אוהדי מכבי חיפה שנרצחו בדרום
אוהדי מכבי חיפה שנרצחו בדרום

מכבי חיפה נפרדת מתשעה אוהדים שנהרגו בדרום

תשעה אוהדים של מכבי חיפה מכל רחבי הארץ נרצחו במתקפה של החמאס והג'יהאד האסלאמי בדרום: אוראל אבוחצירא, איזבלה גנדלין, יקיר לוי, אופק ארזי, אור מלכה, אורי לוקר, ירון זהר, דניאל משה דנינו ואופיר ציוני. אלו הם סיפוריהם

פורסם בתאריך: 10.10.23 17:17

במדינה קטנה כל כך, השכול מגיע כמעט לכל בית, בית ספר או מקום עבודה. הוא תופס אותנו בהפתעה, באופן ישיר או עקיף, לופת את צווארנו באצבעותיו הארוכות ולא מאפשר לנו לנשום. כשאת הקבוצה הכי אהודה במדינה, את לא יכולה לברוח מהעצב. זה מה שקורה בימים האחרונים לקבוצת הכדורגל של מכבי חיפה, שיש לה אוהדים בכל חור במדינה. 

המועדון פרסם באתר האינטרנט שלו ידיעה תחת הכותרת "מכבי חיפה מרכינה ראשה ונפרדת מתשעה אחים ואחיות ליציע". אנחנו מביאים את סיפורם של חלקם.

אוראל אבוחצירה ליווה את מכבי לכל משחק בארץ ובחו"ל, בית או חוץ. הוא עבד כמנהל הבר במסיבת נובה בקיבוץ רעים, שממנה לא שב. אבוחצירה נולד וגדל בטירת כרמל, ולאחר שסיים את בית הספר היסודי הוא עבר עם אמו לראש העין, שם סיים את לימודיו כבוגר מחזור תשע"ה (2015) בבית חינוך בן גוריון בפתח תקוה.

ראש העיר טירת כרמל אריה טל ספד לו בדף הפייסבוק שלו: "בצער רב אנו נפרדים מאוראל אבוחצירה ז"ל, שנרצח על ידי מחבלים ארורים במסיבת הטבע בקיבוץ רעים. אוראל ז"ל נולד וגדל בטירת כרמל, למד בבית הספר היסודי זבולון, ובסיומו עבר עם אמו להתגורר בראש העין. אני משתתף בצערם העמוק של ההורים ובני המשפחה. הלווייתו של אוראל ז"ל תתקיים הערב (שלישי) בשעה 19:30 בבית העלמין בטירת כרמל. יהי זכרו ברוך".

 

אוראל אבוחצירה ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אוראל אבוחצירה ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

איזבלה גנדלין, בת 27 במותה, תושבת אשדוד, היתה במסיבת הטבע ביחד עם בן זוגה נדב יהודה. במהלך הטבח האכזרי בידי מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי, דרכיהם התפצלו. גורלם לא היה ידוע עד שנדב נמצא בחיים, אך התברר כי איזבלה נרצחה בהתקפת הטרור. בעוד שבועיים וחצי היתה אמורה איזבלה להתחתן עם בן זוגה, אך במקום זה, היום בשעה 15:15 היא הובאה למנוחות בבית העלמין באשדוד.

באתר "כאן דרום אשדוד" הביאו את דבריה של בת דודתה יאנה בוטנרו שכתבה לה הספד מרגש: "בת דודוש שלי, אחותי הגדולה. אם יבקשו ממני לתאר אותך אגיד אושר ושמחה כי זה מה שהיית – הפצת אושר ושמחה בכל מקום שהיית בו, אין אחד שלא רצה להיות בקרבתך. החיוך שלך, הכבוד שלך, הערכת הטוב על כל דבר קטן, הנתינה שלך, הכריזמה שלך, חוכמת החיים שלך – אלה דברים שלא אשכח בחיים. איך איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר? הלב שלי נקרע. מגיל אפס ועד היום לא נפרדנו לעולם, תמיד שמרת עלי, דאגת לי, פרגנת לי ושמחת בשבילי בכל שלב בחיים.

"בעוד שבועיים וחצי הייתי אמורה להיות המלווה בחתונה שלך. כמה מאושרת היית עם נדבי שלנו, כמה חיכינו לזה, כמה דיברנו, התלהבנו, הזמנו דברים. רק לפני שלושה שבועות חזרנו ממסיבת הרווקות שלך, וזה פשוט לא נתפש שאני אמורה ללוות אותך היום בדרכך האחרונה. כל התכנונים מתפרקים לי מול העיניים. היית האור של המשפחה שלנו, ועכשיו האור שלנו כבה. הזיכרונות איתך הם הכי יפים בעולם. כמה שטויות עשינו וכמה חוויות עברנו ביחד.

"תודה שזכיתי לחיות עם בן אדם מיוחד כמוך במשך 27 שנה. אני מבטיחה שלא אפסיק לספר לכולם עלייך, על כמה טובה היית ועל כמה אהבת את החיים. הלוואי שזה חלום רע ושעוד רגע תשלחי לי הודעה 'מה בא לך לאכול?', הלוואי. את היית הכי יפה בעולם הזה, עם החיוך הכי יפה שיש, ועכשיו את המלאך הכי יפה בגן עדן כי בגיהינום הזה אין מקום למלאכים. אני מאחלת לכולנו לקחת ממך אפילו מעט משמחת החיים המטורפת שהיתה לך, מהטוב לב שלך ומהנתינה שלך. את היית הכי טובה שיש. אני אוהבת אותך נשמה שלי, אוהבת ברמה שכל הגוף כואב, אוהבת אותך לנצח, תשמרי עלינו מלמעלה. אנחנו מרוסקים. הלב שלי מת ביחד איתך".

 

איזבלה גנדלין ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

איזבלה גנדלין ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

על יקיר לוי ששירת בחטיבת גולני כתב יאיר יונגר בקבוצת הפייסבוק "מכבי חיפה – משפחה ירוקה": "יקיר לוי ז"ל, אוהד מכבי חיפה ממורשת, נפל בקרב על מוצב פגה בשבת. קיבלתי הודעה מהמשפחה – 'הוא היה אוהד מושבע של מכבי חיפה והגיע לכל משחק כשהתאפשר לו. אם אפשרי להפיץ לקבוצה, שאולי יעשו לו מחווה, יגיעו להלוויה נציגים'. בואו נראה את הכוח ואת המשפחה שאנחנו, ונלווה חבר ליציע בדרכו האחרונה".

 

יקיר לוי ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

יקיר לוי ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

 

אופק ארזי (28) נהרג כשהוא נלחם על הבית, בפעילות של כיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק. הוא היה אוהד מכבי חיפה ובאיירן מינכן, ואת אהבתו הגדולה לכדורגל הוא מימש בקורס שדרים של רפאל קבסה.

"הוא היה בחור מקסים, מקסים, מקסים", אומר קבסה בכאב, "בחור נהדר. כואב הלב, באמת כואב הלב".

 

אופק ארזי ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אופק ארזי ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

סמל אור מלכה מעכו שירת בבסיס בעוטף עזה ביחידת מתפ"ש (מתאם פעולות הממשלה בשטחים). מנהל הבמה הפתוחה בעכו שמעון קקון ספד לו: "כשהלב בוכה, רק אלוהים יודע. אין מילים לנחם ואין מילים לתאר כאב המפלח את הלב. הראש מסרב להבין, להאמין ולהכיל את גודל האסון שפקד את משפחת מלכה, החברים, החברות, השכנים ותושבי עכו באבל הכבד שירד על העיר עם קבלת הבשורה המרה על רצח בדם קר של החייל אור מלכה ז"ל. בשעות קשות אלו, שבהן האור כבה, אנחנו שולחים חיבוק חם ומנחם למשפחה, ומתפללים שלא נדע עוד כאב ואובדן ושריבון העולמים יאמר לצרותינו די. שולחים חיבוק חם ומנחם למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל". 

גם אוהד שגב, מנכ"ל עיריית חיפה לשעבר ומתמודד בבחירות המקומיות על ראשות העיר עכו, כתב בדף הפייסבוק שלו: "תנחומיי העמוקים למשפחת מלכה, כואב ביחד אתכם את האובדן הטרגי של אור בנכם שנרצח בדם קר. אין מילים שיכולות לתאר את הכאב שאתם מרגישים, ואני לא יכול לדמיין את מה שאתם עוברים. אני מתפלל עבורכם שבתקופה קשה זו תמצאו כוח ונחמה".

משה ארזי, מורה ומחנך של אור, כתב בפייסבוק: "מאז שהפכתי לאיש חינוך תמיד ישב לי בראש הרגע שבו חלילה אחד מתלמידיי יהפוך להיות שם שמזכירים ביום הזיכרון. תמיד חששתי מהרגע, ולצערי הוא הגיע. כשהיה בכיתה ג' הייתי החונך של סמל אור מלכה הי"ד בבית הספר גורדון בעכו. לאחר מספר חודשים עברתי לעבוד בבית הספר התיכון בעיר ונפרדנו. היה קשה לאור וגם לי, והבטחתי לו מתוך תחושת בטן אמיתית שעוד נסגור מעגל בעתיד.

"לפני חמש שנים, בקיץ 2018, קיבלתי לידיי את רשימת התלמידים של כיתה י' 9 שאותה אני עתיד לחנך. ידעתי שזו השכבה שלו, וכמה שמחתי לראות את שמו ברשימת התלמידים של כיתתי החדשה. הגעתי לקורס הקיץ שעשו התלמידים, ראיתי אותו, שאלתי אותו אם הוא זוכר את ההבטחה שלי, הוא ענה 'בטח' ונתן לי חיבוק. שנה וחצי הייתי המחנך של אור עד שבהחלטה משותפת הוא עבר ללמוד בבית הספר אורט מרום וסיים שם את לימודיו בהצלחה. ביום המעבר זכיתי לקבל הודעת תודה מרגשת מאביו יוסי על כל מה שעשיתי למען בנו. אור, הצעיר מבין ארבעה בנים למשפחת מלכה היקרה, נפל בשבת בבסיס בדרום, שם שירת כחייל מתפ"ש. יהי זכרו ברוך ומנוחתו עדן".

 

אור מלכה ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אור מלכה ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

סמל אורי לוקר (20) היה חייל בגדוד 51 של גולני ששירת בזיקים ונהרג בקרבות. לוקר הוא בן למשפחה מוכרת בפרדס חנה ונכדו של אריה לוקר, המנהל המיתולוגי של תיכון חדרה. למרבה הזוועה, ביום שבו אמורה היתה להיות מסיבת הפרישה שלו, אחרי 50 שנות חינוך, הגיעה הבשורה המרה ביותר לפתחו. אורי ז"ל ואחיו התאום תמיר למדו בתיכון חדרה, ואבל כבד ירד על קהילת חדרה ועל קהילת פרדס חנה כרכור.

 

אורי לוקר ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אורי לוקר ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

אוהדים נוספים שנהרגו בקרבות: רב"ט ירון זהר, בן 19 מקרית אתא, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, שנהרג בקרבות בדרום ביום שבת; סמ"ר דניאל משה דנינו, בן 21 מחיפה, אף הוא לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני שנהרג ביום שני; וסמ"ר אופיר ציוני, בן 21 מיקנעם עלית, מ"כ בגדוד 51 בחטיבת גולני, שנפל בלחימה ביום שבת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר