אוהדי הפועל תל אביב מכים אוהד הפועל חיפה ששוכב על הפרקט (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)
אוהדי הפועל תל אביב מכים אוהד הפועל חיפה ששוכב על הפרקט (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

כמעט לינץ': אוהדי הפועל חיפה הותקפו בתל אביב

באגרופים, בבעיטות ובמוטות: לאחר שהפועל חיפה ניצחה את הפועל תל אביב בהיכל קבוצת שלמה, אוהדי הקבוצה המפסידה פרצו אל הפרקט, רצו לכיוון היציע של אוהדי הפועל חיפה והכו שניים מהם. מנכ"ל הפועל רון פלדהיים: "יום שחור לכדורסל הישראלי"

פורסם בתאריך: 24.3.24 07:49

תקרית אלימה התרחשה אמש (שבת) בסיום משחק הכדורסל בין הפועל תל אביב להפועל חיפה בהיכל קבוצת שלמה (הדרייב אין), שהסתיים בניצחון החיפאים 87:88. במהלך ריאיון טלוויזיוני שהתקיים על הפרקט עם המאמן המנצח גיא גודס נראו אוהדי הפועל תל אביב, חבושים בכובעי קסקט ועטויים בכיסויי פנים, פורצים אל הפרקט, רצים לכיוון היציע של אוהדי הפועל חיפה ומכים שניים מהם. 

אוהדים נוספים הצטרפו לאקט המביש, כשאחד הכה עם מקל תיפוף והשני חובט עם עמוד מתכת שמשמש לחבלול. אחד מאוהדי הפועל חיפה שהותקף על ידי כעשרה אוהדים יריבים הוטח אל הרצפה, ובכל אותו הזמן האוהדים התל אביבים המשיכו לבעוט בכל חלקי גופו ובפניו. כל זה קרה לעיניהם של קומץ סדרנים ומאבטחים שהיו במקום, אשר ניסו אך לא ממש הצליחו לעצור את התוקפים.

 

אוהד הפועל מקבל מכות מאוהד עם מקל תיפוף (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

אוהד הפועל מקבל מכות מאוהד עם מקל תיפוף (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

 

שני האוהדים המותקפים פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב לקבלת טיפול רפואי, שוחררו לאחר זמן קצר וחזו לביתם בקריות. המשטרה פתחה בחקירה יזומה לאחר שהגיעו לידיה התיעוד של המקרה.

"זהו יום שחור לכדורסל הישראלי", אמר אמש מנכ"ל הפועל רון פלדהיים, "במקום לחגוג את הניצחון שלנו, אנחנו עסוקים בלינץ' מכוער שביצעו אוהדי הפועל תל אביב, באוהד הפועל חיפה. אוהדי הפועל תל אביב, שידועים באלימות המכוערת והבלתי פוסקת שלהם, תקפו אוהדים שלנו בצורה ברוטלית, ולא היינו רחוקים מסוף טראגי. משחקי הכדורסל בדרייב אין הפכו לזירת קרב שבה אנשי הקבוצות האורחות מופקרים לגורלם בידי חוליגנים אלימים שמגיעים גם לפרקט והורסים לכולם את הענף. ואיפה האבטחה? אנחנו פונים כבר הלילה ליו"ר המינהלת בדרישה לעצור את הליגה עד למציאת פתרונות בכל הנוגע לאבטחת השחקנים, הקבוצות והאוהדים, ולמיגור מיידי של החוליגניזם שהורס את הכדורסל. את האלימות הזו חייבים להפסיק מיד".

גם הקבוצה המארחת הוציאה הודעת גינוי שבה נכתב: "הפועל תל אביב המומה ומזועזעת מהאירועים שהתרחשו בסיום המשחק. האירועים מהווים התנהגות פלילית ואסור שיקרו. אין לזה מקום בספורט ולא יהיה לזה מקום אצלנו. האחריות על התנהגות וביטחון הקהל במשחקי הבית היא קודם כל שלנו, וברור שנכשלנו. נדאג לנקוט את כל הצעדים על מנת לוודא שאירוע כזה לא יישנה. נדאג למצות את הדין עם כל אחד ואחד שהיה מעורב בתקרית. הפועל תל אביב לא תקבל אלימות ולא תשלים עם הימצאות של התנהגות עבריינית ביציעים".

 

אוהד הפועל תל אביב עם מוט מתכת (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

אוהד הפועל תל אביב עם מוט מתכת (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

 

 

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה יזומה בעקבות אלימות בהיכל שלמה. מספר אוהדים תועדו מתעמתים באלימות על המגרש. עם הגעת התיעוד למשטרה נפתחה חקירה במטרה לאתר את המעורבים ולהגיע לחקר האמת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם גורמים במשטרה ודרש נחישות, תקיפות, טיפול ואפס סובלנות נגד מספר אוהדים של קבוצת הכדורסל הפועל תל אביב שהכו באלימות קשה אוהדי הפועל חיפה. כמו כן הנחה השר את הגורמים במשטרה לבחון את סגירת האולם וצעדים משמעותיים נגד אוהדי הפועל תל אביב בשל מקרי האלימות החוזרים ונשנים מצדם. בן גביר: "אין לי כוונה להכליל את כל אוהדי הפועל תל אביב, ואין לי ספק שיש בהם נורמטיביים, אבל יש תופעה חוזרת ונשנית של אלימות מצד האוהדים, והגיעה השעה לטיפול שורש".

ממינהלת הליגה נמסר: "הזדעזענו מהתמונות שהגיעו מהיכל קבוצת שלמה. מדובר באלימות קשה שהתגובה עליה חייבת להיות הענישה החמורה ביותר כלפי האוהדים הסוררים שהורסים את השם לשאר הקהל של קבוצתם. בספורט, ובכדורסל בפרט, אין מקום לאנשים אלימים שהורסים כל חלקה טובה. אנחנו קוראים לבעלי סמכות הענישה – אם משטרת ישראל, בתי המשפט או בית הדין של איגוד הכדורסל – לנהוג באפס סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא".

רני כהנא, שאימן בעבר את שתי הקבוצות, כתב בדף הפייסבוק שלו: "ראיתי בשידור ישיר כעשרה פורעים מסוכנים לציבור שהגיעו בסיום המשחק ליציע של אוהדי חיפה והתפרעו בצורה הכי גועלית שיכול להיות. הכל צולם, אין פה ויכוח או הכחשות. כאחד שניהל בזמנו את הפועל תל אביב כדורסל הכרתי אנשים כמותם. אני אומר מידיעה – יש להפועל תל אביב קהל נפלא וראוי להערכה, אבל יש כמה עשרות ואולי מאות אשר ממיטים עליהם אסון ובושה. רק מאסר מיידי של כל הפורעים ומשפט מיידי לכל אחד מהמשתתפים בלינץ'. הם מסוכנים לציבור, ומקומם מאחורי סורג ובריח". 

כהנא פנה גם להנהלת הפועל תל אביב וכתב: "ראיתי את היו"ר רמי כהן נלחם, מנסה בכל כוחו וגם המום, אבל סליחה רמי – אתה המנהל ולא סדרן. איפה הסדרנים והכוחות שלך? לאיפה הם נעלמו? הם היו חייבים להכות במתפרעים, לעצור אותם ולהביאם למשטרה מיד. למען הפועל תל אביב וכל האוהדים הטובים והמכובדים, מקומם של כל המתפרעים בכלא, ואתם הם אלו שחייבים לדרוש זאת, למענכם, למען הספורט במדינה ולמען האוהדים שלכם, אחרת אין לכם תקומה. צאו ועשו מעשה".

 

אוהד הפועל תל אביב בועט בפרצופו של אוהד הפועל חיפה (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

אוהד הפועל תל אביב בועט בפרצופו של אוהד הפועל חיפה (צילום מתוך שידורי ערוץ 5)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר