רון פלדהיים. "בשנים קודמות - ואני אהיה עדין - לא המאמן קבע לבדו את הסגל" (צילום: דוברות הפועל חיפה)
רון פלדהיים. "בשנים קודמות - ואני אהיה עדין - לא המאמן קבע לבדו את הסגל" (צילום: דוברות הפועל חיפה)

“שלא יהיו טעויות – הכל נשאר אותו הדבר”

רון פלדהיים, עד לפני חודשים אחדים סמנכ”ל הפועל חיפה בכדורגל וכיום מנכ”ל מועדון הכדורסל, שמח מאוד על ההצלחה המקצועית של קבוצתו לשעבר. בעניין הניהול זה כבר סיפור אחר

פורסם בתאריך: 12.10.17 20:28

בעיצומה של העונה שעברה, אחרי חמש עונות בתפקיד סמנכ”ל הפועל חיפה, עזב רון פלדהיים את המועדון בשל חוסר הסכמות עם הבעלים יואב כץ. פיטוריו של פלדהיים היו למעשה המהלך האחרון בהחלפת השדרה הניהולית של הפועל. עד כה הוא שמר על שתיקה, אבל כעת, חודשים אחדים לאחר שמונה למנכ”ל מועדון הכדורסל האדום, מדבר פלדהיים על הכל – הקשיים בעבודה מול כץ, העיסוק הבלתי נגמר במ.ס רובי חיפה, מי קבע את הסגל בימים שבהם הוא ניהל בפועל את המועדון לאחר פרשת אפרים גבאי, וגם על חזרתה של האימפריה מהיכל הספורט ברוממה.

פלדהיים, עברת מתפקיד סמנכ”ל בכדורגל למנכ”ל בכדורסל. מה השוני בין שני התפקידים?

“אין הרבה שוני מבחינת הדברים שאני עושה – משאים ומתנים, חוזים, טיפול בהתנהלות יומיומית. ההבדל הגדול הוא בין ההתאחדות לכדורגל לאיגוד הכדורסל, וצריך לזכור שאנחנו בליגה שנייה אז יש פחות דגש על דברים קטנים”.

אפשר לומר שעברת לאהבה האמיתית שלך.

“אין ספק שאני פורח בכדורסל. אני יותר מחובר לענף וכל חיי גדלתי בכדורסל – גם כאוהד גם כעיתונאי”.

זה לא סוד שהיו לך הצעות גם מעירוני נשר בכדורגל וגם ממכבי בכדורסל. למה בחרת בהפועל?

“כשעזבתי את הכדורגל רציתי להתנתק לחלוטין מהספורט. היו לי הצעות אבל חיפשתי דרך חדשה שאין לה קשר לאנשי ספורט. כשהגיע ההצעה מנשר התחברתי מאוד לאנשים. אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ הם אנשים מדהימים. הם באו ואמרו לי ‘תבוא ותנהל הכל, אנחנו נזוז הצדה’. הכל כבר היה סגור בעל פה. הייתי איתם במשחקים והייתי שותף לכל מיני התייעצויות, אבל קול פנימי אמר לי לחפש כיוון אחר. כשהגיעה ההצעה מיובל רוסמן, יו”ר עמותת לב אדום שמנהלת את מועדון הכדורסל, לא יכולתי לומר לא, אפילו לפני שדיברנו על שכר ועל תנאים”.

רצית להתנתק כי הרגשת שמיצית את הספורט?

“לא מיציתי כי עובדה שנשארתי, אבל בהחלט נכוויתי. בהפועל היו תקופות טובות ותקופות פחות טובות. בשנה האחרונה נעשו שינויים על ידי הבעלים ורוב העבודה נפלה עלי. לא חיפשתי מעולם לבלוט. זו היתה שנה לא פשוטה עם הרבה תהפוכות”.

מה לא עבד?

“לאורך השנים הקבוצה לא הצליחה. היום קל ולבוא ולהגיד שהכל ורוד למרות שלא הכל ורוד. זה יפה כשיש הצלחות – האוויר שאתה נושם הוא נקי יותר וכל דבר אתה עושה עם חיוך. בשנים שלי בהפועל רגעי ההצלחה היו בודדים – פה ניצחון בדרבי, שם ניצחון על בית”ר ירושלים, הזכייה בגביע הטוטו. אבל בחמש עונות מדובר במשחקים בודדים”.

כשאתה רואה את ההצלחה העונה אתה מצליח להבין למה זה לא קרה בתקופתך?

“יש השנה שינוי מהותי מהבחינה המקצועית. התחלפו הזרים שלא הצליחו בשנים האחרונות וזה גרם לשינוי אדיר. מהבחינה הניהולית אין שום שינוי. שלא יהיו טעויות – הכל נשאר אותו הדבר, אבל גם שעון עומד מראה פעמיים ביום את השעה הנכונה. אחרי רצף ארוך של חוסר הצלחה לפעמים הדברים מתחברים. אני מאחל להפועל, ובעיקר לקהל שלה, שההצלחה תימשך כי אין כיף גדול יותר מקבוצה מנצחת”.

הרושם הוא שגם בהפועל מבינים שלמרות הפתיחה המצוינת מתישהו זה יתאזן והקבוצה לא תהיה בצמרת.

“ההתחלה היא מדהימה ואירופה זו לא מילה גסה. הקבוצה נראית חזקה, עם שני מנהיגים חזקים גם מהבחינה המקצועית וגם מהבחינה האינטלקטואלית והחברתית בדמותם של חנן ממן ועדן בן בסט שמחזיקים אותה על המגרש ובחדר ההלבשה. ברמה האנושית הם אנשים מדהימים, והשנה גם על המגרש הם אדירים. זה מעלה שאלה איך ממן, שבעיני הוא אחד מהקשרים הכי טובים בארץ, לא מוזמן לנבחרת”.

בכל שנה התנהל ויכוח בהנהלה אם לשחק באיצטדיון העירוני או בעכו. באיזה צד אתה היית?

“אסור בשום פנים ואופן לעזוב את העיר. האיצטדיון הזה הוא הצהרה וחלק מהמיתוג של המועדון. הפועל היא מועדון גדול עם עבר מפואר, ואני מאמין שגם עם עתיד. היו לנו לא מעט ויכוחים עם כץ בעניין הזה, ותמיד התנגדתי ממעבר”.

אתה היום חלק ממועדון אוהדים. כמה באמת מועדון האוהדים מ.ס רובי העסיק אתכם או שזה רק נראה כך בתקשורת?

“כמה שהתעסקו בזה בתקשורת זה אפילו לא עשירית ממה שהתעסקו בזה במועדון”.

למי זה מפריע?

“תשאל את בעל הבית”.

היום חלק מהקהל חוזר להפועל.

“הקהל חוזר כי הוא מזהה קבוצה מצליחה, וקל יותר להתחבר לקבוצה מצליחה. בוא לא נשכח שלאוהדים האלה אין משהו נגד הפועל אלא נגד בנאדם מסוים, וכשהיא מצליחה איך אפשר לא להתחבר לאהבה שלך?”.

מדי פעם נתת עצות מקצועיות אבל לא הקשיבו לך, כמו ההצעה להפוך את שלומי אזולאי לשחקן מוביל עוד לפני שפרץ. למה זה קרה?

“אני לא יודע איך העניינים מתנהלים השנה, אבל בשנים קודמות – ואני אהיה עדין – לא המאמן קבע לבדו את הסגל. לצערי, דברים שאמרתי לרוב לא נראו בשטח”.

כמה הופתעת מפרשת מהראן לאלה?

“הגעתי ביחד עם מהראן להפועל והפכנו לחברים של ממש. יש לו אישיות מדהימה. הוא מופנם, נחבא אל הכלים ועובד קשה. הופתעתי מאוד ואין לי ספק שהוא לא ידע מה הוא לוקח. העונש הוא חמור, אבל יש להתאחדות ולמינהלת ליגת העל חלק לא מבוטל בכל מה שקורה בנושא הזה, כי לשלוח מכתב עם רשימה של חומרים אסורים זה לא מספיק. בכל עונה צריך להגיע נציג של ההתאחדות לכל מועדון, להסביר ולהחתים את השחקנים שהם מבינים בדיוק מה אסור”.

 

פלדהיים. “אין ספק שאני פורח בכדורסל. אני יותר מחובר לענף וכל חיי גדלתי בכדורסל - גם כאוהד גם כעיתונאי” (צילום: דוברות הפועל חיפה)

פלדהיים. “אני פורח בכדורסל. אני יותר מחובר לענף וכל חיי גדלתי בכדורסל – גם כאוהד גם כעיתונאי” (צילום: דוברות הפועל חיפה)

 

נעבור לכדורסל. המטרה העונה היא לעלות ליגה?

“אנחנו לא מצהירים שזו המטרה שלנו. אחרי העונה שעברה ההצהרה שלנו היא שבצד הניהולי יש אותי כמנכ”ל – פונקציה שלא היתה קיימת – ושבצד המקצועי יש את שרון אברהמי שעולה לא מעט כסף אבל הוא הצהרה בפני עצמה. אנחנו רוצים קודם כל פלייאוף עליון. אם נגיע למצב שנתמודד על עלייה אז נלך על זה עד הסוף. החזון הוא שאם לא בעונה הזו אז בעונה הבאה נילחם על העלייה. אנחנו רואים את עצמנו תוך שנתיים בליגת העל”.

כמה קשה לנהל תקציבית מועדון מליגה שנייה?

“זה לא פשוט. העירייה עוזרת לנו, אבל זה לא כמו עיריית קרית אתא שנותנת לקבוצה כמעט מיליון שקל. עיריית מגדל העמק והמועצה האזורית עמק יזרעאל נותנות ביחד מיליון שקל. עיריית עפולה ועיריית באר שבע נותנות 800,000 שקל. לכן נקודת הפתיחה שלהן עדיפה משמעותית על זו שלנו. אין ספק שבליגת העל נצטרך לגייס הרבה יותר כספים. נצטרך להוציא מהספונסרים סכומים כפולים ולגייס עוד ספונסרים משניים”.

אתה מרגיש רעב אצל הקהל?

“אני נדהם מהיקף האהדה שיש להפועל לא רק בחיפה אלא גם בקריות. אין לי ספק שאם נפתח את העונה בצורה טובה נגיע לממוצע של 1,500 צופים במשחק. הקהל רעב לחזור לבמה המרכזית. רוב האוהדים של הפועל הם בני 50 פלוס, אבל אנחנו עובדים על יצירת גרעין חדש של אוהדים ועל שיפור משמעותי של חוויית הצפייה, כדי שמי שיגיע לרוממה ייהנה גם מכדורסל וגם מכל מה שמסביב”.

כשהצטרפת למועדון מה מצאת?

“צריך להסיר את הכובע בפני כל מי שהיה שותף להקמה ולהחזקה של המועדון. אבי ניניו ודני ריבקין וכל מי שהקים את הקבוצה מחדש. הם היו צריכים משוגע עם חזון להגיע לליגת העל – דבר שלא כולם חשבו שזה הגיוני – ואז הגיע רוסמן ומה שהוא וכולם עשו פה זה פלא של ממש. אני מאמין שהצלחה ניהולית ומקצועית בשנתיים הקרובות תביא אותנו לליגת העל”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר