקים ברחבי העיר. אמרתי אין בעיה, אני בעד, אבל בשנתיים האחרונות עינת קליש רותם לא עושה שום אירוע בסימן דתי, ועכשיו אנחנו נמצאים בחודש הסליחות והרחמים, ולכן אני מצפה שכעיר יהודית יעשו גם דברים למען הצביון היהודי. בגלל שהעלויות לא יהיו גדולות וכבר מציבים תשתיות של מסכים והכל, אז שיעשו גם אירוע סליחות מרכזי. מי כמונו, תושבי חיפה, זקוקים לתפילות האלה לאור מצבה העגום של העיר? באתי לבטא סדר עדיפות – קודם כל אירוע סליחות ואחר כך הקרנת משחקים. אני שואל באמת, במהות – מה יותר חשוב? אני חושב שזה יותר חשוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר