עדן בן חמו. "האימונים הם ברמה גבוהה מאוד, לפחות כמו בארץ ואולי יותר" (צילום: University of San Francisco)
עדן בן חמו. "האימונים הם ברמה גבוהה מאוד, לפחות כמו בארץ ואולי יותר" (צילום: University of San Francisco)

"החלום שלי הוא לשוב בעונה הבאה לשחק במדים הירוקים"

עדן בן חמו, לשעבר קפטן קבוצת הנוער של מכבי חיפה והיום קפטן קבוצת הכדורגל של אוניברסיטת סן פרנסיסקו, יסיים בקיץ תואר ראשון בארצות הברית ולא מוותר על שאיפתו הגדולה: "החלום שלי הוא לחזור לשחק במכבי"

פורסם בתאריך: 2.1.20 09:35

עדן בן חמו, מגנה הימני לשעבר של קבוצת הנוער של מכבי חיפה, יסיים בקיץ הקרוב תואר ראשון באוניברסיטת סן פרנסיסקו, ולא זונח את שאיפתו הגדולה: "החלום שלי הוא לחזור לשחק במכבי".

בן חמו (24) שיחק מגיל 6 במחלקת הנוער של מכבי, שימש כקפטן של קבוצות הנערים והנוער, ואף זכה בדאבלים בשתי קבוצות הגיל. לפני ארבע שנים הוא עזב את הארץ, והצטרף למכללת דרקסל בפילדלפיה, שם הוא קיבל מלגת ספורט. השנה, אחרי שלוש שנים בדרקסל, הוא עבר לחוף המערבי של ארצות הברית, נרשם ללימודים באוניברסיטת סן פרנסיסקו ומונה לקפטן של קבוצת הכדורגל שלה.

"רציתי לשחק במכללה שהרמה שלה היא טובה יותר", הוא מסביר, "מה גם שהיא נמצאת באזור חם יותר וקורב לחברים ולבני משפחה שמתגוררים שם".

בתום שנת הלימודים הוא יסיים תואר במינהל עסקים ובשיווק, והאפשרות היחידה שהוא יחזור לארץ תהיה רק אם יקבל חוזה במכבי. "אני מקווה לסגור מעגל ולשוב לחיפה", הוא אומר, "אם זה לא יקרה, אמשיך עוד שנה באוניברסיטה ואסיים תואר שני".

למה בכלל עזבת את הארץ ואת מכבי?

"ההחלטה לעזוב נבעה רק בגלל שרציתי לשלב של ספורט עם לימודים ברמה הגבוהה ביותר בעולם. לצערי בארץ אין את האפשרות הזו, ובוודאי שלא ברמה הגבוהה של האוניברסיטאות בארצות הברית".

איך רמת האימונים שם ואיך היית מתאר את ליגת המכללות?

"האימונים הם ברמה גבוהה מאוד, לפחות כמו בארץ ואולי יותר. אנחנו מתאמנים פעמיים ביום ויש משחקים פעמיים בשבוע. המתקנים והתנאים הם כמו בקבוצות הבכירות באירופה. הצוות שסובב את הקבוצה הוא גדול מאוד וכולל חמישה אנשי צוות מקצועי, תזונאית פסיכולוג ספורט ואנשי מינהלה. ליגת המכללות שבה משחקת סן פרנסיסקו נחשבת לליגה ברמה גבוהה".

 

 

אתה בקשר עם דקל קינן שמשחק בליגה המקצוענית השנייה בארצות הברית?

"כן, אנחנו בקשר מצוין, מדברים על הכל ואני גם מתייעץ איתו בנוגע לעתיד שלי. יש לו ניסיון גדול בכדורגל, והעצות שלו הן מצוינות".

אתה ממליץ לשחקנים צעירים לעשות את הדרך שאתה עשית?

"ליגת הקולג'ים הופכת מדי שנה ליותר ויותר פופולרית בקרב שחקנים מישראל, ואני מאמין שמספר הישראלים בליגה הזו ילך ויגדל. היום יש 50 שחקנים ישראלים בליגות הקולג'ים, ובכל קיץ מצטרפים כ-15 שחקנים חדשים. היום שחקנים בני 17 כבר חושבים על הליגה הזו כצעד הבא בקריירה שלהם ורואים במעבר הזה את אפשרות להתפתח גם בתחום הספורט וגם בתחום האקדמי".

איזה תהליך צריך לעבור כדי לצאת מישראל למכללות?

"יש חברה בשם FIRST TEAM USA שמייעצת לשחקנים איך לקבל מלגות בארצות הברית. מנהלת החברה היא שי שדה שהיתה קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל, ואיתה עובד גם טל בובליל ששיחק בעבר בבני יהודה וגם בליגת הקולג'ים. דרכם קל יותר לקבל מלגה ששווה כ-70,000 דולר בשנה".

ולבסוף, אתה עוקב אחרי מכבי?

"ברור, עוקב צמוד אחרי מכבי ואחרי כל ליגת העל. אני שמח לראות שבמכבי משתפים שחקנים צעירים ושמחלקת הנוער שוב מצמיחה שחקנים לשנים הבאות. אני חוזר שוב – החלום שלי הוא לשוב בעונה הבאה לשחק במדים הירוקים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר